Første microbadge

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Første microbadge

Post by Larsine »

Hej allesammen

Så kan jeg også kalde mig Microbadge designer på BGG.

Som fan af Adam Ant siden 1981 var jeg nødt til at have ham som MB på BGG. Men der fandtes ikke et sådan, så jeg lavede det, og fik det godkendt:

http://boardgamegeek.com/microbadge/23339

Så nu venter jeg bare på at det vælter ind med GG :D
Last edited by Larsine on Mon Jan 30, 2012 11:45 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Første microbadge

Post by Gunness »

Blæret :)

Adam/Stuart har været igennem en del op og nedture, men det er da fint, at han bliver hyldet på den måde. Jeg er ikke lige i målgruppen for et badge, men held og lykke med det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Første microbadge

Post by Slapz »

Lige som Gunness er jeg heller ikke den store fan - samt jeg er rather new på BBG, så GG kontoen er ret lav, for ikke at sige ikke eksisterende :D

Men hvis jeg engang får lidt ind, så kunne jeg godt finde på at støtte dig :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Første microbadge

Post by Larsine »

Slapz wrote:Lige som Gunness er jeg heller ikke den store fan - samt jeg er rather new på BBG, så GG kontoen er ret lav, for ikke at sige ikke eksisterende :D

Men hvis jeg engang får lidt ind, så kunne jeg godt finde på at støtte dig :)
Damn, nu er BGG nede, ellers skulle jeg nok sørge for at du fik nok til at kunne støtte mig. Ikke at det giver mening sådan rent finansielt, men jeg plejer alligevel at klatte mine geekgold rundt omkring, og giver gerne til nye BGG brugere så de kan få råd til en avatar eller lignende.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Første microbadge

Post by Larsine »

Så har du fået lidt til at hygge dig med. Brug nu ikke det hele på en gang :wink:
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Første microbadge

Post by Slapz »

Larsine wrote:Så har du fået lidt til at hygge dig med. Brug nu ikke det hele på en gang :wink:
Hold da op.. Tak for det :)
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Første microbadge

Post by Henrik Madsen »

Jeg har selv lavet et for Danske Ølentusiaster. Men desværre har det ikke været den store indtægtskilde. Måske jeg skulle reklamer for det eller også er sammenfaldet mellem de to grupper ikke så stor.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: Første microbadge

Post by Andrea »

Henrik Madsen wrote:Jeg har selv lavet et for Danske Ølentusiaster. Men desværre har det ikke været den store indtægtskilde. Måske jeg skulle reklamer for det eller også er sammenfaldet mellem de to grupper ikke så stor.
Tror det hænger meget sammen med, om man rammer noget, som også interesserer mange andre på BGG. Jeg lavede på et tidspunkt et for Left4Dead (computerspil), og det har jeg scoret en del GG på. Det er heldigvis ret let at lave microbadges, så hvis man synes, at der mangler et bestemt, så er det let at lave og få godkendt.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Første microbadge

Post by Sir William »

Hvordan laver man et sådan?

Kunne f.eks. godt tænke mig at lave et for "Dragons", det er jo et dyr der indgår i mange spil og så ja, tænkte jeg det var en god ide. Har også fundet nogle flotte billeder, der kan vælges imellem.

Eller andre dyr fra historien som kan relateres til spil?

Så hvis der er nogen der kan beskrive proceduren for hvordan man går, hvad man gør og gerne i hvilken rækkefølge, kunne det jo være super.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Første microbadge

Post by Jens_Hoppe »

What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Første microbadge

Post by Gunness »

Andrea wrote:Det er heldigvis ret let at lave microbadges, så hvis man synes, at der mangler et bestemt, så er det let at lave og få godkendt.
Alrighty - den wiki-side, Hoppe linker til, ser ellers lettere intimiderende ud ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Første microbadge

Post by Larsine »

Personligt har jeg forsøgt mange gange, og det kommer tit til at ligne *beep*.

Det er nemlig ikke bare at tage et billede og så skalere det ned til 16x16 pixels. Tit kommer det til at se alt for gnidret ud, og farverne kommer ofte til at flyde sammen. Med personer kan det nogen gange lade sig gøre, men logoer ender ofte med ikke at se særligt godt ud, med mindre man redigere dem efterfølgende.

Men prøv det.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Første microbadge

Post by ozimek »

Var det en idé med en GG.dk badge, eller er det imod BGG politik at reklamere for "konkurrerende" sites med micro batches?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Første microbadge

Post by Sir William »

Synes godt nok det virker meget kompliceret at lave et micro bagde, men dog ikke umuligt.

Så nu når jeg går på orlov her den 1. marts, så skal det da prøves.

Godt nok svært at danne sig et overblik over hvor mange badges der er og om ens ide allerede er taget.

Hvem står for annonceringen af badges?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Første microbadge

Post by Larsine »

De bliver som sådan ikke annonceret. Efter du har postet den på de omtalte tråde, og har fået kritik, uploader du den, og hvis den bliver godkendt får du en geekmail om det. Men det annonceres ikke yderligere, med mindre du selv reklamere for dine microbadges.
Post Reply