Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
User avatar
mchr88
Posts: 7
Joined: Sat Mar 19, 2011 2:37 pm
Favoritspil: Betrayal at the house on the hill - kommer flere når jeg har prøvet dem som er på vej hjem til mig

Warhammer 40.000
Location: 6100 Haderslev

Re: Hvem er du?

Post by mchr88 »

Mik wrote:Velkommen til Morten,
Det må have været spændende at arbejde på kongeskibet!
jo tak..

jo meget spændende jeg har oplevet nogle ting jeg aldrig ville have oplevet ellers og kommet steder hen jeg ellers ikke ville have set..

Færøerne - polen for at nævne et par af de steder vi var og så det af blive filmet af et koreansk film hold til det kongelige bryllup i Sverige.. meget underlig oplevelse

der er der også en "STOR" ulempe ved det.. pga det er 3 kokke som alle kommer fra rigtig gode restauranter (også menige) og de er jo vandt til at bruge rigelige mængder af fløde og det sammen med at man stort set ikke kan motionere når man sejler og den ringe idræts officer som man måske laver noget med 1 gang i ugen så ender man med at tage nogle kilo på..
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er du?

Post by Robert »

mchr88 wrote:... 3 kokke som alle kommer fra rigtig gode restauranter ...
Mon ikke de fleste af os kan finde på en hel del andre ulemper der er værrre end denne :twisted:

Velkommen til, Morten!
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
mchr88
Posts: 7
Joined: Sat Mar 19, 2011 2:37 pm
Favoritspil: Betrayal at the house on the hill - kommer flere når jeg har prøvet dem som er på vej hjem til mig

Warhammer 40.000
Location: 6100 Haderslev

Re: Hvem er du?

Post by mchr88 »

Hehe problemet er jo ikke de 3 kokke men at de på en uge brugte 30 liter fløde

og tak for den gode velkomst :)
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: Hvem er du?

Post by TheFatH0BBIT »

mchr88 wrote:jeg bor selv i Haderslev (6100) så hvis der er nogle her nede fra eller om egn (Kolding - Aabenraa) som enten mangler en at spille med eller gerne vil have en ny mand med så kan i bare sige til for er frisk :)
Hej Morten

Er også selv ny her, og er også faldet over Arkham horror. Jeg bor i Fredericia (arbejder i skrydstrup), og har kun en at spille med, så måske vi en dag skulle slå hovederne sammen.

mvh
Thomas
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvem er du?

Post by chr88 »

Hej alle,
Hermed en lille introduktion af undertegnede. Jeg er 23 år, bosiddende på Frederiksberg og studerer på Københavns Universitet.

Jeg har altid interesseret mig for spil, men i min barndom fik jeg desværre kun spillet de ”almindelige” spil såsom Risk, Stratego, Matador, Afrikas Stjerne, Skak osv.
Da jeg blev lidt ældre, begyndte jeg – som så mange andre – at spille computerspil, og jeg tør ikke tænke på, hvor mange uger/måneder, jeg sammenlagt har brugt på at spille ét bestemt spil, der for mig at se er helt genialt: Civilization II... Det var spillet, der startede det hele, og jeg fandt lynhurtigt ud af, at det var strategi- og taktikdelen, der interesserede mig – og det er da også den genre, der siger mig mest i brætspilsverdenen.

Det betyder, at det er de ”tørre” Eurogames, der appellerer klart mest til mig – Puerto Rico er mit yndlingsspil. Jeg er dog ganske åben over for mange forskellige spil og kan fx også lide Pillars of the Earth, Agricola, Samurai, Fresco, Ghost Stories, Survive! Escape from Atlantis, Hive, Bezzerwizzer, 7 Wonders, Ingenious, Blue Moon City, Modern Art, Stone Age, WiseMan, Jaipur, Jungle Speed, Roll Through the Ages, Pandemic, Ticket to Ride, Alien Frontiers, A-Å, Reef Encounter, Ra, Carcassonne og mange andre... Så selvom jeg ELSKER brætspil og kan lide mere eller mindre alle genrer, så er der en genre, der ikke siger mig noget, hvilket ovenstående liste indikerer; wargames. I hvert fald siger de mig ikke noget endnu, men man kan jo håbe, at jeg bliver introduceret til dem af de rigtige personer. Jeg nærer dog ingen forhåbninger om, at jeg kommer til at synes om den genre, for jeg har undersøgt meget om det, og det fænger mig ganske enkelt ikke.

Da jeg stadig er relativt ny i brætspilsverdenen (er for alvor startet her i foråret, men ejer p.t. små 150 spil - længe leve impulskøb...), har jeg ikke givet mig direkte i kast med lidt tungere spil som Caylus, Power Grid osv., selvom jeg ejer dem. Det er ikke fordi, jeg ikke tror, jeg ville kunne finde ud af dem, men mere fordi jeg ikke har nogen at spille de helt tunge spil med...
Min bedre halvdel er dog en fantastisk spille-partner, og selvom hun afskyer Samurai og ikke er helt så pjattet med eurogames som undertegnede, kan vi lide rigtig mange af de samme spil, så det er jo skønt. Derudover har jeg også nogle gymnasievenner, studiekammerater og en bror, der alle kan lide brætspil (de er dog ikke så fanatiske, som jeg er), så jeg prøver stille og roligt at opgradere fra de små gateway-games til de lidt tungere spil.

Det var vist lige de vigtigste informationer om mig. Jeg ser frem til at følge lidt mere med på denne side – og er altid frisk på at spille et spil eller ti, hvis der afholdes et arrangement i Københavnsområdet. Såfremt folk mangler en spilleven, må I endelig sige til! ;)

Venlig hilsen Christian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Mik »

Velkommen til forummet, Christian.

Jeg syntes det er sjovt at du ikke kan lide krigsspil, og så samtidig nævner at din kæreste ikke kan lide Samurai :wink:
Godt nok er det ikke et 'rigtigt' krigsspil, men det smager da lidt af fugl.

Der er ikke langt fra Frederiksberg til Valby Kulturhus, hvor min spilleklub Consim mødes den første søndag i hver måned. Så har du tid og lyst er du velkommen på søndag fra kl. 11-18

Mik
Image
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Hvem er du?

Post by Allan Jacobsen »

Hejsa

Vil da også skrive lidt om mig selv, da jeg regner med at bruge forum til mere end køb, salg, bytte fremover :)

Har været medlem af Germangames i 2 år, men kun for at finde billige, brugte spil, men nu vil jeg være mere aktiv.

Er 30 år, kommer fra Vestjylland(ja...mellem Lem og Tarm :), har dog boet i Odense i 12 år, fordi jeg flyttede sammen med tre efterskolekammerater da jeg var 18...er uddannet cand.mag. i historie og religion på SDU, hvilket selvfølgelig betyder, at jeg er endnu en arbejdsløs humanist...på 2. år nu

Jeg har 2½ hobbyer: film, brætspil og den halve er madlavning, men jeg får ikke gjort så meget ud af det, som jeg gerne vil. Går også gerne til koncert, og har en CD-samling på 500+...mest metal og rock 'n' roll...det eneste must, jeg har været år, er Roskilde Festival...

Min filmsamling kan ses her: DVD Profiler - alltime favorit er Malicks nye Tree of Life!
Brætspil her: Boardgamegeek

Jeg er forholdsvis ny brætspilsamler, og jeg vil tro at de fleste af mine spil er købt indenfor de sidste 3 år. Men det hele startede nok med Multi National...har brugt talløse timer på det spil, og senere kom Hero Quest og lidt rollespil - foruden selvfølgelig Matador, Landmandsspillet, Finans, Økonomi, Game of Life og andre. I 10. klasse lærte jeg så Bloodbowl, hvilket jeg stadig bruger en del tid på(tabletop og fumbbl). Spillede Magic The Gathering fra ca. 2001-2006.

Jeg er medlem af Rottehullet i Odense, som egentlig er en rollespilsklub. De har dog også en bloodbowl-liga, og derfor er jeg med. Og har så småt vænnet dem til, at onsdag skal være brætspilsdag \m/ - og derefter en tur byen, som man jo kan, når man intet arbejde har.

Det er for det meste mig, der køber spil...godt for samlingen, dårlig for pengepungen! og det er så også altid mig, der står for regellæsning og forklaring. Jeg er ikke specielt kræsen, og vil gerne prøve så mange spil som muligt.Det sidste jeg har erhvervet er The Hellgame(herfra), Ghost Stories og en forudbestilling på Twiligt Struggle. Jeg får dog ikke spillet nær så meget, som jeg gerne vil - vil rigtig gerne have en fast søndagsaftale, hvor man bare dukkede op og spillede en 10-20 personer.

Det var lidt tør læsning om mig :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Helle »

Allan Jacobsen wrote:
Det er for det meste mig, der køber spil...godt for samlingen, dårlig for pengepungen! og det er så også altid mig, der står for regellæsning og forklaring. Jeg er ikke specielt kræsen, og vil gerne prøve så mange spil som muligt.Det sidste jeg har erhvervet er The Hellgame(herfra), Ghost Stories og en forudbestilling på Twiligt Struggle. Jeg får dog ikke spillet nær så meget, som jeg gerne vil - vil rigtig gerne have en fast søndagsaftale, hvor man bare dukkede op og spillede en 10-20 personer.

Det var lidt tør læsning om mig :)
Velkommen til en mere aktiv brug af forum - der kan altid bruges flere skribenter :D
Men dog ... det er ellers lidt af et ønske - bare sådan omkring 20 mennesker hver uge ... men jeg forstår det godt :D ! Selvom det nok ikke er helt realistisk fra den ene dag til den anden, så kan mindre vel også gøre det?????
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Hvem er du?

Post by Allan Jacobsen »

Allan Jacobsen wrote:det er ellers lidt af et ønske - bare sådan omkring 20 mennesker hver uge ... men jeg forstår det godt ! Selvom det nok ikke er helt realistisk fra den ene dag til den anden, så kan mindre vel også gøre det?????
Hehe, jo, lidt urealistisk er det jo nok :)

Men mente det nok egentlig som en decideret brætspilskub. Selvom der er 3 nørdeklubber i Odense - Rottehullet(rollespil), Solhverv(liverollespil), FBO(Warhammer og "papskubber" såsom World In Flames - så mangles der en dedikeret klub for brætspil. Havde jeg hus, så ville der tihvertifald være brætspilssøndag hver søndag hos mig ;)
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Hvem er du?

Post by Allan Jacobsen »

Kan selvfølgelig lige nævne mine favoritter også:)

De spil, jeg giver den højeste bedømmelse:

1) Bloodbowl - jeg bruger meget af min fritid på bloodbowl, og spiller i en liga i Odense. Det er også det "nørde"-spil, jeg har spillet i længst tid

2) Through The Ages - sjældent har jeg prøvet en så veltestet og velbalanceret spil. Strategien er forholdsvis dyb og flowet er ret godt(dog er der lidt meget downtime ved 4 spillere)

3) Dominion - kan spilles igen og igen og igen og igen...og på mange forskellige måder. Alle udvidelser skal bare blandes random...det kan dog give nogen lange spil af og til.

4) Glenn Drovers Empires: The Age of Discovery (tidligere Age of Empires III) - kombinationen af area control og worker placement er ret genial.

5) RoboRally - kaotisk spas! HVIS man her den gamle udgave med især Armed & Dangerous - den nye udgave er lidt tamt
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvem er du?

Post by Sir William »

Hvis du savner brætspil og ikke altid har nogen at spille med, så kan af personlig erfaring anbefale yucata.de. Her kan du spille Roll through the ages.

Da jeg selv bor på landet og har 2 små børn, bruger jeg "lidt" tid derinde, får så spillet en del spil mod nogle faster personer derinde som ikke kun er danske, men en lille gruppe fra Sydafrika og nogle fra Tyskland.

Bare vær varsom, man kan blive meget "hooked".
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Hvem er du?

Post by Allan Jacobsen »

Sir William wrote:Hvis du savner brætspil og ikke altid har nogen at spille med, så kan af personlig erfaring anbefale yucata.de. Her kan du spille Roll through the ages
Spiller på flere online-steder. Lidt på brettspielwelt, Boardgame Arena og Boardgaming Online(som dog kun har Through The Ages) og så en hel masse på Fumbbl - så online brætspil har jeg rigeligt af :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvem er du?

Post by Gunness »

Hej Allan,
og velkommen til! Film er også min store hobby (endnu større end brætspil), og jeg kan kun dele din begejstring for Tree of Life (og det meste af Malicks øvrige produktion, herunder Days of Heaven, Badlands og TTRL). Jeg glæder mig til at gense Tree på Blu-ray en af de kommende uger.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Gunness wrote:TTRL
Ticket to Ride Lolland?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvem er du?

Post by Gunness »

Næsten. Det er dog Læsø, ikke Lolland. Øen er jo også kendt for sit enorme jernbanenet :-)
(eller også et der bare tale om krigsfilmen The Thin Red Line)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply