Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Larsine »

zutcorp wrote:
APK wrote:
Stony wrote:Hvis der er nogen der kan lokkes til at medbringe et eksemplar mere af Brass, så introducerer jeg gerne for to borde.
Jeg kan godt tage Brass med. Og vil også gerne selv spille med i modul 5, hvis Flamme Rouge ikke ender med at blive flyttet hertil...
Det er for sent at flytte nu, synes jeg.

/k
I kan vel altid køre endnu en gang Flamme Rouge søndag formiddag.
spalkulus
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Jan 09, 2010 11:43 am

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by spalkulus »

Hej igen,

Jeg vil gerne være med på 1812 - The Invasion of Canada i modul 1, Flamme Rouge i modul 2 og Yunnan i modul 5.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

I skulle gerne have 4x Terraforming Mars til lørdag kan jeg regne ud. Stony, Goblen og Jens Hoppe har ihvertfald et spil med hver, men er der andre som har det med eller skulle jeg nappe mit med under armen? Bliver vist ikke det store problem for mig alligevel, da jeg faktisk ikke skal have så mange spil med.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Jeg har desværre ikke noteret mig hvem der ville medbringe. Kun antallet. :-/
Sidst spillet:
Image
User avatar
bozzteam
Posts: 4
Joined: Sat Mar 04, 2017 12:49 pm
Location: Farum

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by bozzteam »

Jonezy wrote:I skulle gerne have 4x Terraforming Mars til lørdag kan jeg regne ud. Stony, Goblen og Jens Hoppe har ihvertfald et spil med hver, men er der andre som har det med eller skulle jeg nappe mit med under armen? Bliver vist ikke det store problem for mig alligevel, da jeg faktisk ikke skal have så mange spil med.
Måske en god idé hvis du har mulighed (siger en af dem der gerne vil spille det) :D
Senest spillet:
Image
Spilsamling (BGG): https://goo.gl/xgvgxH
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Carlei »

Fin ide
Ville foretrække at der kun er fire spillere pr bord hvis det kan lade sig gøre.
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zfire »

Bugge wrote:Hej Stony,

Du må gerne komme PeterLageri officielt på Yunnan i modul 5. Dvs. at vi er 4 :) Og hvad med jer to zfire og Ney. Er i også med på Kablamo efter Yunnan?

Til alle, så ser der desværre ikke ud til at være den store interesse for The New Science i modul 3. Her er derfor nogle forslag til spil, som jeg kan introducere i stedet for. Håber de også passer din smag Nicolai. Alle er til max. 4, men under alle omstændigheder er de 'go', hvis vi bare bliver 3, og til det tidspunkt vil jeg bede dig Steen om at sætte det pågældende ind i spilplanen.

- Imperial Settlers (2014) - Portal Games (10+/ 2 / 2-4 / 4 / 45-90)
- My Village (2015) - Eggertspiele_Pegasus Spiele (12+/ 2 / 2-3 / 4 / 90)
- Reef Encounter 2nd Ed. (2005) - What's Your Game? (12+/ 3 / 3-4 / 4 / 120)
- Coal Baron (2013) - Eggertspiele_R&R Games (10+/ 3-4 / 2-4 / 4 / 75)

Mvh,
Søren
Lyder fint, bare smid mig på Kablamo også.
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by MartinK »

chr88 wrote: Jeg vil meget gerne prøve Traders of Osaka, da det er på min "thinking about it"-wishlist på BGG (har en af jer det?). Men da modulet kun er 4 timer, tænker jeg, at der ikke er plads til fire spil a 5 kvarter... :) Så spørgsmålet er, om de tre nævnte spil er nok, og så kan vi altid spille et af dem igen? Med regelforklaringer osv. kan de jo godt løbe op. Ellers er jeg også frisk på et fjerde kort fillergame. Uanset hvad skal vi (ifølge BGG) bruge en fjerde spiller til især de to første spil.
Jeppe har Traders of Carthage som er det samme spil men bare en anden grafik, og jeg synes det er et glimerende spil.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chr88 »

MartinK wrote:
chr88 wrote: Jeg vil meget gerne prøve Traders of Osaka, da det er på min "thinking about it"-wishlist på BGG (har en af jer det?). Men da modulet kun er 4 timer, tænker jeg, at der ikke er plads til fire spil a 5 kvarter... :) Så spørgsmålet er, om de tre nævnte spil er nok, og så kan vi altid spille et af dem igen? Med regelforklaringer osv. kan de jo godt løbe op. Ellers er jeg også frisk på et fjerde kort fillergame. Uanset hvad skal vi (ifølge BGG) bruge en fjerde spiller til især de to første spil.
Jeppe har Traders of Carthage som er det samme spil men bare en anden grafik, og jeg synes det er et glimerende spil.
Lyder godt. Jeg er på! (men vi skal stadig lige skaffe en fjerde spiller til det modul)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

Når jeg kommer hjem engang i aften, vil jeg lave de sidste opdateringer og begynde at skrive ting ud. Efter det vil jeg ikke længere opdatere tråden. (Det skal dog ikke holde folk tilbage ift. planlægning.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Taibi »

Der ser ikke ud til at være bud på vores lørdag eftermiddag, Bugge, så jeg vil gerne hoppe på denne:

Modul 3: (lørdag eftermiddag)
Kanagawa, Karuba, Kodama og Not Alone : LuluChia, Jeppe, Taibi, [ledig]
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by LuluChia »

Taibi wrote:Der ser ikke ud til at være bud på vores lørdag eftermiddag, Bugge, så jeg vil gerne hoppe på denne:

Modul 3: (lørdag eftermiddag)
Kanagawa, Karuba, Kodama og Not Alone : LuluChia, Jeppe, Taibi, [ledig]
Glad for at have dig med! Jeppe, Taibi, har I spillet nogle af disse spil før? Jeg spørge bare fordi hvis jeg kan undgå at skulle regleforklare alle 4, vil jeg være lidt glad. (Jeg har ikke spillet Kanagawa eller Kodama endnu, men har selvfølgeligt læste reglerne.)
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Valby2500 »

Hej Stony

Siden der ikke er andre der er med på Hansa Teutonica - East Expansion, er Thomas Svan og jeg blevet enige om at droppe HT. Vil du venligst ændre Hansa T. til Great Western Trail?

/Jesper
Last edited by Valby2500 on Tue Apr 25, 2017 9:22 am, edited 1 time in total.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Taibi »

LuluChia wrote:
Taibi wrote:Der ser ikke ud til at være bud på vores lørdag eftermiddag, Bugge, så jeg vil gerne hoppe på denne:

Modul 3: (lørdag eftermiddag)
Kanagawa, Karuba, Kodama og Not Alone : LuluChia, Jeppe, Taibi, [ledig]
Glad for at have dig med! Jeppe, Taibi, har I spillet nogle af disse spil før? Jeg spørge bare fordi hvis jeg kan undgå at skulle regleforklare alle 4, vil jeg være lidt glad. (Jeg har ikke spillet Kanagawa eller Kodama endnu, men har selvfølgeligt læste reglerne.)
Nej, desværre, men læser gerne op på en eller to.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by PeterLageri »

Valby2500 wrote:Hej Stony

Siden der ikke er andre der er med på Hansa Teutonica - East Expansion, er Thomas Svan og jeg blevet enige om at droppe HT. Vil du venligst ændre Hansa T. til Great Western Trail?

/Jesper
Hvad om I hoppede med på en gang Marco Polo hos mig og så en gang Great Western Trail bagefter? Så var vi da i det mindste tre i begge spil.

Mvh
Peter
Post Reply