Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Uhre »

Helle wrote:Min holdning, da du spurgte i 2010 var, at der skulle være en aldersgrænse, og den skulle hedde 15+. På baggrund af konkrete erfaringer gennem årene uden aldersbegrænsning, synes jeg egentlig, at det er gået super fint de fleste år - og et ret ungt barn ændrer ikke det store - men afhængigt af, hvad der spilles, så kan det påvirke spillet, spillestilen ved bordet og ikke mindst metakommunikationen. Jeg tænker således især fremadrettet: Jeg så gerne, at der var en aldersbegrænsning, så deltagere var mindst 8 år. Når vi næste år måske har baby med noget af tiden, så er det ikke ved spillebordet, og vi vil ikke lave spilaftaler begge to samtidig - hvis der er flertal for, at børn under 8 år ikke hører til (eller måske helt bør være på stedet), så må vi se, hvordan vi kan deltage :D . Så min holdning er lidt mod nuværende egne interesser men det vil stadig være min grundholdning. Og jeg tager det ikke personligt, hvis nogen argumenterer for, at de gerne ser, Frouvne-junior ikke er tilstede på lokationen næste år :D .

Under alle omstændigheder, så synes jeg, at deltagelsen af yngre børn hænger sammen med, hvordan, der bliver lavet aftaler om, hvad der skal spilles. Hvis der fremadrettet kommer flere yngre børn, så tror jeg, at det vil være smart at have nogle forventninger til, hvad der forventes af forældrene i forhold til spilaftaler med/uden forældredeltagelse - men også at det skal kunne være i orden, at man ikke har lyst til at spille med de yngre deltagere - og om/hvordan/hvornår man kan tillade sig at sige 'nej'.

Så længe vi har en modulopbygning, hvor der bliver lavet konkrete aftaler hjemmefra - og resten laves ad hoc, så tror jeg, at det vil fungere nogenlunde med lidt justeringer/aftaler for børn.
Jeg mener, at børn over 12 selv kan og skal styre deres spilprogram - og at de kan booke sig på, hvad de vil hjemmefra.
For børn under 12 år synes jeg, at det er forældrenes ansvar at hjælpe børnene og på stedet evt. tale med regelforklarer, om barnet forventeligt kan deltage på lige fod eller om bordet er indstillet på at hjælpe og vejlede ekstra. Jeg synes måske, at man i spilprogrammet skal kunne notere, hvis man ønsker at et spil er for 12+. Det er forskelligt, hvad børn kan i samme alder, og derfor ser jeg hellere en dialog end at børnene får 'nej' / 'ja' på et forkert grundlag. Lige som jeg også synes, at man skal kunne fravælge det, hvis man ikke har lyst. Selvom børnene kan regler til et spil, mener jeg ikke, at det nødvendigvis betyder, at alle børn på samme alder kan spille på lige fod med voksne - og det skal de heller ikke - men et spil på 1½ time med et barn, der spiller uden forældre og skal hjælpes, smider altså noget ansvar videre på de andre spillere. Hvis det er 2. eller 3. spil i træk, så har man måske ikke lige overskuddet til det - eller har lyst til noget andet.

Hvis der er et enkelt barn - er det uden betydning, men hvis det skal være en FamilieCon, så ser jeg gerne lidt retningslinjer fremadrettet, så alle har mulighed for at få deres ønsker og forventninger til DC indfriet.
Jeg er helt enig i alt, du har skrevet, Helle. Jeg oplevede overhovedet ikke, at det var et problem i år, at der var et spædbarn og en deltager under 10. men det kræver naturligvis at børnene er meget selvkørende, eller at forældrene sørger for, at børnene har noget at tage sig til. Det skal i hvert fald ikke automatisk blive alle andres ansvar. Det er vel også åbenlyst, men ikke desto mindre nok noget, der for en sikkerheds skyld bør præciseres. Hvad der er logisk for nogle er det jo ikke altid for andre :-)
Image

- Common sense is not so common
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by digter »

Myde wrote:Jeg synes det fungerer rigtig godt med modulerne, men helt overordnet ville jeg synes det var fantastisk hvis folk kom forberedte på de spil som de har meldt sig til - der kan gå rigtig meget tid med regelforklaringer, som man istedet kunne bruge på at spille. Men det er måske noget man så skal aftale i forvejen, for det enkelte bord.
Enig, men umuligt for mit vedkommende. Især når man har fastlagte spil på alle moduler. Men det er, som du selv siger, måske en mulighed at aftale inden for de enkelte borde.
Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Nissi »

Stony wrote:Jeg bukker og takker for de roser der er givet. Så derfor vil jeg i denne tråd specifikt frabede mig det, men istedet søge feedback på hvad der eventuelt kan gøres bedre. Eller i hvert fald anderledes. (Ikke at det er forbudt at sige noget positivt. Hvis der er specifikke ting folk sætter pris på, må man da gerne give til kende, at netop det synes man ikke skal laves om.)

Hvordan var Lerbjergcenteret generelt?

Er det et problem at det ligger lidt afsides?

Jeg ved der er lidt udfordringer for con'ens højeste deltagere. Lyder det som en brugbar løsning at lave den mindste sal i den anden ende om til intermistisk sovesal efter eksempelvis kl. 22.00?

Belysningen i den ene spillesal lod lidt at ønske. I hvert fald for nogle typer spil. Er det noget der bør føjes på TO-DO listen for at få forbedret, eller er det til at leve med? Og hvad kan der i så fald gøres?

Hvordan med formatet med modulopbygning? Fungerer det stadig, nu hvor vi har et stigende antal af brugere, der ikke frekventerer germangames? Hvis vi skulle skifte til noget andet, hvordan kan vi så bedst favne begge typer brugere, så alle parter er glade og tilfredse?

Og så et (måske) lidt følsomt emne: I år oplevede vi det største alders-spænd fra yngst til ældst. Det overrasker nok ikke nogen at Robert og Søren begge er blevet et år ældre, men jeg tænker mere i den nederste ende af aldersskalaen. Jeg ved der til tider var lidt barnegråd, og Morgan er nok en lidt yngre deltager end de fleste er vant til. Hvordan fungerede det? Jeg ønsker selv at være så favnende og inkluderende som mulig (forhåbentlig uden at lyde som en politiker der forsøger at ramme alle de populære buzzwords), og jeg ser selv gerne Djengis Con som en familie-con. Men hvordan oplever folk det? Jeg vil jo omvendt være meget ked af det, hvis det skulle give andre grund til at betænke sig m.h.t. deltagelse.

Skyd løs. Jeg er selv af den opfattelse, at der ALTID er noget man kan gøre bedre næste gang. Hjælp mig gerne med at identificere hvad og hvor. Så plukker vi de punkter der virker vigtigst at arbejde målrettet med.
Der er så mange ting som jeg synes er nærmest optimalt på denne Con.
Som en af de højeste på con'en, må jeg sige at jeg kan sagtens leve med de senge. I år sov jeg ca. 4 timer hver nat, og det kan jeg godt overleve at ligge i en for kort seng. Jeg er her klart for at spille og hygge, og så bruger jeg de efterfølgende dage på at blive udhvilet.

- Mht. mad så synes jeg at det er virkelig lækkert, at der er så god mad lørdag aften. Ligesom sidste år blev der igen sat en buffet op, og det jeg er jeg jo helt pjattet med :) Så vi skal beholde buffeten lørdag, og jeg synes at en time til hvert måltid er fint. Så kan folk få tisset, røget og hvad de ellers måtte have behov for at gøre inden næste modul starter.

- Omkring diskussionen med en nedre aldersgrænse, så synes jeg ikke at det er nødvendigt. Jeg spillede flere gange med Morgan, og det gik fint. Han var både med til "Skull" og "PitchCar". Jeg lagde ikke mærke til at der var et spædbarn, Laban og Christina var rigtig gode til at passe barnet og drøne rundt med barnevognen udenfor. Så hvis andre folk der overvejer at tage børn med, kan gøre det på samme måde, er det fint med mig.
Jeg vil dog også have mulighed for at sige nej, hvis børn kommer og spørger mig om jeg vil spille et spil som ikke kræver engelskkundskaber.
Mht. Asbjørn og Joakim, dem nyder jeg at spille med, og de er jo på lige fod med os andre. Jeg ser ingen problemer i at de er med. Brian (Goblen), du er god til at tage dig af dem, og få sat dem på spil, som de vil spille.

- For mig er lokationen flyttet tættere på Fyn, men skulle det ske at den flyttede længere væk, ville jeg stadig gerne komme. Det har ikke den store betydning for mig, om jeg skal køre en ½ time mere eller mindre.

- Der blev udsolgt af slikposer og chips lørdag aften. Der kunne man overveje om der skulle købes mere til næste år. Men det er en så lille ting, at så må man bare undvære. Jeg manglede dog lige et "sukkerkick" kl 1 lørdag nat, da vi spillede StarCraft, kæmpede lidt med mig selv med at holde koncentrationen :)

- Jeg synes vi skal bibeholde modulopdelingen, det gør at man har et fast tidspunkt man skal starte et spil på.

Men til de ting, som jeg synes man skal overveje at gøre noget med:
- omkring belysning i pejsestue, men det var kun at den ene lampe ikke virkede, jeg kan sagtens leve med det lys der er der.
- det er lidt træls at sidde i spisestuen, når folk er så dårlige til at huske at lukke en dør, hvor der faktisk er sat et skilt på, hvor der står at den SKAL være lukket efter kl. 22.00. Det er irriterende at sidde i træk i flere timer.

/Nissi
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Generelt tager jeg bagsædet i denne debat, for ikke at komme til at "skære igennem" med nogle af de holdninger jeg helt afgjort har. Dem holder jeg for mig selv, da det jo kan ske at der er nogle interessante synspunkter der så ikke vil komme på bordet.

Jeg vil dog gerne give et par indspark, som jeg tænker bør overvejes som en del af debatten.

M.h.t. maden satte jeg selv stor pris på lørdagsmenuen. Både sidste år og i år. Men det er alt andet lige en ret dyr løsning, og det er måske uheldigt når omkostningerne til hytten også er gået op. Sidste år udgjorde hytteleje ca. 120 kroner pr. næse. I år røg vi op på 185. Det er en forskel der kan mærkes. Det vil naturligvis komme lidt længere ned, hvis vi bliver nogle flere, men selv med fuldt hus vil det være en højere pris pr. deltager, end da vi var i Høvelte hytten. Prisen for deltagelse er i forvejen kun gået en vej, og det er op. Og med de 400 kroner pr. næse i år, synes jeg personligt at det er nået den øvre grænse for hvad det bør koste. Det bliver lidt af en udskrivning at hive hele familien med. Derfor har jeg fokus på omkostningerne, og derfor bliver der næste år ikke nogen buffet-løsning leveret udefra. Til gengæld kan jeg barbere noget af prisen, og jeg har sjusset mig frem til at 350 kroner pr. næse bør kunne hænge sammen. Så derfor er der allerede truffet en beslutning på det område, og emnet er derfor - for det kommende års vedkommende - i et eller andet omfang lukket. Så kan vi næste år vende i feedback tråden hvordan folk synes om den nye løsning.

Hvad modulopbygningen angår, så er det ikke modulopbygningen i sig selv jeg ønsker at løfte til debat. For det giver helt klart god mening, at folk ved hvornår hvad kommer på bordet. Jeg tænkte at det ville være rart, om dem der ikke frekventerer germangames i højere grad kunne inddrages, og deltage på lige fod med de øvrige deltagere. Så derfor overvejer jeg en model, hvor folk bliver bedt om at byde ind med spil, som de kan introducere regler til, samt i hvilket modul de ønsker at lægge det. Ikke så meget nyt der. Men folk vil IKKE få mulighed for at melde sig på i forvejen. Al tilmelding vil - i stil med Rubicon - ske om fredagen, hvor folk efter tur kan skrive sig på et af de planlagte spil. Kunne det give mening? Jeg tænker at fordelene taler for sig selv, men det giver også nogle ulemper, og er de til at leve med?
Sidst spillet:
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by zutcorp »

Jeg skulle ellers lige til at agitere for en lidt højere pris, med mere udefrakommende mad til følge. Jeg vil i hvert fald hellere betale lidt ekstra end at stå i køkkenet i længere tid.

Så kunne man evt indføre en familierabat, eller sådan noget. Men det er måske at unødigt komplicere tingene.

Prisen er i hvert fald mere end rimelig i forhold til hvad man får for det, og jeg betalte gerne mere for yderligere service!
'
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Uhre »

Stony wrote:Hvad modulopbygningen angår, så er det ikke modulopbygningen i sig selv jeg ønsker at løfte til debat. For det giver helt klart god mening, at folk ved hvornår hvad kommer på bordet. Jeg tænkte at det ville være rart, om dem der ikke frekventerer germangames i højere grad kunne inddrages, og deltage på lige fod med de øvrige deltagere. Så derfor overvejer jeg en model, hvor folk bliver bedt om at byde ind med spil, som de kan introducere regler til, samt i hvilket modul de ønsker at lægge det. Ikke så meget nyt der. Men folk vil IKKE få mulighed for at melde sig på i forvejen. Al tilmelding vil - i stil med Rubicon - ske om fredagen, hvor folk efter tur kan skrive sig på et af de planlagte spil. Kunne det give mening? Jeg tænker at fordelene taler for sig selv, men det giver også nogle ulemper, og er de til at leve med?
Det er jeg som nævnt før ikke umiddelbart tilhænger af. Som sagt synes jeg det er et yderst overkommeligt krav, at folk skal oprettes på forummuet, hvis de vil have mulighed for forhåndstilmelding. Der er jo ingen, der siger, at de nødvendigvis skal deltage i forummet ellers. Og ønsker man det ikke, er der jo stadig mulighed for at tilmelde sig og/eller oprette spil på stedet.

Dernæst tænker jeg at det vil blive meget kaotisk fredag, når 60 mennesker skal skynde sig over at skrive sig på til spil, de allerede har bestemt sig for men ikke har haft mulighed for at tilmelde sig på forhånd.
EDIT: ...og så bliver det også lidt en først-til-mølle ting, som måske er knap så fair for dem, der har tungere transport.

Jeg er sikker på, at jeg nok skal få hygget mig og spillet nogle gode spil alligevel. Og jeg bakker da også op om, hvilken løsning vi end måtte aftale. Men jeg vil klart foretrække at beholde muligheden for at tilmelde mig spil i ro og mag på forhånd, og selv beslutte om jeg har lyst til at efterlade et eller flere moduler åbne - eller tilmelde mig spil på alle som i år.
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

Uhre wrote:Dernæst tænker jeg at det vil blive meget kaotisk fredag, når 60 mennesker skal skynde sig over at skrive sig på til spil, de allerede har bestemt sig for men ikke har haft mulighed for at tilmelde sig på forhånd.
EDIT: ...og så bliver det også lidt en først-til-mølle ting, som måske er knap så fair for dem, der har tungere transport.
Jeg tror du misforstår. Folk kan ikke bare gå hen og skrive sig på alt det de vil så snart de ankommer. Når alle er ankommet, vil folk få lov til - en efter en - at skrive sig på EN ting, og så er det om i køen igen. På Rubicon (med 30 mennesker) plejer det at være overstået på et kvarters tid. Jeg tænker man så kan have fem køer samtidig. En til hvert modul. Det spil du aller-aller-helst gerne vil have en plads til, er naturligvis den kø du starter med at stille dig i. Når det har været din tur, stiller du dig straks i kø i det modul hvor dit ønske-spil nummer to er placeret. Osv... Så tænker jeg det hurtigt er overstået. Men alle kommer til fadet på samme tid, og jeg tænker den allerførste rækkefølge eksempelvis kan afgøres af hvilken rækkefølge man har tilmeldt sig con'en.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

...eller som incitament til at medbringe et spil man gerne vil introducere, så kan dem der introducerer spil få førstevælger. Så bliver det måske (lidt) lettere at få sammensat et helt program, hvor alle folk har mulighed for at skrive sig på noget i hvert modul.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Frouvne »

Uhre wrote:
Stony wrote:Hvad modulopbygningen angår, så er det ikke modulopbygningen i sig selv jeg ønsker at løfte til debat. For det giver helt klart god mening, at folk ved hvornår hvad kommer på bordet. Jeg tænkte at det ville være rart, om dem der ikke frekventerer germangames i højere grad kunne inddrages, og deltage på lige fod med de øvrige deltagere. Så derfor overvejer jeg en model, hvor folk bliver bedt om at byde ind med spil, som de kan introducere regler til, samt i hvilket modul de ønsker at lægge det. Ikke så meget nyt der. Men folk vil IKKE få mulighed for at melde sig på i forvejen. Al tilmelding vil - i stil med Rubicon - ske om fredagen, hvor folk efter tur kan skrive sig på et af de planlagte spil. Kunne det give mening? Jeg tænker at fordelene taler for sig selv, men det giver også nogle ulemper, og er de til at leve med?
Det er jeg som nævnt før ikke umiddelbart tilhænger af. Som sagt synes jeg det er et yderst overkommeligt krav, at folk skal oprettes på forummuet, hvis de vil have mulighed for forhåndstilmelding. Der er jo ingen, der siger, at de nødvendigvis skal deltage i forummet ellers. Og ønsker man det ikke, er der jo stadig mulighed for at tilmelde sig og/eller oprette spil på stedet.

Dernæst tænker jeg at det vil blive meget kaotisk fredag, når 60 mennesker skal skynde sig over at skrive sig på til spil, de allerede har bestemt sig for men ikke har haft mulighed for at tilmelde sig på forhånd.
EDIT: ...og så bliver det også lidt en først-til-mølle ting, som måske er knap så fair for dem, der har tungere transport.

Jeg er sikker på, at jeg nok skal få hygget mig og spillet nogle gode spil alligevel. Og jeg bakker da også op om, hvilken løsning vi end måtte aftale. Men jeg vil klart foretrække at beholde muligheden for at tilmelde mig spil i ro og mag på forhånd, og selv beslutte om jeg har lyst til at efterlade et eller flere moduler åbne - eller tilmelde mig spil på alle som i år.
Det er jeg bestemt heller ikke tilhænger af. Jeg syntes en af styrkerne ved arrangementet er, at man kan indrette det stort set, som man har lyst. Nogle år har jeg næsten ikke forberedt, hvad der skulle spilles imens jeg (de fleste) andre år stort set har haft booked et program på forhånd. Denne model er netop det der gør dette arrangement mere interessant for mig end f.eks. Rubicon. Fleksibiliteten i booking-processen betyder også at mange forskellige hensyn kan tages. F.eks. kan jeg godt finde på at booke et spilmodul for at få spillet med nogle bestemte mennesker, jeg ellers ikke får lejlighed til at spille med. Det betyder også, at jeg som i år kan foreslå et spil som Cuba Libre og nå at finde ud af, at det er der desværre ikke den nødvendige interesse for, så jeg ikke bruger flere dages forberedelse på et spil, der så alligevel ikke kommer på bordet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Frouvne »

... jeg tror, at man skal holde sig for øje, at DC nok i mere udpræget grad end Rubicon er en gamer-con. Folk kommer først og fremmest på DC for at spille og er meget selektive i forhold til hvad de ønsker at spille. Der betragter jeg mere Rubicon som en social con. Det er selvfølgelig en grov generalisering i.f.t. begge arrangementer, men jeg tror, der er noget om snakken. Og det gør jo ikke den ene con bedre end den anden. Men der vil naturligvis være forskellige forventninger og krav til de to con'er.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by digter »

Stony wrote:...eller som incitament til at medbringe et spil man gerne vil introducere, så kan dem der introducerer spil få førstevælger. Så bliver det måske (lidt) lettere at få sammensat et helt program, hvor alle folk har mulighed for at skrive sig på noget i hvert modul.
Uha, det bliver Christian ikke glad for :)
Zutcorp wrote:Jeg skulle ellers lige til at agitere for en lidt højere pris, med mere udefrakommende mad til følge. Jeg vil i hvert fald hellere betale lidt ekstra end at stå i køkkenet i længere tid.

Så kunne man evt indføre en familierabat, eller sådan noget. Men det er måske at unødigt komplicere tingene.

Prisen er i hvert fald mere end rimelig i forhold til hvad man får for det, og jeg betalte gerne mere for yderligere service!
Sjovt, jeg er i den helt anden grøft. Vi har i forvejen en presset økonomi og jeg ville ikke bryde mig om, hvis con'en blev dyrere. Forslag: Drop aftensmaden fredag og evt. frokosten søndag. Jeg er ikke sikker på at jeg går ind for mit eget forslag, men jeg synes alligevel at det bør fremsættes. Det er i hvert fald en måde at spare på udgifterne. Jeg synes selv det er hyggeligt med måltiderne og det giver mening at starte og slutte connen med at samles om et måltid, helt sikkert. Når det er sagt, så begynder de fleste alligevel først at spille efter aftensmaden.
Last edited by digter on Tue Apr 14, 2015 1:41 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Uhre »

digter wrote:
Stony wrote:Jeg skulle ellers lige til at agitere for en lidt højere pris, med mere udefrakommende mad til følge. Jeg vil i hvert fald hellere betale lidt ekstra end at stå i køkkenet i længere tid.

Så kunne man evt indføre en familierabat, eller sådan noget. Men det er måske at unødigt komplicere tingene.

Prisen er i hvert fald mere end rimelig i forhold til hvad man får for det, og jeg betalte gerne mere for yderligere service!
Sjovt, jeg er i den helt anden grøft. Vi har....
Det var så ikke Stony, der skrev det :-)
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Uhre »

Stony wrote:
Uhre wrote:Dernæst tænker jeg at det vil blive meget kaotisk fredag, når 60 mennesker skal skynde sig over at skrive sig på til spil, de allerede har bestemt sig for men ikke har haft mulighed for at tilmelde sig på forhånd.
EDIT: ...og så bliver det også lidt en først-til-mølle ting, som måske er knap så fair for dem, der har tungere transport.
Jeg tror du misforstår. Folk kan ikke bare gå hen og skrive sig på alt det de vil så snart de ankommer. Når alle er ankommet, vil folk få lov til - en efter en - at skrive sig på EN ting, og så er det om i køen igen. På Rubicon (med 30 mennesker) plejer det at være overstået på et kvarters tid. Jeg tænker man så kan have fem køer samtidig. En til hvert modul. Det spil du aller-aller-helst gerne vil have en plads til, er naturligvis den kø du starter med at stille dig i. Når det har været din tur, stiller du dig straks i kø i det modul hvor dit ønske-spil nummer to er placeret. Osv... Så tænker jeg det hurtigt er overstået. Men alle kommer til fadet på samme tid, og jeg tænker den allerførste rækkefølge eksempelvis kan afgøres af hvilken rækkefølge man har tilmeldt sig con'en.
Jeg misforstod tilmeldingsproceduren på dagen, men det ændrer ikke på, at jeg stadig foretrækker at kunne få det på plads i forvejen.

På den positive side er det en sjov måde at gøre det på, da det leder tankerne hen på tur-mekanismen i adskillige brætspil. Det kunne udbygges til et spil inden spillene, hvor man kunne hente ekstra bonus point for at tilmelde sig bestemte spil, score en ekstra tur ved at være sidste-deltager på et spil... sikke muligheder :lol:
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by Stony »

zutcorp wrote:Prisen er i hvert fald mere end rimelig i forhold til hvad man får for det, og jeg betalte gerne mere for yderligere service!
Jeg er glad for at du føler sådan, men prøv eksempelvis at sætte dig i Goblens sted. I forvejen hedder udskrivningen for i år 4 x 400 = 1600 kr. (Her antager jeg at Brian betaler for de tre unge mennesker, og at hans bror Danny betaler for sig selv.)

Tilsvarende vil gøre sig gældende for enhver forælder med et eller flere børn. Jeg betaler også gerne beløb i den størrelse, men jeg har også respekt og forståelse for folk der er nødt til at være lidt mere påholdende med den slags udgifter.

Det er som så meget andet en balancegang, og der synes jeg personligt at den nuværende balance er fornuftig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - 2015 Feedback tråd

Post by digter »

Uhre wrote:
digter wrote:
Stony wrote:Jeg skulle ellers lige til at agitere for en lidt højere pris, med mere udefrakommende mad til følge. Jeg vil i hvert fald hellere betale lidt ekstra end at stå i køkkenet i længere tid.

Så kunne man evt indføre en familierabat, eller sådan noget. Men det er måske at unødigt komplicere tingene.

Prisen er i hvert fald mere end rimelig i forhold til hvad man får for det, og jeg betalte gerne mere for yderligere service!
Sjovt, jeg er i den helt anden grøft. Vi har....
Det var så ikke Stony, der skrev det :-)
Ups! Rettet :)
Uhre wrote:
Stony wrote:
Uhre wrote:Dernæst tænker jeg at det vil blive meget kaotisk fredag, når 60 mennesker skal skynde sig over at skrive sig på til spil, de allerede har bestemt sig for men ikke har haft mulighed for at tilmelde sig på forhånd.
EDIT: ...og så bliver det også lidt en først-til-mølle ting, som måske er knap så fair for dem, der har tungere transport.
Jeg tror du misforstår. Folk kan ikke bare gå hen og skrive sig på alt det de vil så snart de ankommer. Når alle er ankommet, vil folk få lov til - en efter en - at skrive sig på EN ting, og så er det om i køen igen. På Rubicon (med 30 mennesker) plejer det at være overstået på et kvarters tid. Jeg tænker man så kan have fem køer samtidig. En til hvert modul. Det spil du aller-aller-helst gerne vil have en plads til, er naturligvis den kø du starter med at stille dig i. Når det har været din tur, stiller du dig straks i kø i det modul hvor dit ønske-spil nummer to er placeret. Osv... Så tænker jeg det hurtigt er overstået. Men alle kommer til fadet på samme tid, og jeg tænker den allerførste rækkefølge eksempelvis kan afgøres af hvilken rækkefølge man har tilmeldt sig con'en.
Jeg misforstod tilmeldingsproceduren på dagen, men det ændrer ikke på, at jeg stadig foretrækker at kunne få det på plads i forvejen.

På den positive side er det en sjov måde at gøre det på, da det leder tankerne hen på tur-mekanismen i adskillige brætspil. Det kunne udbygges til et spil inden spillene, hvor man kunne hente ekstra bonus point for at tilmelde sig bestemte spil, score en ekstra tur ved at være sidste-deltager på et spil... sikke muligheder :lol:
Puha, det lyder som et eurogame. Jeg foreslår nogle flere terninger :)
Image
Post Reply