Ønskelister til Djengis Con

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Larsine »

Jeg kunne godt være interesseret i at prøve:

A Feast for Odin
Terraforming Mars
Watson & Holmes: From the Diaries of 221B
Arkham Horror: The Card Game
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Affenberg »

Jonezy wrote:En hel weekend med Feast for Odin sammen med dig Jesper lyder da ikke så slemt, men hvis vi skal lave Feast for Odin marathon tror jeg hellere jeg vil finde en anden weekend end Djengis weekenden....:)

Og hvad sker der for alle amerithrash ønskerne...??? Er du ved at blive omvendt eller bare nysgerrig?
A Feast For Odin er ikke godt nok til, at jeg ville spille det en hel weekend. :P
Og ja, jeg har ikke prøvet nogle af de spil jeg nævnte. Så i første omgang er jeg nysgerrig og så må vi se, om jeg bliver mere trashy med tiden. :D
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by zutcorp »

Hvis nogen kan have interesse arrangerer jeg gerne en grand tour i flamme rouge?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Bugge »

Egentlig er det alt for tidligt at vælge, men da jeg ikke vil stå udenfor, er her nogle få spil fra min samling, jeg godt kunne tænke mig at prøve,

- Coal Baron (2013) - Eggertspiele_R&R Games (10+/ 3-4 / 2-4 / 75)
- Kraftwagen (2015) - ADC Blackfire Entertainment GmbH (12+/ 4 / 2-4 / 75)
- Murano (2014) - Lookout Games_Mayfair Games (10+/ 4 / 2-4 / 60)
- My Village (2015) - Eggertspiele_Pegasus Spiele (12+/ 2 / 2-3 / 90)
- Rockwell (2013) - Sit Down! (13+/ 4 / 3-4 / 90)

- CO2 (2012) - Giochix.it (12+/ 4 / 3-4 / 120)
- New Science, The (2013) - Conquistador Games, Inc. (12+/ 5 / 3-5 / 90)
- Tesla vs. Edison: War Of Currents (2015) - Artana (14+/ 5 / 3-5 / 90)
- Yunnan (2013) - Argentum Verlag (12+/ 4 / 3-5 / 90)

Min kapacitet som primus motor/regelforklarer bliver et spil om dagen af disse, dvs. 3 i alt. Skal jeg lære flere på forkant, bliver det for meget, men så kan man jo få valgt de 3 bedste. Regner også med at tage Great Western Trail med, og forklare regler i det, men det bliver lettere, da jeg har prøvet det to gange for nylig.

Mvh,
Søren
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by APK »

zutcorp wrote:Hvis nogen kan have interesse arrangerer jeg gerne en grand tour i flamme rouge?
Det vil jeg meget gerne med til!
/APK
Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Carlei »

Arkwright
Great Western Trail
Mechs vs Minions
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by zfire »

Nogle ønsker af spil jeg ikke ejer:
Terraforming Mars
Great Western Trail
Food Chain Magnate
The Colonists
A Feast for Odin
Arkwright
Indonesia
Tramways
The Great Zimbabwe
Yunnan
Kraftwagen

Og til sidst et ønske af et jeg ejer(Jeg har det ikke i hånden endnu, men estimat på levering er slut marts, så det skulle ikke blive et problem):
Too Many Bones - 1-4 spillere - 60-120minutter(nok mere 2-3 timer 4 spillere med regelforklaring)
Lidt reklame som opvarmer til planlægningstråden:
Board Game Replay
Man vs Meeple review
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Gunness »

Jeg vil som minimum gerne prøve Terraforming Mars.

Af mine egne kunne det nok være sjovt at få Conan eller måske især Anachrony på bordet. Jeg opgiver på forhånd at slæbe Gloomhaven med :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Jonezy »

Too Many Bones er også på min ønskeliste nu...:)

Og jeg skal nok stå for et Terraforming Mars modul i løbet af connen. Der er da al for mange, som ikke har fået prøvet et af sidste års allerbedste spil endnu...
Image
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Jeppe »

Hey der

Jeg synes, at det er en super idé med ønskelisten, men jeg må indrømme, at der nu er så mange spil, at jeg skal tage ferie for at få læst om dem allesammen :wink: Jeg prøver derfor selv at sætte et par ord på mine spil, så det blive lettere at vælge til og fra for jer.

Min største udfordring har været at bevæge mig uden om de alt for tunge og komplicerede spil, såsom Gloomhaven, High Frontier og Terra Mystica. Så foreløbig er jeg faldet for disse spil, som allerede er nævnt af andre:

Clank
Tokaido
City of Spies: Estoril 1942
Conan

Dertil kommer, at jeg har en passion for tematiske spil, hvor der gerne må råbes og grines ind imellem. Så på denne konto kunne jeg godt tænke mig at prøve disse to ameritrach spil:

Bootleggers
Corporate America

Og hvis det ellers lykkes, at få alt til at passe, så har MartinK og jeg efterhånden fået det indført som en tradition at få spillet Beau Beckett spil (1812: The Invasion of Canada, 1775: Rebellion, Vikings – Invasions of England). Det er areacontrol spil, hvor to hold kæmper mod hinanden, men hvor hver person styrer sin egen "hær". Opsætningen er asymetrisk og det kører bare uden regelfnidder. "Vikings - Invasions of England" er lige på trapperne, så det kunne jo væres sjovt at prøve, hvis det kan nås, ellers så stemmer jeg på 1812.

Hilsner
Jeppe

P.s. Kunne i kære brugere ikke overveje at lægge et billede op af jer selv på jeres profil. Så er det meget lettere at huske, hvem i er.
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by strato »

Generelt: Jeg er meget lidt kræsen og glad for stort set alle spil!

Meen, nu da er en mulighed for at nævne nogle giver det jo en oplagt chance - så her kommer mine ønsker:

Rococo
Aeons End
Viticulture
Islebound
Starving Artist
Manhattan Project: Energy Empire
Terraforming Mars
Colonia
Mechs & Minions
Betrayal at House on the Hill
Titan
+ Alle spil der i navnet indeholder ord som "Cthulu/Arkham/Eldritch/Mansion" ;-)

Og så kunne jeg godt lide at vide om der er tid og plads til små 10-20 min. "fillers", hvis nu nogle slots slutter tidligere/ikke passer helt i minuttal til andre? Jeg har en begyndende fetish for spil der er lette, hurtige .... (gisp) i stil med f.eks.

10 Minute Heist: The Wizard's Tower
Patchwork
Secret Moon
o.s.v.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Gunness »

^Der er helt sikkert plads til fillers :) Det er altid et puslespil at få spilletiderne til at gå op, fordi nogle spil uvægerligt trækker ud i forhold til andre. Sidste år var der endda en Patchwork-turnering. Så tag endelig med!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by strato »

Fedt! Nu glæder jeg mig bare ENDNU MERE :-)
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Tigrillo »

Hvis der er nogen der kan tage Vikings – Invasions of England med vil jeg meget gerne prøve det også.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Frouvne »

Tigrillo wrote:Hvis der er nogen der kan tage Vikings – Invasions of England med vil jeg meget gerne prøve det også.
Så vidt jeg ved, starter Kickstarteren for det først imorgen. Så det er nok lidt optimistisk. :)

At få et af de spil på bordet, syntes jeg da også må være en tradition! Personligt foretrækker jeg godt nok 1775 - men det skal da ikke komme an på det! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply