Ny version af Princes of Florence / Die Fürsten von Florenz

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Ny version af Princes of Florence / Die Fürsten von Florenz

Post by Frouvne »

Det forlyder i følge Boardgamenews.com, at en ny hollandsk version af The Princes of Florence / Die Fürsten von Florenz er på vej. Den nye version er planlagt til at udkomme til oktober 2006.

Den nye version skal kunne spilles af to til fem spillere og vil inkludere en ny udvidelse, der har arbejstitlen: “Cardinal & Muse" Udvidelsen vil introducere seks nye karakterer (Cardinal, Muse, Banker, Merchant, Professor and Princess), der vil blive auktioneret bort i en seperat budrunde. Karaktererne vil hjælpe spilleren i den indeværende runde. Spillet vil få ny grafik, der er udført af Eckhardt Freytag, der også var ansvarlig for grafikken til Celtica - uden i øvrigt at drage sammenligninger mellem de to! :wink:

Kilde:
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... formation/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Der forlyder endnu intet om en engelsk udgave. Der er dog såvel en tysk udgave af Pro Ludo, som en fransk af Ystari og en spansk af Excalibur på vej.

Kilde:
http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... _concepts/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Med risiko for at lyde bagstræberisk, så tror jeg, at jeg holder fast ved min gamle version af The Princes of Florence, når jeg ser udkastet til udsmykningen af kortene i den nye version. Det er godt nok flot - men efter min smag for meget! Jeg holder af den diskrete charme i den gamle version, der for mig passer perfekt til temaet.

Se billederne på nedenstående link - men vær hurtig, for de kommer løbende nyt indhold på, der erstatter det gamle:

http://www.quined.nl/indexquestionmark.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Hmm, jeg synes det ser OK ud. Lidt kulørt måske, men rart at der er lidt grafik til at skelne de enkelte kort fra hinanden.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tjah, det er vel et spørgsmål om smag... for mig ser det meget kulørt ud og ikke mindst meget fantasy-agtigt. Meeen jeg bliver jo nok nødt til at finde ud af noget mere om udvidelsen “Cardinal & Muse", da grundspillet står mit hjerte meget nær.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er der kommet mere grafik... umiddelbart kan det være svært for mig at se, at det er det samme spil... :wink:

http://www.quined.nl/indexquestionmark.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er der lidt mere nyt om ændringerne i spillet:
Two player rules will be added, and there will be also two expansions inside the box: “Muse and Princess” and “Cooperative building”. The first expansion is aimed at advanced players and splits Phase A in Phase A1 (just like the normal A) and Phase A2 (bidding on six helpful character cards, the bidding will be done with the player cylinders, on a special bidding track on each card). The second expansion is lighter and consists of a 5x10 building grid on the back of the player boards: in this expansion these boards will be joined in the middle of the table, which opens the possibility to build a building together with the left or right player (depending on their biddings).
Spillet er planlægt til at komme i en række forskellige sproglige udvidelser - dog er en engelsk version endnu ikke planlagt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Princes of Florence: Regler og grafik

Post by Frouvne »

Så kan man få styret nysgerrigheden i.f.t. såvel det grafiske udtryk som regler til den nye version af Princes of Florence:

http://www.kramer-spiele.privat.t-onlin ... lorenz.htm
frouvne, administrator

Image
Post Reply