Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
Kragbak
Posts: 2
Joined: Fri Nov 21, 2014 10:15 am

Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Kragbak »

Hos http://www.Glemtespil.dk er vi kommet i julehumør, derfor betaler vi nu fragten på alle varer, uanset pris helt frem til juleaften.

Ligenu har vi over 100 forskellige brugte titler til salg.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Michael_Olsen »

Så mangler der bare at priserne er rimelige :evil:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Stony »

Michael_Olsen wrote:Så mangler der bare at priserne er rimelige :evil:
Der er vel ingen grund til at piske en stemning op? Ting er det værd, som en køber og en sælger kan blive enige om at handle til. Hvis ikke der kommer nogen købere, må sælger overveje at justere prisen. Men at du ikke ønsker at handle til de priser, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at der slet ikke er nogen der vil.
Sidst spillet:
Image
Kragbak
Posts: 2
Joined: Fri Nov 21, 2014 10:15 am

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Kragbak »

Hej Micheal

Vi forholder som regel altid til hvad priserne er på det øvrige marked (og det hos private sælgere), der synes vi faktisk vi ligger pænt midt i. Men vi vil selvfølgelige hele tiden forsøge at gøre det endnu bedre, hvis vi kan.

Som virksomhed har vi desuden nogle forpligtelser der også må regnes ind i prisen.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Michael_Olsen »

Stony wrote:
Michael_Olsen wrote:Så mangler der bare at priserne er rimelige :evil:
Der er vel ingen grund til at piske en stemning op? Ting er det værd, som en køber og en sælger kan blive enige om at handle til. Hvis ikke der kommer nogen købere, må sælger overveje at justere prisen. Men at du ikke ønsker at handle til de priser, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at der slet ikke er nogen der vil.
Stony, jeg er som udgangspunkt enig: Pris afhænger af om der er købere. Jeg tænker bare at hvis de ikke får input, er det ikke sikkert at de ved at jeg (og sikkert mange andre) finder priserne høje.

At stedet måske så ikke var velvalgt, det er så en anden sag.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Frouvne »

Jeg er helt enig i, at tonen er vigtig, når vi snakker sammen her. På den anden side syntes jeg heller ikke vi skal være berøringsangste for at kommentere prisniveauet. Jeg er glad for, når de handlende annoncerer deres tilbud her. På den anden side er det en gratis og overordentlig målrettet reklame-mulighed ... så må man også tage et par ord med på vejen. Når man skriver om julehumør og gratis fragt signalerer man i mine øjne, at der er et godt tilbud. Der er vel ingen skade sket ved at man melder tilbage, hvis man ikke er imponeret. Så kan man selvfølgelig altid spare lidt på sine Evil-smilies... :)
frouvne, administrator

Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Michael_Olsen »

Frouvne wrote:Jeg er helt enig i, at tonen er vigtig, når vi snakker sammen her. På den anden side syntes jeg heller ikke vi skal være berøringsangste for at kommentere prisniveauet. Jeg er glad for, når de handlende annoncerer deres tilbud her. På den anden side er det en gratis og overordentlig målrettet reklame-mulighed ... så må man også tage et par ord med på vejen. Når man skriver om julehumør og gratis fragt signalerer man i mine øjne, at der er et godt tilbud. Der er vel ingen skade sket ved at man melder tilbage, hvis man ikke er imponeret. Så kan man selvfølgelig altid spare lidt på sine Evil-smilies... :)
Tak for din feedback angående dette Frouvne. Det lyder som om vi er enige.

Med hensyn til Smiley'en, så tror jeg det handler om at jeg dybest set ikke ved hvordan sådan nogle skal bruges. Jeg indsatte den faktisk i et forsøg på at bløde min besked op. Sådan lidt "Nå ja, jeg er vel lidt 'evil' lige nu, så tag det som det er". Jeg tror jeg mangler en smiley manual [indsætte kæk smiley her?]
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Larsine »

Jeg er ret enig med Michael, priserne er IMO helt hen i vejret.

De fleste af disse spil, kan hver weekend købes for en slik på det nærmeste loppemarked. Jeg har f.eks. for nyligt set følgende spil på loppemarkeder:

Barbarossa: 5,-
Aber på rov: 3,-
Bet your brain: 10,-
Børsspillet: 20,-
Life style: 10,-

Der er få spil mellem udvalget, hvor prisen begynder at ligne noget fornuftigt, men der er alt for mange som IMO ligge alt for højt. Men som sælger må man naturligvis selv gøre sig disse overvejelser, og udbud/salg plejer at være en fornuftig indikator, så så længe spillene kan sælges til priserne, må det jo være fordi der er nogen der er villige til at give de angivne priser for det, ellers bliver de vel sat ned.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Stony »

Larsine wrote:Barbarossa: 5,-
Aber på rov: 3,-
Bet your brain: 10,-
Børsspillet: 20,-
Life style: 10,-
Der er så den lille forskel, at så skal du dels på loppemarked, og så skal du faktisk have held med at finde lige præcis det du søger. Jeg synes det er at sammenligne pærer med bananer. Der er ganske vist tale om frugt/spil begge steder, men det er bare ikke det samme. Folk på loppemarked har det ofte også lidt sådan "Det skal bare ud af vagten, og bare jeg får en skilling for det." Det er der ikke nogen der kan konkurrere mod. I så fald skal jeg da også til at sætte prisen ned på mine brugte spil, for der skal da nok være nogen der har set noget tilsvarende på et loppemarked. Skal jeg deraf udlede, at hvis jeg på et tidspunkt vil sælge mit eksemplar af Dixit Odyssey, så kan jeg grundet et loppemarkedfund, ikke forvente at kunne bede om mere end 37,50 for det? Eller at jeg tilsvarende ikke kan bede om mere end 20 kroner for El Grande, pga. af et loppemarkedfund?
Loppemarkeder er helt fine, men jeg tror ikke de er særlig velegnede til at angive vejledende udsalgspriser.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Goblen »

Stony wrote:
Michael_Olsen wrote:Så mangler der bare at priserne er rimelige :evil:
Der er vel ingen grund til at piske en stemning op? Ting er det værd, som en køber og en sælger kan blive enige om at handle til. Hvis ikke der kommer nogen købere, må sælger overveje at justere prisen. Men at du ikke ønsker at handle til de priser, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at der slet ikke er nogen der vil.
Jeg er faktisk enig med Stony her. Hvis det er sådan at vi synes det er for dyrt kan vi skrive en PB, eller lade være med at handle der. Burde holdes ude af posten her.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Larsine »

Goblen wrote:Jeg er faktisk enig med Stony her. Hvis det er sådan at vi synes det er for dyrt kan vi skrive en PB, eller lade være med at handle der. Burde holdes ude af posten her.
Hvorfor nu det? Er det ikke OK at jeg nævner det, og kan få respons på det fra andre brugere? Er der visse ting der er for hellige til at det kan diskuteres i et offentligt forum?

det var helt Ok da vi diskuterede lejetbraetspil.dk's priser, er det så ikke Ok at vi diskuterer glemtespil.dk's priser? jeg forstår det helt ærligt ikke, og jeg synes stadig priserne er alt for store for langt de fleste spil.

Det er vel på lige fod med at jeg finder et godt tilbud, og deler det i en anden tråd. Ellers skal vi jo til at hev moderatorer på indlæggene, og det bliver bare ikke sjovt, hverken for os som brugere, eller for moderatoren.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Stony »

Goblen wrote:Hvis det er sådan at vi synes det er for dyrt kan vi skrive en PB, eller lade være med at handle der. Burde holdes ude af posten her.
Jeg mener ikke man skal holde sig fra at snakke/skrive om det. Det var mere tonen jeg kommenterede på.
Sidst spillet:
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Michael_Olsen »

Stony wrote:
Goblen wrote:Hvis det er sådan at vi synes det er for dyrt kan vi skrive en PB, eller lade være med at handle der. Burde holdes ude af posten her.
Jeg mener ikke man skal holde sig fra at snakke/skrive om det. Det var mere tonen jeg kommenterede på.
Ja, tonen kan nemt blive misforstået i et tekst forum
Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by Logos32 »

Det er et debat forum! Selvfølgelig må vi kommentere på priserne og udbuddet :)

Jeg skrev i sin tid som kommentar på facebook, at jeg mente priserne var for høje og udbuddet for ringe.

Personligt mener jeg, at der er langt bedre alternativer herunder dette forum når det gælder køb og salg af brugte spil og jeg kommer formodentlig ikke forbi siden igen.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Fri fragt på ny side for brugte brætspil

Post by akwlinka »

Har netop checket udbud og priser. Og set i lyset af hvem der er brugere på dette forum, så er det nok ikke mange kunder de finder her.

Det kunne være sjovere at få at vide hvorfra de får deres spil?
Image
Post Reply