Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Diplomacy er alle tiders spil, men før man har prøvet er man bare ikke klar over hvad det drejer sig om, selv ikke hvis man har læst reglerne nok så mange gange, og læst diverse strategier og anbefalinger.

Min start ud i Diplomacy var at købe spillet, læse reglerne, og derefter få tildelt Tyskland i et spil med 6 erfarne rotter. Det er vist ikke nødvendigt at fortælle at jeg meget hurtig var meget tæt på en udryddelse.

Men livet er for langt til F2F Diplomacy, hvorimod PBeM Diplomacy stadig er rigt fedt.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvem er du?

Post by Bostrup »

Sir William wrote:Har stadig en ambition og drøm om en dag at prøve en gang Diplomacy. Det virker altså som et kanon spil og synes også det passer godt ind i min spilsamling.
Jeg vil anbefale at prøve det online. Dels giver det selvfølgelig et indtryk af spillet (og er en udmærket spiloplevelse), dels tror jeg du vil sætte pris på at have den erfaring hvis/når det engang lykkes dig at få spillet det på bræt. Min oplevelse er i hvert fald at helt nye spillere ofte kommer galt afsted og det vil være mere bittert at det sker når man endelig har fået mulighed for at spille det på bræt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Men livet er for langt til F2F Diplomacy, hvorimod PBeM Diplomacy stadig er rigt fedt.
Nogle fortalelser / tyrk-fejl giver sætninger man udmærket forstår et filosofisk skær. Tak for denne, Lars! Det sætter i hvert tilfælde tanker i gang hos mig om, hvad livet i øvrigt også er for langt til...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Frouvne wrote:
Larsine wrote:[...] Men livet er for langt til F2F Diplomacy, hvorimod PBeM Diplomacy stadig er rigt fedt.
Nogle fortalelser / tyrk-fejl giver sætninger man udmærket forstår et filosofisk skær. Tak for denne, Lars! Det sætter i hvert tilfælde tanker i gang hos mig om, hvad livet i øvrigt også er for langt til...
:lol: :oops: :lol:
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvem er du?

Post by Sir William »

Bostrup wrote:
Sir William wrote:Har stadig en ambition og drøm om en dag at prøve en gang Diplomacy. Det virker altså som et kanon spil og synes også det passer godt ind i min spilsamling.
Jeg vil anbefale at prøve det online. Dels giver det selvfølgelig et indtryk af spillet (og er en udmærket spiloplevelse), dels tror jeg du vil sætte pris på at have den erfaring hvis/når det engang lykkes dig at få spillet det på bræt. Min oplevelse er i hvert fald at helt nye spillere ofte kommer galt afsted og det vil være mere bittert at det sker når man endelig har fået mulighed for at spille det på bræt.
Når du skriver "online", er det så PC versionen altså spillet? Skulle det ikke minde meget om Hearts of Iron?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Sir William wrote:Når du skriver "online", er det så PC versionen altså spillet? Skulle det ikke minde meget om Hearts of Iron?
Med online vil jeg tro, at der menes via e-mail eller en eller anden form for central, der opsamler spillene. Det tror jeg er at foretrække frem for PC versionen. Jeg syntes stadig, at det har sin egen charme at spille spillet live, men må også indrømme, at det egner sig fantastisk godt til e-mail, da forhandlingerne dels kan blive meget mere indgående og dels fordi det så ikke er synligt, hvem man forhandler med. Men det er til gengæld også potentielt en meget tidskrævende måde at spille Diplomacy på.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvem er du?

Post by Bostrup »

Frouvne wrote:
Sir William wrote:Når du skriver "online", er det så PC versionen altså spillet? Skulle det ikke minde meget om Hearts of Iron?
Med online vil jeg tro, at der menes via e-mail eller en eller anden form for central, der opsamler spillene.
Jep. Sifosi og jeg deltager f.eks. for tiden i et spil på http://playdiplomacy.com.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvem er du?

Post by Jonezy »

Hej,

Jeg hedder Jon, og er et stort legebarn fra 1977, som bor i Taastrup. Da jeg var barn elskede jeg at spille brætspil. Jeg husker 'Lad millionerne rulle', 'Landmandsspillet', 'Derby', 'Tegn og Gæt', 'Afrikas Stjerne', 'Orient Expressen', 'HeroQuest', 'Fuldrigger' og selvfølgelig 'Ludo' 'Yatzy' og 'Matador', men i de sidste mange år har jeg ikke fået spillet særligt meget, og når jeg endelig har fået spillet en smule, har det været 'RISK' med vennerne eller 'UNO' og quizspil med familien.

Men så for nyligt stiftede jeg så bekendtskab med spillet 'Arkham Horror' i selskab med min studiegruppe, og min kærlighed til brætspil var med et genfundet. I min genfundne kærlighed afsøgte jeg nettet efter info omkring brætspil, og stødte så på det her hyggelige forum, hvor jeg så har luret rundt den sidste uges tid, og har nu endelig taget mig sammen til at blive oprettet som bruger.

Et par kig her og en hel del kig på boardgamegeek har så lige vist mig, hvor mange fantastiske spiloplevelser, som ligger derude og venter. Derfor har jeg hurtigt fået mobiliseret 5 stk. venner, som gider at spille en gang imellem, og vi starter med at nørde igennem i næste uge. I min kælder fandt jeg så 'Ave Caesar' og 'El Grande', som så lige er blevet støvet af og er klar til brug, så vi har noget at starte med. Jeg tror faktisk aldrig, at jeg nogensinde har fået spillet nogen af dem.... Men det skal der så laves om på nu!!! Jeg har også fået bestilt 'Ticket to Ride', da jeg håber at det kan fortrænge 'UNO', som familiens fortrukne.

Nåh men det var så lidt om mig, og hvordan jeg endte her. Jeg vil fortsætte med 'at lure rundt' her i forummet, og bidrage hvor jeg kan, men pt. påtager jeg mig rollen som den uvidende rookie og suger til mig, hvad jeg kan.

Mvh
Jon
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er du?

Post by Robert »

Hej Jon,

Velkommen her, og rigtig god fornøjelse!

Du kan godt begynde at se dig om efter hyldeplads. Disse brætspil spil fylder en del.

Robert
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvem er du?

Post by Andrea »

Velkommen til! At du er faldet for Arkham giver ekstra stjerner i min bog ;)
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Foppwin »

Velkommen til.

El grande er et godt sted at starte, og jeg synes personligt at det er sjovest med 5 spillere. :)
Danny

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Helle »

Jamen, velkommen til ... dejligt, at der var nogen, der havde lyst til at skrive med ....

Der er rigtigt mange gode spil - afhængigt af, om man er til større spil eller til lidt kortere - kan El Grande måske godt være lidt tungt for dem, som du vil præsentere det for, hvis de ikke er spilvante. Jeg husker stadig hvordan min mand og jeg havde et andet tilsvarende spil med som værtindegave i sommerhus for 6-7 år siden, og vi regnede med at skulle spille om aftenen - det var langt og modtagerne var ikke så modtagelige ... så det blev en meget trist og pinagtig oplevelse ...
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvem er du?

Post by Jonezy »

Tusind tak for rar velkomst!

Drengene ved heldigvis godt, hvad de går ind til, så jeg regner ikke med, at El Grande falder igennem. Faktisk har vi fundet ud af, at vi tilsammen kan mobilisere 2x Axis & Allies, Samurai, Kingdoms, Space Crusade, Settlers, Killer Bunnies og Junta udover mine spil, så der er vist lidt til enhver smag at starte på.

Jeg regner med, at vi skal bruge et par spil dage på at finde ud af, hvad vi synes er sjovest, men efter at havet kigget både her og på geek'en har man jo allerede en al for lang ønskeseddel af spil, man godt gad og få fingrene i.

Arkham er for fedt Andrea! Har spillet det 9 gange nu, så kan godt mærke at jeg trænger til at prøve nogle af de mange expansions, som der efterhånden er. Elsker de billeder og historier, som Arkham skaber. Jeg har blandt andet været en shotgun skydene nonne; en vagabond på motorcykel med en tommygun liggende hen over styret og med en trofast hund i sidevognen; og en skræmt læge, som slog fra sig med en combo bestående af en krigs dolk og en kavaleri sabel. Fantastisk!
Image
User avatar
mchr88
Posts: 7
Joined: Sat Mar 19, 2011 2:37 pm
Favoritspil: Betrayal at the house on the hill - kommer flere når jeg har prøvet dem som er på vej hjem til mig

Warhammer 40.000
Location: 6100 Haderslev

Re: Hvem er du?

Post by mchr88 »

Jeg er ny oprettet her inde og sys da lige jeg også ville komme med et indlæg

jeg er årgang 1988 så jeg har jo den fantastiske alder af 22 ind til videre
er uddannet elektriker og har været på kongeskibet Dannebrog i år 2010 og lige nu er jeg Arbejdssøgende selvom jeg til tider har aberbejde som udlejnings elektriker vil jeg gerne have noget mere fast.

Da jeg var lille spillede jeg også de gængse brætspil (kalaha - Ludo - Matador o.s.v) og som årene gik kom der også div. Trivial Persuit spil på banen hvilket jeg aldrig har været god til..

eller har jeg siden 12 års alderen spillet Warhammer fantasy og er de sidste 4 år rykket over til Warhammer 40k pga jeg føler det mere taktisk advanceret og generelt mere spændende

har nu også slået mig løs i bræt spillenes verden med en start kollektion på et par spil som har fået virkelig godt ry

Descent - Journeys in the dark
samt
Arkham Horror

som jeg ikke kan vente på kommer ind gennem døren så jeg kan komme igang med at se på det...

jeg bor selv i Haderslev (6100) så hvis der er nogle her nede fra eller om egn (Kolding - Aabenraa) som enten mangler en at spille med eller gerne vil have en ny mand med så kan i bare sige til for er frisk :)

MvH Morten
(billede kommer)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Mik »

Velkommen til Morten,
Det må have været spændende at arbejde på kongeskibet!
Image
Post Reply