Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
User avatar
Trixter
Posts: 5
Joined: Wed Sep 12, 2007 11:55 pm
Location: Roskilde

Post by Trixter »

Hejsa Folkens.

Mit navn er John, jeg er 30 år og bor i Roskilde. Jeg er uddannet Teknisk Designer og har min daglige gang i københavnstrup hvor jeg læser til Produktionsteknolog.

Jeg spiller brætspil sammen med et par andre venner et par gange om månedet. Det er meget forskellige hvor meget det bliver til, men vi prøver næsten hver uge at få et eller andet igang. Det er mest spil som Catan, Euphrat og Tigris, Puerto Rico og et par andre spil vi har gang i. Vi har efterhånden fået skrabet en del andre spil sammen som ingen af os endnu har læst regel-bogen til, så det kan være der kommer flere til listen. :)

Jeg husker ikke lige hvordan det startede med at vi begyndte at spille nye brætspil, men det var nok noget med at vi blev pænt trætte af 8 timer lange RISK spil, hvor den som var mest fremme hele tiden blev trynet.

Jeg er ikke specielt kræsen hvad type spil jeg gerne vil spille, bare der er godt game-play i det. Det hænder at dem jeg spiller sammen med hiver Age of Mythology frem for lige at understrege at jo, det er et major crappy spil :) , så det er ikke alt der falder i god jord.

Der ud over er jeg en ivrig computer-spiller. Har været rigtig meget til mmorpgs, men er også glad for diverse strategy spil.

Nu er der vist lidt tradition for at mange bruger et lille billede af dem selv som Avatar-billede, men nej, sådan skulle det ikke være for mig. Helt snydt bliver i dog ikke, så her er et billede :D

Image
DavidP
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 44
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:44 pm
Location: København
Contact:

Post by DavidP »

Hej med jer.

Jeg hedder David, er årgang 1979, og bor på Østerbro. Er far til en skøn datter på snart ni måneder. Er derudover i gang med at skrive speciale på polit studiet (ie. national-økonomi...). .

Har spillet brætspil siden jeg var ganske lille, om end det var mere ovre i Games Workshop boldgaden (først HeroQuest og SpaceCrusade, så Space Hulk, Warhammmer Fantasy battle, Space marine etc.) samt rollespil (især Call of Cthulhu..).

Brætspillene har dog ligget stillet i mange år, men for et par år siden greb det mig igen... Denne gang med et mere "tysk" anstrøg, a la Puerto Rico, Power Grid, Caylus mv.

Endelig skriver jeg, sammen med to andre, på blog'en http://www.spilf.dk, der startede ud som en (hamster)blog når vi spillede brætspil, men sidenhen har bredt sig ud over et større område... For at sige det mildt...
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Ups, jeg har aldrig rigtig fået præsenteret mig selv, så nu må jeg hellere få det gjort. Jeg hedder Danny Rasmussen, er 33 år og bor i Svendborg. Jeg er gift og har en dreng på 2 år og en pige på 5 år. Jeg har dansk som hovedfag og oldtidskundskab som sidefag. Lige for tiden er jeg årsvikar på Svendborg Gymnasium & HF.

Som barn spillede jeg spil som Ludo, kinaskak, 500, Husmandswhist, Derby, Landmandsspil, Matador, Scotland Yard og sidst men ikke mindst skak.
Skakken holdt jeg fast ved, og meget af det andet røg fløjten. Jeg blev ældre og flyttede hjemmefra og fik en kæreste, som jeg siden flyttede sammen med. I gymnasietiden quizzede jeg med kæresten (som jeg er lykkelig gift med i dag), og vi sled næsten min svigerforældres Trivialspil op. Vi spillede også en håndfuld spil Orient Express og lavede vores eget spil "Mord Ombord" - mordgåder på et skib, som var kalkeret efter Orient Express. Vi blev også bidt af quizzeriet og lavede vores egen Jeopardy, som blev spillet ved festlige lejligheder i begges familier. Jeg forsøgte mig for første gang at lave et brætspil inspireret af det gamle computerspil M.U.L.E., men det gik desværre i vasken pga for meget "downtime" og andre "småting". I slutningen af gymnasietiden blev jeg introduceret for Risk på et Danmarkskort, og det blev jeg virkelig bidt af - især efter vi tilføjede spillet sjove prøv-lykken-kort. Jeg flyttede sammen med kæresten, og vi spillede Risk i ny og næ, men pludselig sagde kæresten en dag: "hvorfor har vi ikke nogen spil?" (det spørgsmål fortryder hun delvist i dag). Så gik jeg ud og købte quizspil til den store guldmedalje. Og pludselig en dag tænkte jeg "hmmm, mon ikke der findes andet end quiz?", hvilket resulterede i at spil som Settlers før det blev kendt, El Grande, Samurai og Eufrat & Tigris blev købt ind. Det greb om sig med Settlers, som blev forøget med eksotiske udvidelser købt i udlandet på en ferie. Spilleriet forblev på et stille og roligt plan indtil jeg startede på oldtidskundskab, hvor en medstuderende investerede i Republic of Rome, som han fik lokket en lille flok til at prøve. RoR var græsk for mig i starten, men som det er med græsken, så lærer man at elske den. Det endte også med et dybt kærlighedsforhold til RoR efter 5-6 gennemlæsninger og ligeså mange mere eller mindre kiksede forsøg på at spille det. Tiden gik, og RoR var fint. Så løber jeg ind i Don - The Conquest of Manhattan, wow det så lækkert ud. Reglerne var kryptiske og ligeså var mekanismerne, og jeg var lidt tid om at finde ud af at spillet stank, men det trickede alligevel min interesse for at finde andre store spil. Ved et tilfælde søger jeg lidt på nettet og vupti, så finder man boardgamegeek, og vupti lidt mere søgeri og så var germangames også poppet op. Desuden havde jeg også en god ven, som også havde købt Don + Risk 2210 (eller hvad det nu hedder) og Zombies). De spil rykkede også lidt i mig. Vi blev desuden begge mere eller mindre enig om, at vi måtte få gang i mere brætspilleri på Sydfyn. Og pludselig fik jeg den vildeste shopperus og med lidt søgeri fandt jeg ud af at germangames samt div. bikse i Tyskland havde de fleste af svarene på mine bønner og så gik det slag i slag og samlingen voksede. Zzzzzzzz kævl kævl og snak og bla bla bla. Jeg er ikke specielt kræsen mht brætspil, og jeg er villig til at prøve det meste.
Last edited by Danny on Fri Nov 30, 2007 1:26 pm, edited 1 time in total.
Danny Rasmussen
NCP
Posts: 1
Joined: Mon Nov 05, 2007 12:02 am
Location: Amager

Post by NCP »

JA så er der endnu en nyankommen til dette forum.
Efter jeg har læst introduktionerne igennem (Puha! Det tog sgu lidt tid!) må jeg hellere også præsentere mig selv.

Jeg blev født i 85, og studerer nu på DTU på Matematik og Tekonologi-linien. Siden jeg var en lille bebs har jeg altid spillet alskins former for brætspil, kortspil og rollespil.
Da jeg var barn stod den hovedsagligt på skak, matador, stratego, kalaha, m:tg (som jeg godt nok ikke fattede en skid af før jeg fik en kæreste i 2001 der kunne lære mig reglerne), ludo osv osv.

Efterhånden som jeg er blevet ældre er min spilentusiasme groet. Jeg begyndte dog først min spilsamlig sådan 'rigtigt' da jeg købte Munchkin Fu. Efter den dag har jeg været helt vild med spil der er lidt anderledes en f. eks. Trivial Pursuit, Ludo og andre 'almindelige' spil (faktisk skal det lige nævnes at jeg hader TP, desværre kender jeg ret mange der er vild med det. Heldigvis har jeg fået introduceret nogle af dem til Settlers (deribland min kæreste), hvilket har elimineret TP-aftnerne :) ).

Jeg har ikke en helt vild fantastisk stor spilsamling, men håber på at få udvidet den.
Jeg kan lige alle former for spil (læs: HADER TP), uanset om der skal held, strategi eller andet til for at spille det. Jeg kan næsten lokkes til at spille hvad som helst (læs: JEG HADER VIRKELIG TP).

Niels-Christian
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jamen, velkommen til, til nye brugere - efterhånden som forum har kørt et stykke tid, har en del brugere allerede mødt hinanden nogle gange, nogle har fælles spilgrupper mm - men en god mulighed for at møde nogle andre brugere her på forum, hvis man skulle have lyst til det, er at dukke op til nogle af de arrangementer, der laves.

På søndag er der spilledag i Valby - det er Andrea, der denne gang har taget initiativ.... alle er velkomne, man melder sig til i tråden under arrangementer. Hvis man ikke kender nogle her i forvejen, skal man være velkommen til at skrive en mail til admin eller undertegnede eller arrangøren ... Til dette arrangement kommer spillere her fra forum.

En gang i slutningen af november laver stoffer et arrangement på Amager... ØKON er det vist kommet til at hedde.... Til dette arrangement kommer folk fra forum, men størstedelen af deltagerne er vist indtil videre fra stoffers øvrige spilgrupper. Der er mere info at hente i tråden "arrangementer".

Velkommen ...

Helle
andresen
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 42
Joined: Tue Dec 04, 2007 11:50 pm
Location: Smørum

Post by andresen »

Hej alle,

Jeg er ny her, bor i Smørum,er 34 og har selvstændig virksomhed med min tvillingebror med at udvikle computerspil.

Jeg har altid været glad for at spille brætspil og mødes med nogle venner ind imellem, men det bliver desværre som regel kun en gang hver 3. måned eller lign. Jeg har en efterhånden en masse spil, der står og samler støv, så det ville være dejligt at finde nogle og spille med lidt oftere.

Hilsen Martin
Eaya
Posts: 5
Joined: Mon Dec 10, 2007 10:24 pm
Location: vordingborg

Post by Eaya »

Ja så vil jeg da præsentere mig. Jeg er en 25 årig kvinde, jeg har to piger på 3 år og 1½år, Ea og Aya og er gift med Claus. Jeg er støttepædagog i en børnehave.
Som barn har jeg til tider spillet en del med mine søskende, det har været diverse kortspil, ludo, kalaha, skak, hvem er hvem, matador, backgammon og andre traditionelle spil.
Jeg har ikke spillet meget siden jeg var barn, men nu vil jeg gerne igang, med nogle ordentlige spil.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Hej Maja - og velkommen til!
... vil du røbe, hvilken by du kommer fra? :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Hej Maja - og velkommen til!
... vil du røbe, hvilken by du kommer fra? :)
Det er smart at have i sin profil, så folk let kan se, om man kan spille sammen og bytte spil ;-)
Eaya
Posts: 5
Joined: Mon Dec 10, 2007 10:24 pm
Location: vordingborg

Post by Eaya »

Så er det skrevet på :wink:
Mange hilsner
Maja
Devilboon
Posts: 2
Joined: Thu Dec 20, 2007 12:37 pm
Location: Vordingborg

spillere fra Vordingborg

Post by Devilboon »

Jeg er selv en mand på 47, som bor i Vordingborg.
Vi er en gruppe på 5-6 spillere (både mænd og kvinder, mellem 18 og 47 år gamle) der mødes hver mandag aften, året rundt, for at spille brætspil.

I øjeblikket spiller vi Robo Rally, Formula De, Fury of Dracula, Settlers, Urland, Age of Steam, Tide of Iron, War of the Ring, Betrayal at house on the hill mm.
En gang imellem holder vi også en Murder Mystery party. Det skal vi bl.a. nu nytårsaften!
Vi spiller hver mandag i Vordingbrg, skriv gerne hvis du vil være med...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: spillere fra Vordingborg

Post by Helle »

Devilboon wrote:Jeg er selv en mand på 47, som bor i Vordingborg.
Vi er en gruppe på 5-6 spillere (både mænd og kvinder, mellem 18 og 47 år gamle) der mødes hver mandag aften, året rundt, for at spille brætspil.

I øjeblikket spiller vi Robo Rally, Formula De, Fury of Dracula, Settlers, Urland, Age of Steam, Tide of Iron, War of the Ring, Betrayal at house on the hill mm.
En gang imellem holder vi også en Murder Mystery party. Det skal vi bl.a. nu nytårsaften!
Det lyder hyggeligt!
Velkommen til.
Pia
Posts: 1
Joined: Sat Jan 19, 2008 10:15 pm

Post by Pia »

Hej Jeg hedder Pia, og har lige meldt mig ind i GermanGames.dk, dejligt, at finde andre der godt kan lide at spille brætspil.

Jeg har spillet meget bridge, hvilket klart kan anbefales, Settlers har jeg også spillet.

De senere år, er det dog mest blevet til børnespil, da jeg har 3 børn på 2½, 5 og næsten 7 år.

Jeg vil rigtig gerne hvis der er nogen der har de danske spilleregler til zooloretto, som jeg lige har købt, dog ikke afprøvet endnu.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Hej Pia

Velkommen til. Jeg har ikke danske regler til Zooloretto, men jeg har spillet det meget, og har læst alt hvad der er på den officielle hjemmeside samt BGG, så jeg tror jeg har check på reglerne. Så hvis der er noget du er i tvivl om, så skyd løs.

Lars
Sneak
Posts: 7
Joined: Mon Mar 03, 2008 9:07 pm
Location: Randers

Post by Sneak »

Hej Jegr hedder Allan og er Årgang 82. Jeg bor i Randers, men er opvokset på Als i Sønderjylland.

Jeg har altid været glad for at spille spil. Kortspil, Matador, Yatzy, Uno, m.m spillede jeg meget som barn.

Da jeg gik på højskole for en del år siden lærte jeg at spille backgammon. Samtidig startede vi en lille spilleklub, hvor vi spillede Settlers, Junta, Formula De, samt Family Business. Siden da har interessen for brætspil været stigende, og da jeg sidste år var i Berlin benyttede jeg chancen for at købe at par spil. Blandt andet Carcasonne og 6 nimmt.

Generelt kan jeg lide de fleste brætspil jeg spiller. Jeg har ikke en klar favorit, men det kommer vel nok på et tidspunkt. Jeg kan godt lide at sidde et par stykker, og få en eftermiddag eller aften til at gå på at spille bræspil, men det bliver det sjældent til, da jeg ikke rigtig kender andre i mit område med den samme interesse.

Jeg har læst lidt på sidelinien på dette forum i et stykke tid, og så tog jeg mig endelig sammen til at melde mig ind.

Jeg håber da at jeg via forummet får mere kendskab til flere brætspil, måske et par nyerhvervelser, og forhåbentlig også flere mennesker at spille med.
Post Reply