Djengis Con - VII spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Stony »

Jesper_Norris wrote:
Stony wrote:Ingen regelforklaring? :)
Joh, det kan der da godt være. Men jeg troede alle efterhånden kendte Feld's lille klassiker ;)
Hvis jeg skal komme med et gæt, så vil jeg tro at cirka halvdelen af deltagerne har prøvet det (og kan måske endda huske reglerne), mens den anden halvdel ikke har.

I may be wrong. Men det er min klare fornemmelse, at der for alle spil er nogen der ikke har prøvet det. Det er ikke alle der spiller mange forskellige spil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Tigrillo »

MartinK wrote:Er der stemning for et spil Age of Steam ?

/Martin
Hvis der ikke hopper flere på Imperial søndag så det skal aflyses vil jeg mægtigt gerne spille det der. Jeg har dog aldrig prøvet det - Steam har jeg spillet en enkelt gang.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Stony »

Jesper_Norris wrote:Fredag Modul 1: Enclave
Det er for 2-4 spillere og der vil være regelforklaring.
Kan du uddybe hvilket spil der er tale om? Jeg fandt to hits på BGG, og ingen af dem har nogen ratings overhovedet, så jeg formoder det ikke er nogen af dem.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Stony »

Jeg hopper gerne ombord i en omgang Age of Steam eller Steam. Jeg har dog en klar præference for sidstnævnte, da jeg mener det helt klart er Age of Steam v.2.0. Både spilmekanisk og grafisk. Men jeg nøjes gerne med Age of Steam. :)
Sidst spillet:
Image
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Jesper_Norris »

Stony wrote:Kan du uddybe hvilket spil der er tale om? Jeg fandt to hits på BGG, og ingen af dem har nogen ratings overhovedet, så jeg formoder det ikke er nogen af dem.
Jeps, der er tale om et spil med den farverige titel " Enclave: Zakon Krańca Świata"

Det er et meget tematisk worker placement eurogame hvor man efter Jorden's undergang, boarder det Enclave, som the Masters of Brilliance har skabt for dem og deres udvalgte, for at stjæle teknologi.
Har desværre ikke læst bøgerne da de er på polsk. Men det bygger på en verden som er udslettet af nogle sprituelle ledere kaldet "The Masters of Brilliance". De har skabt et en ny verden, hvor kun deres udvalgte er velkomne. Men man kan hoppe til deres verden "ved at bruge boarding udstyr". Der skal man så stjæle artifacts og udstyr, ved at undgå de fælder som the Masters of Brilliance har lagt for en.
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Myde »

Steen vil du putte mig på følgende ;

Modul 1: Troyes
Modul 2: steam punk rally
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Carlei »

Tigrillo wrote:
MartinK wrote:Er der stemning for et spil Age of Steam ?

/Martin
Hvis der ikke hopper flere på Imperial søndag så det skal aflyses vil jeg mægtigt gerne spille det der. Jeg har dog aldrig prøvet det - Steam har jeg spillet en enkelt gang.
Jeg vil faktisk gerne på Imperial søndag. Så mangler vi kun én :)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Taibi »

Jesper_Norris wrote:
Stony wrote:Ingen regelforklaring? :)
Joh, det kan der da godt være. Men jeg troede alle efterhånden kendte Feld's lille klassiker ;)
Vivi og jeg vil gerne hoppe med her - og vi vil gerne have en regelforklaring, men skal også nok selv lige kigge på det inden.

Modul 5: Castles of Burgundy m/Cloisters udvidelsen : Jesper_Norris, StormP, Vivi, Taibi
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Tigrillo »

Carlei wrote:
Tigrillo wrote:
MartinK wrote:Er der stemning for et spil Age of Steam ?

/Martin
Hvis der ikke hopper flere på Imperial søndag så det skal aflyses vil jeg mægtigt gerne spille det der. Jeg har dog aldrig prøvet det - Steam har jeg spillet en enkelt gang.
Jeg vil faktisk gerne på Imperial søndag. Så mangler vi kun én :)
Fedt!
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Bostrup »

Jeg vil gerne være med til et spil Steam hvis det foregår i modul 4.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Goblen »

Jesper_Norris wrote:
Stony wrote:Kan du uddybe hvilket spil der er tale om? Jeg fandt to hits på BGG, og ingen af dem har nogen ratings overhovedet, så jeg formoder det ikke er nogen af dem.
Jeps, der er tale om et spil med den farverige titel " Enclave: Zakon Krańca Świata"

Det er et meget tematisk worker placement eurogame hvor man efter Jorden's undergang, boarder det Enclave, som the Masters of Brilliance har skabt for dem og deres udvalgte, for at stjæle teknologi.
Har desværre ikke læst bøgerne da de er på polsk. Men det bygger på en verden som er udslettet af nogle sprituelle ledere kaldet "The Masters of Brilliance". De har skabt et en ny verden, hvor kun deres udvalgte er velkomne. Men man kan hoppe til deres verden "ved at bruge boarding udstyr". Der skal man så stjæle artifacts og udstyr, ved at undgå de fælder som the Masters of Brilliance har lagt for en.
Du må gerne smide mig på denne. Det lød lidt for fedt :-) Hvis du er OK med det kan jeg sagtens fylde alle pladserne med klan goblen medlemmer?

Og jeg følger med på det efterfølgende spil også.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Stony »

Jeg må hellere få smidt noget ind i de moduler, hvor jeg endnu ikke har sat mig fast på noget.

Modul 1 tænker jeg at det bliver Eclipse. Ikke nødvendigvis et begynderspil. Det bliver med begge udvidelser.

I modul 4 laver jeg et Prøv-lidt-af-hvert modul, hvor jeg ikke selv spiller med, men agerer hyggeonkel, og introducerer regler i det omfang der måtte være behov. Det begrænser det så til spil, som jeg mener jeg kan gengive regler til af fri hukommelse, og som samtidig kan introduceres forholdsvis hurtigt til. Derfor har jeg bl.a. udeladt Terra Mystica, som tager nooooget tid at introducere regler til første gang folk skal lære det. Til det medbringer jeg bl.a. min collectors edition af Tokaido. Så kan dem der endnu ikke har modtaget deres eksemplar jo kigge misundeligt forbi. :)

Tanken her er at der altid er nogen der ikke planlægger noget på forhånd. I dette modul vil jeg tilbyde mig selv som regelforklarer med en palette af spil som man kan prøve, og så skal jeg nok sørge for at introducere i det omfang der er behov. Når folk er færdige med et spil, kan de pege på et andet spil i paletten, og så skal jeg nok komme så snart jeg kan.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Uhre »

Jeg vil gerne på Eclipse i modul 1
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Larsine »

Larna vil gerne på Skt Petersborg i modul 3.

Og så kan jeg se at jeg både er på Skt. Petersborg og Castle of Mad King Ludwig i modul, og må derfor springe fra Castle...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con - VII spilplanlægning

Post by Stony »

Jeg regner for øvrigt med at medbringe en bærbar, med spillet "Keep talking and nobody explodes", som jeg tænker folk kan prøve. Eventuelt når de lige venter på den sidste spiller eller lignende.

Det kan spilles ret hurtigt. Et spil varer vist aldrig mere en fem minutter. (Måske mere på de sværere baner. Det ved jeg faktisk ikke.)

Man er et antal spillere - ideelt tre-fire stykker - hvoraf en af disse skal sidde ved computeren. De andre skal sidde så de ikke kan se skærmen. Men de får istedet uddelt en fysisk manual, som beskriver hvordan man kan afmontere en bombe. Personen ved computeren skal forestille at være låst inde i et rum med en bombe, der tæller ned fra fem minutter før den springer i luften. Han/hun må så beskrive hvordan bomben ser ud, og ud fra disse oplysninger må de øvrige hjælpere forsøge at finde ud af hvad han/hun skal gøre for at afmontere bomben.

Det kan godt blive lidt stressende. :)

Jeg tænker at jeg benytter et af lederværelserne, så man kan lukke døren, og ikke genere omverdenen med den snak der uundgåeligt vil følge med.
Sidst spillet:
Image
Post Reply