Opbevaring af Brikker

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
wink42
Posts: 4
Joined: Sat Dec 23, 2006 12:42 am
Location: Kbh. Ø.

Opbevaring af Brikker

Post by wink42 »

Jeg har anskaffet mig Warrior Knights, og konstaterer at det spil topper alt jeg har set før hvad angår mængden af brikker og andre små spilledimser. Det er jo alletiders, men jeg kunne tænke mig at opbevare dem på en lækker og overskuelig måde.
Er der ikke nogen af jer andre der har gode tips og ideer i den retning?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Nu kender jeg ikke indholdet af æsken specifikt, men som jeg ser det er der tra grundlæggende temaer der går igen når man skal opbevare smådimser:

1: ziplock poser. Købe en spandfuld, fordel brikkerne, poserne ned i æsken, færdig.
2: grejbox. Bruges af fiskere til deres (duuuh) grej. Fås med en masse små lækre rum i , som er ideelle til småbitte dimser. Plano er en stor producent og kan sagtens findes herhjemme
3: hjemmelavet æske, oftest i foamcore. Skal det være det ultimative i lækker detalje, så konstruerer man sine egne indlæg der passer i æsken, og til de bits der skal bruges.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
wink42
Posts: 4
Joined: Sat Dec 23, 2006 12:42 am
Location: Kbh. Ø.

Post by wink42 »

tak for svaret, netsapiens, det giver jo meget god mening, selvom jeg havde håbet at en eller anden ville dukke op med en overraskende, genial, billig, og alligevel helt oplagt idé..

Hvor er det for øvrigt lige man går hen og køber ziplock-poser?
Venlig hilsen
Anders fra Østerbro
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Der er forslag i dette link :)

viewtopic.php?t=968
wink42
Posts: 4
Joined: Sat Dec 23, 2006 12:42 am
Location: Kbh. Ø.

Post by wink42 »

tak!
Venlig hilsen
Anders fra Østerbro
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Indkøbshjælp...

Post by weilmann »

Spørgsmålet er nok mest henvendt til dem der før har investeret i ziplock poser:
Er det her billigt?
http://www.ringiveaps.dk/?ID=136&pID=121

De insisterer på at de skal have omkring 60,- for fragten med postDK (røvere!), og egentligt tænker jeg på de 1000 stk 70X100mm for 41,-

Men hvad er egentligt de ideelle størrelser på sådan noget - hvad SKAL man have?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Det er billigt, men hvis du skal betale så meget i fragt er det lige før, at det ikke kan betale sig, men hvis momsen er inkluderet ... så er det billigt.

Mon du kan bestille nogle flere størrelser, så det kan betale sig.

Helle
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Jeg har også lige købt spillet plus udvidelsen igennem germangames, og jeg har altså fjernet de pap inserts der er i begge æsker og samlet en masse zip-lock poser og så har jeg pakket alt ned i hver deres pose så det hele kan findes relativt hurtigt når spillet skal sættes op.

Jeg har også brugt den meget mindre udvidelseskasse nede i den store kasse for at få lidt mere kontrol over tingene.

Jeg skal dog have fat i et par zip-lock poser mere før jeg har tingene helt som jeg vil have det. :)
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Hmm... det er godt nok en lidt gammel tråd, men hvad pokker.

Jeg bruger æsker fra backup bånd. Jeg er så heldig at arbejde i en kommunal IT-afdeling, og både vi og alle vores skoler har jævnligt skiftet backup-system, og hver gang til en anden type bånd. Båndene er blever kasseret, og jeg har scoret æskerne.

Der er stort set æsker til næste alt, og i flere forskellige størrelser. F.eks. kan både kort, vogn og mønt til det nye Ave Caesar være i en enkelt æske, og så er det bare at udlever en æske per spiller. I Betrayal at House on the Hill, er alle brikkerne opdelt efter et system som en fyr lavede på BGG, og så har jeg skrevet hvilke scenarie-nummer den enkelte æske passer til (en æske passer til flere scenarier). Når man så finder ud hvilket scenarie man spiller, er det blot at finde æsken med det rette nummer på. I Memoir'44 passer kortene i en type æsker, medens en type små counters og terninger passer i en anden type æsker, victorypoints og special units passer i en tredie type æsker, Kun bræt og hex-brikker er ikke pakket i backup-æsker.

Men ellers har jeg også tidliger sværget til zip-lock poser, de har bare tendens til at blive nussede og møre efter ca. 10 år, specielt hvis spillet har ført en lidt hengemt tilværelse.

Desuden er æskerne bedre ved kort, idet de ikke bliver bøjet på nogen måde, hvilke poser har tendens til at gøre, og elastikker gør endnu mere.

Lars
Post Reply