Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Stony »

Der skal styr på nogle praktiske detaljer.

Alle deltagere vil på et tidspunkt i løbet af weekenden være tildelt en praktisk opgave. Den mest presserende opgave der skal styr på, er madlavningen til fredag. Er der nogen frivillige der springer til? Holdet til madlavningen kan selv bestemme hvad der skal på bordet, så længe det blot overholder tommelfinger-reglerne :
- En eller to retter.
- Kan laves relativt hurtigt (så ikke noget med langtidsstegt et-eller-andet)
- Er økonomisk fornuftigt, så det ikke æder en for stor del af det samlede budget. Det behøver ikke være decideret billigt, men det bliver heller ikke hummer eller lignende.
- Det skal være muligt at lave en variant, som er vegetar venlig. Hvis der laves to retter, kan det eventuelt være den ene ret der er ren vegetar-ret.

Jeg tænker der skal en fire-fem mand/damer på holdet.

Det er en af de mest tidskrævende opgaver, men til gengæld taber man slet ikke noget spilletid. Når først aftensmaden er serveret fredag, så har man fri resten af weekenden. Og måske det passer godt med nogen der kører direkte fra job, og derfor alligevel regner med at være fremme ved en 16-tiden.

Jeg skriver om nødvendigt gerne mig selv på en af pladserne, men vil lige se hvor mange der melder sig. Hvis vi får fuldt hold, finder jeg bare noget andet.

Opdatering:

Alle skal som nævnt på en opgave i løbet af weekenden. Dem der ikke melder sig til en opgave, vil få en dikteret. Er man ikke helt tilfreds med det tildelte, er det helt legitimt at bytte med en anden.

Opgavefordeling:

Forberede og servere aftensmad fredag:
Sir William, BlueSwan, StormP, Jesper Norris, HemanDK84

Oprydning/opvask efter aftensmad fredag (og lave noget kaffe/te og stille frem):
Bugge, awklinka, MartinK, Jens H, Kaisa Pil, ProsperoDK

Forberede og servere af morgenmad lørdag:
Michael_W, APK, Frouvne, AndersC

Oprydning efter morgenmad lørdag. (og lave noget kaffe/te og stille frem):
Maibritt, Jens Hoppe, Aratar, TerrifiedTuna, redkim

Forberede og servere frokost lørdag:
Bostrup, Robert, Vivi, Taibi, Nissi

Oprydning efter frokost lørdag. (og lave noget kaffe/te og stille frem):
buccaneer, Jakob, Jeppe, Dingo, Spalkulus

Forberede og servere aftensmad lørdag:
Der kommer madmor udefra.

Oprydning efter aftensmad lørdag. (og lave noget kaffe/te og stille frem):
Jonezy, Carlei, zfire, larsine, Larna

Forberede og servere morgenmad søndag:
Gunness, zutcorp, Tigrillo, Valby2500

Oprydning efter morgenmad søndag. (og lave noget kaffe/te og stille frem):
Goblen, Gio_Sorrentino, CookieOMG, Asbpo, TML

Forberede og servere frokost søndag:
Uhre, Kanzler, Greve, Affenberg

Der vil ikke være nogen særskilt pind for oprydning efter frokosten søndag. Det bliver slået sammen med den generelle oprydning hvor alle bedes give en hånd med, så vi kan få lukket og slukket.
Last edited by Stony on Thu Apr 28, 2016 10:05 pm, edited 15 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Stony »

Som fodnote er det reelt kun nødvendigt med en person der har en idé om hvad der skal laves. Og så en tre-fire personer der agerer hjælpende hænder til at snitte/skrælle/røre og hvad der ellers skal gøres.

Eventuelt en person der har en ide om den ene ret, og så en anden person der har en ide om den anden ret, og så nogle hjælpende hænder ved siden af.

Eller som en helt tredje mulighed. Nogen angiver nogle gode opskrifter. Især en god vegetarisk opskrift kunne være god at have. Og så en række folk der kan finde ud af at føre disse ud i livet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Sir William »

Ved ikke hvad tid jeg lander, da jeg er på kursus hele ugen, men......

Hvad med Tortillaer grønt salat, peberfrugter, agurker, gulerødder og kødsovs m.m..

Så er der kun en ret, men henvender sig til vegetarer og ikke-vegetarer.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Stony »

Det er et reelt forslag. Men jeg vil lade det være op til folkene på madholdet at diktere hvad de selv laver. Det skal bare helst være noget der rammer bredt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Helle »

Sir William wrote:Ved ikke hvad tid jeg lander, da jeg er på kursus hele ugen, men......

Hvad med Tortillaer grønt salat, peberfrugter, agurker, gulerødder og kødsovs m.m..

Så er der kun en ret, men henvender sig til vegetarer og ikke-vegetarer.
Hmmmm det vækker minder om mange snittetimer i køkkenet....
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Sir William »

Var også bare en ide, da en del kunne klares på forhånd.

Eller ved at medbringe en foodprocessor.

Kan godt medbringe en sådan, og dermed rive gulerødder og agurker, hvis det skulle være. Men forventer først at være fremme ca KL 17
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by BlueSwan »

Jeg regner med at kunne være der mellem kl.16 og 17, så jeg kunne godt være på. Jeg er ikke den store idémand når det kommer til mad, til gengæld kan jeg fint rive, skrælle, hakke, blande, osv.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by StormP »

Jesper Norris og jeg vil gerne på madholdet fredag - vi har begge fri den fredag, så vi har mulighed for at være fremme, så snart dørene åbnes.
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by BlueSwan »

Har tjekket med skema og bagland, så jeg kan også være der kl.16!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
HemanDK84
Posts: 4
Joined: Mon Feb 15, 2016 12:20 pm

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by HemanDK84 »

Jeg kører direkte fra job, så jeg kan godt være der til kl. 16.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Stony »

Det giver så et madhold bestående af :

Sir William (Dukker muligvis først op omkring kl. 17. - medbringer snittemaskine )
BlueSwan
StormP
Jesper Norris
HemanDK84

Det må være nok.

Jeg tænker at madlavningsøvelserne starter omkring kl. 16.00 eller så snart folk er landet.

Der er ikke kommet andre forslag end tortillas, men det er vel også fint?

Så tænker jeg to-tre forskellige slags fyld. Heraf en enkelt der er vegetar-venlig. Det må være muligt at finde nogle opskrifter på det-dersens internet.

Jeg tænker at de to-tre forskellige fyld er det man kaster sig først over, og når det bare står og simrer, så kan man kaste sig over snittearbejdet af agurker, tomater, peberfrugt osv osv... Til den tid er snittemaskinen forhåbentlig dukket op.

BEMÆRK! Vi har (mindst) en der er allergisk overfor citrusfrugter samt peberfrugt. Så tænk venligst at peberfrugt først snittes til sidst, så man ikke har snittet peberfrugt, og bagefter bruger samme skærebræt/kniv/foodprocessor til andre ting uden først at have renset tingene. Lav peberfrugt til SIDST og sørg for at holde det i en skål for sig selv.

Jeg tænker det må være muligt at få færdig til kl. 18.00 selv om der skal laves mange kuverter.

Jeg regner selv med at dukke op omkring kl. 15.00-15.30 stykker. Så I dukker bare op. Hvis der er behov, kan jeg godt hjælpe til. Men jeg regner med at tøffe rundt for mig selv og gøre tingene klar. Fylde køleskab op med øl og sodavand, gøre kiosken klar osv osv...
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Sir William »

Os på aftenholdet, skal vi forsøge at koordinere uden om dette forum?

Min mail er sirwilliam2006@gmail.

Steen, køber vi selv ind?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by Jonezy »

Tile-laying holdet lørdag aften (Jonezy, Carlei, zfire, Myde) vil gerne stå for oprydningen efter lørdagens aftensmad, hvis man kan komme med sådanne ønsker allerede...:)
Image
HemanDK84
Posts: 4
Joined: Mon Feb 15, 2016 12:20 pm

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by HemanDK84 »

Min mail til aftenholdet fredag: HemanDK84 - GermanGames@heman.dk
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con VII - Den praktiske planlægning

Post by BlueSwan »

Min mail til aftenholdet frdag: kl@ghg.dk
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply