Ønskelister til Djengis Con

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by BlueSwan »

Arkwright (har allerede en aftale)
Indonesia

Ellers tænker jeg at jeg gerne vil få prøvet nogle af de mange ameritrash spil fra BGG's top 100, som jeg ikke har prøvet. Eksempelvis Mechs Vs Minions, Star Wars Rebellion, Forbidden Stars, Mansions Of Madness 2nd edition, Eldritch Horror, Arcadia Quest, o.l.

Vil også meget gerne prøve Cthulhu Wars.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Goblen »

Sir William wrote:Forstår godt interessen for Gloomhaven, kom selv igennem første scenarie forleden. Det tog så ca. 4 timer inkl opsætning for 3 personer.

Formoder I ved det er et Legacy spil?
Skulle det ikke være muligt at spille enkeltscenarier?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Sir William »

Goblen wrote:
Sir William wrote:Forstår godt interessen for Gloomhaven, kom selv igennem første scenarie forleden. Det tog så ca. 4 timer inkl opsætning for 3 personer.

Formoder I ved det er et Legacy spil?
Skulle det ikke være muligt at spille enkeltscenarier?
Jo, det er det da. Om man så får Oplevelsen, er jo så spørgsmålet. Gloomhaven er jo netop solgt på, at spillet udvikler sig over tid sammen med en karakterer.

Er kun kommet gennem 1. historie, og kan derfor ikke selv sige så meget. Men det der trækker er, at jeg kan se min person udvikler sig, at jeg gør mit for at det sker og mine valg får en betydning. Uden dette så er spillet vel bare et almindeligt rollespil i stil med Mage knight.

Men synes da det vil være super, hvis nogen skal spille det. Afsæt gerne 3—4 timer
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Taibi »

Jens_Hoppe wrote:Tigrillo, du har tidligere nævnt, at du gerne ville introducere mig til American Megafauna - det vil jeg gerne, hvis det er muligt.

Ellers/derudover er jeg altid med på High Frontier.
American Megafauna kunne være sjovt at prøve med mere end 2, så det kunne jeg også være.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Stony »

Jeg er startet på en ønskeliste i trådens første indlæg, som jeg vil forsøge at holde opdateret undervejs.

Når vi kommer lidt længere hen, vil jeg nok - med hård hånd - fjerne alle ønsker hvor der kun står et enkelt navn ud for.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Goblen »

Skriv mig på Feast of Odin :-)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Taibi »

Stony wrote:Jeg er startet på en ønskeliste i trådens første indlæg, som jeg vil forsøge at holde opdateret undervejs.

Når vi kommer lidt længere hen, vil jeg nok - med hård hånd - fjerne alle ønsker hvor der kun står et enkelt navn ud for.
Tigrillo havde et par ønsker mere i teksten før listen - og Jens var også med på High Frontier. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Cosworth »

Tilføj gerne mig til Mechs vs Minions
Sidst spillet
Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Tigrillo »

American Megafauna kan vi nemt finde ud af, Jens og Nicolai. Og hvem siger vi ikke kan spille både det og HF? Og måske et Pax-spil også :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Jonezy »

Skal finde et hidden movement spil til samlingen på et tidspunkt (lige nu er Nuns on the Run>Specter Ops) og gad derfor godt at blive introduceret til et af disse:

Fury of Dracula
Letters of Whitechapel

Desuden vil mit thrashy jeg også gerne introduceres for noget Lovecraft uhygge:

Mansions of Madness 2nd edition
Eldritch Horror

Jeg er også lidt euro nysgerrig på disse:

Solarius Mission
Feast of Odin
Oracle of Delphi


Desuden kunne jeg nok hjælpe med et ønske eller to, hvis det bliver relevant. Ejer og spiller gerne Terraforming Mars, Orléans, Arcadia Quest og Mechs vs. Minions; dog skal jeg nok være sikker på et lift hvis de to sidst nævnte kommer i spil (de er fyldt til randen med skøn plastic og terninger! ;)) Men der bevæger vi os vist over i den rigtige planlægnings tråd...
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Goblen »

@Stony,

Jeg kan forklare Gallerist, og spiller gerne med. Det er et fantastisk spil (har det også).
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by APK »

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Food Chain Magnate, hvis der er nogen der stadig gider spille sådan et gammelt spil... :-)
Aller helst med nogen andre noobs, så man ikke blot er deltager i en tre timer lang spanking session...
/APK
Image
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by MartinK »

jeg vil gerne prøve Scythe og Conan, også har jeg netop købt det gamle AH spil "Gunslinger" som jeg også godt kunne tænke mig at prøve

Hilsen Martin
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Stony »

Taibi wrote:
Stony wrote:og Jens var også med på High Frontier. :)
Nu ser jeg ikke Jens' ytring som et ønskeliste element. Han er snarere en af dem der eventuelt vil kunne introducere spillet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Ønskelister til Djengis Con

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:
Taibi wrote:
Stony wrote:og Jens var også med på High Frontier. :)
Nu ser jeg ikke Jens' ytring som et ønskeliste element. Han er snarere en af dem der eventuelt vil kunne introducere spillet.
Det kan jeg sagtens, men jeg ønsker også at komme til at spille det. :)

(Bortset fra det ved jeg ikke, om Taibi og Tigrillo strengt taget har brug for en introduktion, da jeg forestiller mig, at de har erfaring med HF allerede. Eller...?)
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
Post Reply