Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Stony »

OPDATERING : Så er vi faktisk blevet fuldt hus.
Og jeg har fået udarbejdet en spilleplan. Den ligger her:
https://docs.google.com/document/d/1Xhh ... sp=sharing
(Det er et levende dokument, der løbende vil blive opdateret helt op til weekenden for Djengis Con)

Så kan vi så småt begynde at se frem til 10 års jubilæum for Djengis Con.

For dem der allerede er bekendt med indholdet, så nøjes med at kigge på de passager der står med fed, rød skrift, da det er de vigtigste passager.

Ganske kort, for dem der ikke har prøvet at deltage før: Hvad er Djengis Con?
Djengis Con er et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det er tiende gang vi afholder det, og denne gang kommer det til at foregå d. 26. April - 28. April 2019, og jubilæumsåret for Djengis Con, kommer desuden til at byde på en ny lokation, da vi rykker til Egeruphytten, som ligger i det vestsjællandske, lidt udenfor Skælskør.

Der bliver åbnet for dørene om fredagen omkring kl. 16.00. Connen starter dog først rigtigt med aftensmaden kl. 18.00, hvor jeg lige byder folk velkommen. Første spilmodul ligger umiddelbart efter aftensmaden. Vi skal være ude af døren senest kl. 14.00 om søndagen

Det plejer at blive nogle hyggelige dage sammen med en masse mennesker, der alle holder af at samles omkring et bord med et spil. Der er ingen forventninger til deltagerne ud over at alle bedes deltage i en enkelt opgave som f.eks. at servere morgenmad. Du behøver ikke at kunne reglerne til spillene på forhånd, med mindre det enkelte bord på forhånd har aftalt at man selv sætter sig ind i reglerne. Men det er undtagelsen at det er tilfældet.
Der plejer desuden at være en bazar, hvor man kan sætte sine spil til salg. Man angiver bare en start/minimum pris på en lille seddel, og så kan folk ganske uformelt besigtige spillets stand, og eventuelt skrive deres bud på. Når arrangementet nærmer sig sin afslutning, afvikler sælger handlen med den der har afgivet højeste bud, og kan eventuelt give den næsthøjeste budgiver en sidste chance for at byde over.

Jeg plejer også at sørge for at der er en lille kiosk, hvor man kan købe øl, sodavand, chips, slik, chokoladebarer og frugt. Alt sammen så billigt som jeg kan gøre det. Jeg går på tilbudsjagt i måneden op til Djengis Con, netop for at kunne holde priserne nede. (Sodavand plejer eksempelvis at ligge på cirka 4 kroner og øl på cirka 5 kroner, men det afhænger naturligvis af hvad jeg har kunne købe det for.) Du er meget velkommen til selv at medbringe det du forventer at indtage. Kiosken er bare et servicetilbud, så folk ikke behøver slæbe det med.

Djengis Con er en god mulighed for at få prøvet en masse nye spil, eller finde spillere til at få spillet ens yndlingsspil.
Der er flere faste spilgrupper der er etableret på bagkant af at folk har været på Djengis Con sammen, så det er også en god mulighed for at stifte nye brætspil-bekendtskaber.

Cirka en måned forud for start, opretter jeg en planlægningstråd, hvor folk kan planlægge hvad de gerne vil spille, eller eventuelt efterlyse folk der kan medbringe og introducere et eller andet de rigtig gerne vil prøve. Det er ikke noget krav at holde sig ajour med den tråd, men jeg synes selv det er en god idé, hvis man ikke vil stå lidt "til overs" mens alle andre kaster sig over det de har planlagt.

Det eneste du skal medbringe - ud over skiftetøj og tandbørste - er sovepose/dyne/hovedpude samt lagen, samt naturligvis de spil du meget gerne vil have på bordet. :)

Der vil som sædvanlig blive udarbejdet en opgaveliste, som alle bliver skrevet på. Sådan en fordeling af opgaverne, gør at der er en enkelt tjans i løbet af weekenden, hvor man er på. Den er som regel forholdsvis hurtigt overstået, og så kan man resten af connen læne sig tilbage og nyde sine spil, vel vidende at de øvrige opgaver er der nogen der tager sig af.
Den afsluttende oprydning også være en opgave i sig selv. Det vil altså være en opgave på lige fod med de øvrige opgaver, som nogen vil få tildelt. Den vil nok være lidt mere tidskrævende, men til gengæld vil man blive fri for opgaver i løbet af con'en, og kan derved undgå at gå glip af spilletid. Jeg vil bestræbe mig på at folk frivilligt melder sig på hhv. madlavning fredag og afsluttende oprydning. De øvrige opgaver vil jeg udstikke, så det - så vidt muligt - vil være et samlet spillebord der tager sig af eksempelvis oprydning efter et måltid.

Prisen i år ligger på 450 kroner pr. deltager. Den pris kommer til at dække leje af hytten, forbrug af el og vand, rengøring samt seks måltider fra fredag aften til den afsluttende frokost søndag. Af disse vil jeg bede om en indbetaling på 50 kroner ved tilmelding, og en tilmelding er først gældende når den betaling er fundet sted. De 50 kroner er non-refundable. Når den fulde betaling skal falde, vil det naturligvis være minus de 50 kroner man allerede har indbetalt. Men melder man afbud, går de 50 kroner til Con'ens kagebord. Jeg beklager at det er nødvendigt, men det har vist sig et effektivt værktøj til at sikre noget stabilitet omkring tilmeldingerne til connen. Man kan indbetale via Mobilepay på telefon 26 71 39 71 , eller anmode om kontonummer. Angiv meget gerne dit brugernavn eller email adresse som kommentar på overførslen. Det gør det lettere for mig at matche betalingen med ejermanden/damen.

Har man betalt det fulde beløb, vil man op til en uge forud for Djengis Con kunne få refunderet de 400. Melder man afbud senere end det, er pengene indregnet til indkøb m.m. og jeg vil kun kunne tilbyde en fribillet til det efterfølgende år. (Ret beset vil jeg godt kunne refundere til et par stykker, men kommer der så flere afbud bliver jeg nødt til at smække kassen i. Og jeg ønsker ikke at gøre forskel. Så derfor One Rule to Rule them All.)

Jeg kan konstatere at der er en stadigt voksende andel af deltagerne, der ikke er germangames-brugere. Ingen fejl på det, men det gør den nødvendige kommunikation mellem mig og deltagerne en anelse besværlig, når det skal foregå via andre deltagere. Derfor skal man denne gang tilmelde via email på djengis@bang-madsen.dk, så jeg har en email adresse på alle, og dermed en mulighed for at kontakte deltagerne direkte, når eksempelvis det er tid til at betale resten af beløbet for tilmelding.

Jeg prøver for andet år i træk, at styre Djengis Con via Facebook.
Generel info-side: http://www.facebook.com/DjengisCon
Gruppe specifik for dette års Djengis Con, som vil blive brugt til planlægning, annonceringer osv: https://www.facebook.com/groups/933378590163320/

Jeg starter med en "lukket" annoncering, for de brugere der før har deltaget eller ytret interesse for Djengis Con. Det sker her med dette indlæg på Germangames, og et tilsvarende indlæg i den lukkede Facebook gruppe. Her får førnævnte en måneds tid til at tilmelde sig, før jeg åbner for andre gennem en annoncering i den åbne Facebook gruppe. Det regner jeg med at gøre omkring d. 1. November, så også eventuelle nye deltagere har mulighed for at sætte kryds i kalenderen i god tid.

Vi har har gennem årene haft deltagere der var vegetarer eller veganere. Dem vil jeg rigtig gerne kunne favne, men det kræver at jeg kender til folks særlige behov. Så har du særlige behov, må du meget gerne informere mig ved tilmelding, og så finder vi forhåbentlig en løsning der kan fungere for alle.

Spilstop forventes at ligge en time tidligere end normalt, hvilket vil sige om søndagen omkring kl. 12.00. Den tidligere afslutning skyldes at vi kun har hytten til kl. 14.00, hvor vi de andre steder har haft til kl. 16.00. Kl. 12.00 vil der være fælles frokost og efterfølgende oprydning. En rengøring betaler vi os fra, så den store tur med svaber og gulvspand vil ikke være nødvendig.

Der er sovepladser til 64 personer, så det udgør også loftet for antal deltagere. Jeg tvivler på at vi rammer loftet. De forrige år har vi været cirka 50. Men skulle det alligevel ske, vil jeg vælge "kun" at medtage så mange som hjemmesiden angiver kapaciteten til. Så ingen ekstrapladser, selv om der måtte være nogen der vælger at sove hjemme.

Der er desværre ikke mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.

Der er ingen alderskrav for deltagelse på connen. Men der er et krav om at alle der er på connen, er der for at spille brætspil. Så de yngre brætspillere må meget gerne være med, så længe de er der for at deltage.

Lidt om stedet. Det er som allerede nævnt Egeruphytten.

- Der er et pejserum og en aktivitetssal med god plads til at spille
- Dertil nogle mindre lokaler med bord, som eventuelt vil kunne benyttes
- Dertil er der en velvoksen spisesal
- Køkkenet virker rimeligt proportioneret.
- Sovesale med fire personer til hver, samt nogle lokaler med blot to sovepladser, som jeg tænker at reservere til dem der deltager sammen med deres bedre halvdel.
- Dertil nogle værelser og toiletter der er markeret som handicapvenlige. Så skulle der være en brætspiller i kørestol, der overvejer at deltage, så tror jeg faktisk vi kan være imødekommende med disse lokaler. :)

En plantegning over hytten.
En oversigt der beskriver lokalerne.

... og der er flere billeder på deres hjemmeside.

Tilmelding sker naturligvis i den rækkefølge folk tilmelder sig, men bemærk at selv om man har sendt en email, så er man først tilmeldt i det øjeblik jeg modtager de 50 kroner.

Jeg håber at vi bliver rigtig, rigtig mange der ses. :)

Deltagerlisten:
( Man ryger i første omgang på ventelisten når man tilmelder sig, og så bliver man flyttet til deltagerlisten, når jeg har modtaget de 50 kroner der bekræfter tilmeldingen. )
Steen / Stony
Karsten Ulrik / Zutcorp
Peter Lageri / PeterLageri
Pamela / LuluChia
Jesper / Clemmensen
Allan / Skumle
Nader K.
Brian / Goblen
Rene B / Nissi
Tommy / zfire
Jon / Jonezy
Carsten H / Carlei
Carsten / Bozzteam
Henrik S / Spalkulus
Charles / Drenai
Mads / Solajin
Camilla
Hanne / Dulciana
Thomas / thomassvan
Annemette / akwlinka
Pejk / Pejk
Kenneth P.
Anders / AndersSN
Martin / MartinK
Hans Christian / Aratar
Jeppe Ø
Henrik / HePe
Erik S.
Asbjørn / danishbuddha
Jacob Gunness / Gunness
Maibritt
Carla
Nicolas Due Larsen
Kaper Lauest / BlueSwan
Michael Møller-Larsen
Tony Johansson
Tonny / mtdj
Linda K.
Jacob D.L.
Michael B. / TerrifiedTuna
Michael W. / Michael_W
Lene S
Aske
Filip L.
Claus K. / Sir William
Svend S.
Søren L.
Morten N.
Jørgen / Greve
Henrik L. / HemanDK84
Frank K.S.
Bo W.L.
Ann L. / Sanne
Thomas B. / Bostrup
Lars / larsine
Martin N.
Nicolai / Taibi
Vivi
Robert
Morten / Tigrillo


Ventelisten:


Afbud
Lisbeth B.
Jens Hoppe
Danny / Foppwin
Jonas T.
Jonatan / jondifool
Jens / JensH
Christian / chrismalene
Niels T.
Last edited by Stony on Mon Apr 22, 2019 11:37 pm, edited 64 times in total.
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by PeterLageri »

Jeg vil med.

Med Venlig Hilsen
Peter Rasch Lageri
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by LuluChia »

Jeg vil også med!
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
bozzteam
Posts: 4
Joined: Sat Mar 04, 2017 12:49 pm
Location: Farum

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by bozzteam »

Jeg vil gerne med i år. :D
/Bozzteam aka Carsten
Senest spillet:
Image
Spilsamling (BGG): https://goo.gl/xgvgxH
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Skumle »

Ja tak! Penge er overført
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Goblen »

Er på - overfører med det samme... på mobilepay, og jeg glemte at skrive de var fra mig.
AndersSN
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 11
Joined: Mon Dec 18, 2017 9:21 pm

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by AndersSN »

Jeg vil meget gerne med igen i år :)
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Carlei »

Jeg er klar :)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Taibi »

Vivi og jeg er også på.

Betaling kommer så snart fruen er hjemme fra tøsetur. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Nissi »

Jeg vil gerne tilmeldes.
Der er overført 50 kr og sendt en mail.

Mvh René
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by zfire »

Jeg vil selvfølgelig også gerne med :)
Penge og email sendt
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Jonezy »

Jeg vil også med.
Image
Dulciana
Posts: 5
Joined: Fri Mar 23, 2018 10:37 pm
Favoritspil: Lords of Waterdeep
Magic Maze
Dominion

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Dulciana »

Oz mig, oz mig !

Hanne Aya
User avatar
Drenai
Posts: 5
Joined: Tue Jan 30, 2018 4:19 pm
Favoritspil: Junta, Diplomacy, Twilight Struggle, Axis & Allies, Legends of Andor, Defender of the realms, Blood Rage, Cosmic Encounter, Project Elite:
Location: Vordingborg
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Drenai »

Jeg vil gerne med :)

/Charles
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by thomassvan »

Jeg glæder mig også til at deltage igen :)
Post Reply