Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Affenberg »

Jeg vil meget gerne sætte mig på en Mechs vs. Minions plads i modul 1, fredag aften. :)
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Maibritt »

Hvis der er plads, vil jeg gerne sættes på Terraforming Mars i modul 3
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Affenberg »

Jeg vil gerne forklare regler og spille:

A Feast for Odin
Modul 5 (søndag 9-13)
Deltagere: [Affenberg], [Jonezy], [Ledig], [Ledig]

Forventet regelforklaring og spilletid: 3 timer.
- Søndag morgen efter en lang weekend og 4 spillere... Det kommer nok til at tage 3 timer. :roll: :wink:

2 ledige pladser, kom nærmere, kom nærmere! :D
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Cosworth »

Conan
Modul 1 fredag
max 4 spillere plus regelforklarer
120 minutter til første scenarie. 2 scenarier forberedes, men der kan foretages udskiftning mellem scenarier
forventet spilstart 19.00
regelforklarer: Cosworth (Keld)

Jeg spiller gerne Too Many Bones i modul 2 og bekræfter Terraforming Mars i modul 3.

Som planlægningen ser ud må jeg springe fra Clank! og Mechs vs Minions lige nu.
Sidst spillet
Image
User avatar
Michael_W
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Sep 26, 2011 11:16 am
Favoritspil: EuroGames med dybde
Location: Kirke Hyllinge, Lejre

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Michael_W »

Modul 2 (lørdag formiddag); Railroad Revolution: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 2 timer

Modul 3 (lørdag eftermiddag); Madeira: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 3 timer

Modul 4 (lørdag aften); Arkwright: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 4-5 timer
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Frouvne »

Cosworth wrote:Conan
Modul 1 fredag
max 4 spillere plus regelforklarer
120 minutter til første scenarie. 2 scenarier forberedes, men der kan foretages udskiftning mellem scenarier
forventet spilstart 19.00
regelforklarer: Cosworth (Keld)
Top! Den er jeg med på! Gunness og Maibritt vil også gerne reservere en plads.
frouvne, administrator

Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by thomassvan »

Michael_W wrote:Modul 2 (lørdag formiddag); Railroad Revolution: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 2 timer

Modul 3 (lørdag eftermiddag); Madeira: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 3 timer

Modul 4 (lørdag aften); Arkwright: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 4-5 timer
Jeg vil gerne melde mig på alle 3
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Michael_W wrote:Modul 2 (lørdag formiddag); Railroad Revolution: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 2 timer

Modul 3 (lørdag eftermiddag); Madeira: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 3 timer

Modul 4 (lørdag aften); Arkwright: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 4-5 timer
Jeg vil gerne spille RR :)
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Skumle »

Michael_W wrote:Modul 2 (lørdag formiddag); Railroad Revolution: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 2 timer

Modul 3 (lørdag eftermiddag); Madeira: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 3 timer

Modul 4 (lørdag aften); Arkwright: MichaelW, [ledig], [ledig], [ledig]; Regelforklaring samt spiltid 4-5 timer

Jeg vil gerne være med på modul 1 & 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Goblen »

BlueSwan wrote:
Så bordet er fyldt, men skulle en springe fra er pladsen selvfølgelig ledig til hvem der skulle ønske det! Jeg spiller iøvrigt gerne Mechs vs Minions på et andet tidspunkt end fredag.
Spillet er der så jeg kan sagtens forklare regler en gang mere, eller du kan tage det når du har en gruppe :-)

Og så vil Joakim, Asbpo og Goblen gerne på Clank i modul 2 hvis der er plads :-)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Hermed mit input. Jeg har hele tiden hentydet til, at jeg kan overkomme at sætte mig ind i et spil med regelforklaring om dagen. Jeg kan dog stadigvæk forklare regler til spil jeg kender i forvejen :)

Modul 1 => Kraftwagen & Great Western Trail (begge spil med regelforklaring)

Modul 2 => The New Science (med regelforklaring - kan flyttes til modul 3 el 4, hvis i foretrækker det Taibi og Gunness)

Modul 5 => CO2 el. My Village el. Yunnan (med regelforklaring - her afgører interessen hvilket - man kan nå 2, hvis en melder sig, der kan forklare regler til et af dem f.eks. Yunnan)

Mvh,
Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

LuluChia wrote:Hey Stony,
Det er min første gang og jeg har et spm.
Hvor fast er tidsrammerne? Jeg kunne godt tænke mig at sætte Aeon's End ind efter Clank! i modul 2. Begge er angivet på BGG til 60 minutter og med regleforklaring/sæt op ca. en ½ time ekstra. Men hvad hvis det tager lidt længere og spilder ind i frokost pausen? Er det et problem?
Tidsrammerne for hvornår måltiderne ligger er så faste som det er muligt. Det sker at det liiiiiige bliver trukket lidt, fordi køkkenet ikke er klar, men der sigtes helt klart efter at måltiderne ligger på de angivne tider.
Såfremt man har en mistanke om at man kommer til at løbe hen over et måltid, så vil jeg anbefale at:
- Man vælger et bord der IKKE står i spisesalen
- Man afklarer med deltagerne, at man måske løber ind i næste modul, hvilket kan have konsekvenser for hvad de eventuelt måtte have planlagt der.

Der er en del efterspørgsel på Clank! Hvis jeg også medbringer mit eksemplar, vil du så kunne påtage dig at forklare for to borde på samme tid? (Når jeg selv gør noget tilsvarende, plejer jeg at sikre mig to borde der står lige ved siden af hinanden, så regelforklarer er indenfor rækkevidde i tilfælde af spørgsmål.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Frouvne wrote:
Cosworth wrote:Conan
Modul 1 fredag
max 4 spillere plus regelforklarer
120 minutter til første scenarie. 2 scenarier forberedes, men der kan foretages udskiftning mellem scenarier
forventet spilstart 19.00
regelforklarer: Cosworth (Keld)
Top! Den er jeg med på! Gunness og Maibritt vil også gerne reservere en plads.
Der lader til at være stor efterspørgsel. Vil det være realistisk at forklare regler for to borde samtidig, såfremt der er nogen der kan lokkes til at medbringe et ekstra eksemplar af spillet?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Bugge wrote:Modul 1 => Kraftwagen & Great Western Trail (begge spil med regelforklaring)

Modul 2 => The New Science (med regelforklaring - kan flyttes til modul 3 el 4, hvis i foretrækker det Taibi og Gunness)

Modul 5 => CO2 el. My Village el. Yunnan (med regelforklaring - her afgører interessen hvilket - man kan nå 2, hvis en melder sig, der kan forklare regler til et af dem f.eks. Yunnan)
Kan du venligst angive et max for antal spillere? Dit modul 5 forslag venter jeg med at sætte på, til du kan gøre det lidt mere specifikt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Så skulle der gerne være opdateret for alle indlæg til og med her. (Minus Bugge's indlæg, hvor jeg gerne vil have lidt flere informationer.)

Jeg er kun et menneske, så skulle jeg have misset noget, må I meget gerne lige give et vink.
Sidst spillet:
Image
Post Reply