Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg vil skynde mig og sige velkommen til, og straks reklamere for muligheden for at blive sat på brætspil-kortet.

Så begynder det også så småt at tage form m.h.t. brætspillere i århus og omegn. Der er da i hvert fald nogle muligheder. Der skal stadig køres lidt, men et weekend-arrangement, hvor man kan få nogle timer ud af det, så begynder det vel at ligne noget... :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Sneak wrote:Hej Jegr hedder Allan og er Årgang 82. Jeg bor i Randers, men er opvokset på Als i Sønderjylland.

Jeg har altid været glad for at spille spil. Kortspil, Matador, Yatzy, Uno, m.m spillede jeg meget som barn.

Da jeg gik på højskole for en del år siden lærte jeg at spille backgammon. Samtidig startede vi en lille spilleklub, hvor vi spillede Settlers, Junta, Formula De, samt Family Business. Siden da har interessen for brætspil været stigende, og da jeg sidste år var i Berlin benyttede jeg chancen for at købe at par spil. Blandt andet Carcasonne og 6 nimmt.

Generelt kan jeg lide de fleste brætspil jeg spiller. Jeg har ikke en klar favorit, men det kommer vel nok på et tidspunkt. Jeg kan godt lide at sidde et par stykker, og få en eftermiddag eller aften til at gå på at spille bræspil, men det bliver det sjældent til, da jeg ikke rigtig kender andre i mit område med den samme interesse.

Jeg har læst lidt på sidelinien på dette forum i et stykke tid, og så tog jeg mig endelig sammen til at melde mig ind.

Jeg håber da at jeg via forummet får mere kendskab til flere brætspil, måske et par nyerhvervelser, og forhåbentlig også flere mennesker at spille med.
Velkommen til - dejligt med nye skribenter - heldigvis er afstand ikke et problem, når det hele foregår på nettet :D
Sneak
Posts: 7
Joined: Mon Mar 03, 2008 9:07 pm
Location: Randers

Post by Sneak »

Tak for den hurtige velkomst.

Jeg tror nok det skal blive hyggeligt at være her.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Sneak wrote:Tak for den hurtige velkomst.

Jeg tror nok det skal blive hyggeligt at være her.
Det er hyggeligt, ... og fremmede er bare venner man ikke har mødt endnu, som Mik Mekanik i sønnikes pc-spil siger :D

Der er lige for tiden en del, der spiller spil online sammen, der kan man bare gå ind og deltage - det er en måde at få spillet lidt på, selvom man ikke kan mødes over et bræt.... Tråden ligger under online spil .... Hacienda kan varmt anbefales!
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2962
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Også herfra velkommen til 8)
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Post by Aratar »

Sneak - vi er nogle stykker, der har en brætspilsmailingliste for Århus og omegn. Hvis du har lyst, kan du sagtens komme på den. Da næsten alle kommer fra Århus, skal du dog nok regne med, at det meste også foregår her :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Dejligt med nye brugere - herligt at flere har lyst til at blande sig og snakke (og sludre) med ...

Bare lige en opfordring ... det er rigtigt dejligt, når der kommer en avatar på!

Hermed altså en opfordring til nye brugere .... og har man ikke lyst til at smide et billede af sig selv, så kan man jo finde noget andet ...
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Post by Greve »

Jeg må hellere også få præsenteret mig. Jeg hedder Jørgen Greve, er 40 år og bor i en lille by (Stjær) ved Århus. Jeg er gift og har to drenge på henholdsvis 1 og 4 år. Jeg er uddannet som datalog og arbejder til dagligt med at lave software til avisbranchen.

Jeg har altid været vild med at spille, ja sådan set alle slags spil (Kort, Risk, Empire In Arms, Adv. Civ, 1830,....) . Tidligere var det meget sammen med min lillebror Jesper, som jeg nu også har lokket herind på forummet (Ibber). Men som de fleste andre er det de sidste år ikke blevet til så meget som man kunne ønske, så det er godt at jeg har fundet forummet her :D. Indtil videre er jeg røget på en del online spil, men jeg håber også på noget "face 2 face" da jeg kan se der er en gruppe i Århus.
Mvh Jørgen Greve
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Greve wrote:Jeg må hellere også få præsenteret mig. Jeg hedder Jørgen Greve, er 40 år og bor i en lille by (Stjær) ved Århus. Jeg er gift og har to drenge på henholdsvis 1 og 4 år. Jeg er uddannet som datalog og arbejder til dagligt med at lave software til avisbranchen.

Jeg har altid været vild med at spille, ja sådan set alle slags spil (Kort, Risk, Empire In Arms, Adv. Civ, 1830,....) . Tidligere var det meget sammen med min lillebror Jesper, som jeg nu også har lokket herind på forummet (Ibber). Men som de fleste andre er det de sidste år ikke blevet til så meget som man kunne ønske, så det er godt at jeg har fundet forummet her :D. Indtil videre er jeg røget på en del online spil, men jeg håber også på noget "face 2 face" da jeg kan se der er en gruppe i Århus.
Velkommen til ... jeg tror, at der er en mailingliste for århusianerne... hvis du ikke allerede er på, så prøv at se under spillevenner ... jeg mener, at listen er nævnt der. Ellers skriv en pb til Aermord (tjek evt. brugerlisten for at se om jeg har stavet rigtigt) han har tidligere skrevet her om listen.

Eller du kan svare på Jacob Reinholdt indlæg, han ville gerne arrangere spil hver måned....

Helle
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er du?

Post by Robert »

Det er godt at finde et aktivt brætspilsforum. Lad mig præsentere mig selv:

Jeg arbejder som konsulent indenfor procesforbedring/softwareudvikling - jeg kan se at der er flere softwareudviklere her, så det kan jo være at nogle har hørt om f.eks. CMMI. Jeg bor i Nordsjælland og arbejder egentlig i København, men for tiden bruger jeg 2-4 dage om ugen i Århus. Gift, og har 2 katte (3 i går :cry: ), og ingen af dem har nogen som helst interesse for brætspil (det skulle da være at bide i brikkerne eller lege med dem på køkkengulvet).

Jeg har interesseret mig for brætspil siden jeg var meget lille (startede for alvor med skak), og spillede med en ven da jeg var teenager. Vi lavede spillene selv - bl.a. et stort racerspil med et økonomiaspekt og en temmelig stort krigsspil inspireret af Stratego. Under et studieophold i London i 1977 opdagede jeg en brætspilklub og fik indblik i det store antal ret professionelle spil på markedet. Ting som Acquire, 1829, en masse andre jeg ikke husker, og så legendariske Avalon Hill's mange fristelser. Jeg har ejet en hel del krigsspil (solgte en del for nogle år siden), men har aldrig kunnet finde ret mange at spille med. Så min fritid er til dels gået foran PC'en, dog altid med spil der kræver omtanke fremfor behændighed (Civilization, Space Empires, Stars!, Caesar, Railroad Tycoon, Combat Mission for at nævne nogle af de bedre bekendskaber) - samt rollespil, specielt Daggerfall og Morrowind, hvor man har meget stor handlefrihed.

For nylig arrangerede mit firma en brætspilsaften i Århus, sm jeg heldigvis kunne deltage i. Der stiftede jeg for første gang bekendtskab med spil som Puerto Rico. Cool 8) Der er tydeligvis en masse gode spil, som jeg aldrig har prøvet.
Jeg har prøvet at få lidt gang i nogle af deltagerne den aften, men det går ikke så hurtigt, så jeg kom til at tænke på at en google søgning måske ville give noget. Og nu er jeg her. Så jeg sender en PM til Rune for at se om vi ikke kan finde ud af at bruge nogle af mine aftener i Århus "fornuftigt". Det kunen også være fedt at få noget i gang på nordsiden af København - en gang om måneden eller to.

Jeg er lidt overrasket over aldersfordelingen her. Langt de fleste ser ud til at være i 30'erne. Når der har været et alderscheck på et forum ifm. mange af de PC spil jeg spiller har der typisk været ganske mange over 50. Der må være en del i min alder der interesserer sig for brætspil, som blot ikek finder frem til et sted som dette.

Jeg har vedlagt et - nogenlunde - billede af mig, taget sommeren 2007. Min Avatar er en af kattene (Nuser - som stadig lever og har det fint).
P6230008 Robert mindre str..gif
P6230008 Robert mindre str..gif (58.07 KiB) Viewed 9479 times
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvem er du?

Post by Gunness »

Velkommen til!
Ja, Puerto Rico er bestemt en af perlerne blandt det sidste tiårs ustyrligt mange spil, men der er masser af andre gode oplevelser i vente :) God fornøjelse med spillene.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Helle »

Jamen, velkommen til.

Der er sikkert en del på 50+ som også interesserer sig for brætspil, men jeg gætter på, at de har fundet spilgrupper mm, som dyrkes rundt omkring, og måske hænger de bare ikke så meget på nettet???

Her på siden arrangeres der med mellemrum diverse brætspilsarrangementer af dem der skriver her ... men ellers kan du jo, når du er vel tilbage i kbh også prøve en af de to klubber der er ... hvis de løse arrangementer ikke er nok :D

københavns brætspilsklub, hvor spillerne vist er mellem 20 og 40 ... http://www.strategispil.dk
Consim, hvor jeg har på fornemmelsen at aldersfordelingen ligger højere end hos kbk (jeg tror deres side hedder http://www.consim.dk)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er du?

Post by Robert »

Jeg har skam ikke noget imod at spille med folk som er yngre end mig - jeg synes bare at jeg så et mønster, som jeg ikke havde ventet at se.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Robert wrote:Jeg har skam ikke noget imod at spille med folk som er yngre end mig - jeg synes bare at jeg så et mønster, som jeg ikke havde ventet at se.
Jeg kan godt følge dig i din undren: Man kunne forvente, at det nævnte segment var travlt optaget af karriere, småbørn og meget andet. Jeg tror, at en væsentlig del af forklaringen skal søges i den kendsgerning, at det er en generation, der benytter internettet ret intensivt og at det er en væsentlig grund til, at det lige bliver den aldersgruppe, der stimler sammen her. Over tid forventer jeg dog også, at der bliver en væsentlig større aldersspredning. Under alle omstændigheder: Velkommen hertil! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvem er du?

Post by akwlinka »

Da jeg allerede er blevet spottet kan jeg vel ligeså godt selv vælge at fortælle min historie.

Jeg hedder Annemette, er fra 1965, og bosidende i Lynæs.

Mine private kredse er ikke så interessante, men jeg er uddannet Civiløkonom og sidenhen har jeg valgt at skifte den uddannelse ud med en kokkeuddannelse.

Jeg har altid spillet brætspil. Mine tidligste minder er Mänch ärgere dich nicht (Ludo) som mine bedsteforældre til en vis grænse dyrkede. Det har aldrig interesseret min forældre at spille, så jeg har måtte bruge mange timer med at spille Finanstidende, Landmandsspillet og Derby med mig selv.

Da jeg flyttede til Sønderborg og på kollegie, lærte jeg bla. Lars og Lisa at kende og det var her at kimen til min nu altoverskyggende interesse for spil blev grundlagt.
Jeg stiftede her bekendskab med rollespil, men den blev droppet igen.

I 1987 flyttede jeg tilbage til København, og kom her først i kontakt med Viking-Con og derigennem med Consim.

Efter nogle år i forskellige spilsamhænge kom jeg med i Selskabet til afholdelse af Viking-Con hvor jeg i 10 år var med som arrangør. En hård men meget givende og lærerrig oplevelse. Og alle de mennesker man lærer at kende.

Sidenhen har jeg udvidet territoriet en del.

Jeg er Formand for Consim (Københavns ældste brætspilsforening)
Jeg arrangere og afholder Rubi-Con
Jeg arrangere Junior-Con for Consim og Viking-Con
Jeg står for brætspil på Spilfestival
Jeg rejser til Essen hvert år og skal afsted for 14. gang i år.
Jeg har været på The Gathering of Frinds.
Jeg skriver artikler om spil og spilarrangemneter.
Jeg oversætter regler.
Jeg samler på spil.
Jeg sælger spil på hobbybasis.

Ja en stor del af mit liv kredser om spil.

Thats Life.
Image
Post Reply