Cosmic Encounter vs. Twilight Empirium

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
Autopoietic
Posts: 7
Joined: Mon Feb 25, 2008 10:05 pm

Cosmic Encounter vs. Twilight Empirium

Post by Autopoietic »

Hejsa. Jeg har fået fingrene i et eksemplar af Cosmic encounter men er lidt i tvivl om jeg vil tage hul på det. Jeg har i forvejen spillet Twilight Empirium 3rd ed. og syntes at det er godt. Er der nogen der kan give mig deres umiddelbare mening om hvorvidt jeg vil blive 'skuffet' af CE ifht. TE eller om de to ikke kan sammenlignes? etc.?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det er to helt forskellige spil. Jeg vil ikke mene der er ret meget at sammenligne dem på. Ud over sci-fi temaet.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Det er dog værd at bemærke at der (åbenbart) er ret stor forskel på de forskellige udgave af Cosmic Encounter, så det kan være at det spiller en rolle i din beslutning
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Cosmic Encounter er så afgjort i den simplere ende ifht. TI3. Ejede engang den gamle Mayfair udgave af C.E. og synes det var et rigtigt fornøjeligt spil. Men hvis TI3 er den kolossale 7-retters middag med hele svineriet så er C.E. nok mere den lette salatanretning. Begge er gode spil, men er ellers dårligt sammenlignelige.
Autopoietic
Posts: 7
Joined: Mon Feb 25, 2008 10:05 pm

Post by Autopoietic »

:) Tak for svarene. Jeg tror jeg sætter CE til salg herinde. Jeg kan nemlig godt lide kompleksiteten ved TE. Det kan jo være der er nogle entusiaster, der gerne vil eje det.
Post Reply