Djengis Con VI - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Black Sea »

Stony wrote:Så fik jeg opdateret, og jeg kan se at Terra Mystica incl. udvidelse nu ligner lidt af en dødsejler. Vi må se. Det kan være at tingene går op i en højere enhed, og det kommer til at passe sammen, at TM bordet er færdige med oprydning efter aftensmaden sådan nogenlunde samtidig med at jeg er færdig med regelgennemgang, så jeg vil ikke afskrive det endnu. Men det kan være at de tilbageværende deltagere så hellere vil se sig om efter noget andet de vil være med til...?
Du må for min skyld gerne lade den stå åben.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Larsine »

Husk nu på at det kun er 37 ud af de 52 deltagere, som har skrevet hvad de ønsker at tilmelde sig. Der er altså 15 deltagere som endnu ikke har meldt sig til noget, og de kunne jo tænkes at de gerne ville spille et af de spil der mangler en spiller eller to.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

Larsine wrote:Husk nu på at det kun er 37 ud af de 52 deltagere, som har skrevet hvad de ønsker at tilmelde sig. Der er altså 15 deltagere som endnu ikke har meldt sig til noget, og de kunne jo tænkes at de gerne ville spille et af de spil der mangler en spiller eller to.
Enig. Jeg tror ikke man behøver at aflyse et spil, fordi der mangler en spiller eller to
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Gør opmærksom på, at der stadig er en ledig plads i Modul 5 til,

Sylla efterfulgt af Condottiere [Bugge, chr88, Jeppe, [ledig]]

Mvh,
Søren
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Kanzler »

Jeg vil gerne tilmelde mig Terra Mystica fredag aften. Tror jeg hopper på nybegynder gruppen :-)
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Uhre »

Bugge wrote:Gør opmærksom på, at der stadig er en ledig plads i Modul 5 til,

Sylla efterfulgt af Condottiere [Bugge, chr88, Jeppe, [ledig]]

Mvh,
Søren
Mht. manglende spliler til dette og f.eks. Cuba Libra som blev aflyst grundet manglende spillere... er der ikke stadig en hel del deltagere, som enten ikke er oprettet på forum eller af andre grunde først tilmelder sig spil på stedet?

Jeg tænker bare, at måske behøver det ikke at være et problem, hvis der mangler en spiller eller 2 til et spil?

Bare en tanke.

EDIT: Og straks efter ser jeg så, at der er nogle, der allerede har nævnt dette.
Note to self: "Update browser before posting" :-)
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Helle »

Uhre wrote:
Bugge wrote:Gør opmærksom på, at der stadig er en ledig plads i Modul 5 til,

Sylla efterfulgt af Condottiere [Bugge, chr88, Jeppe, [ledig]]

Mvh,
Søren
Mht. manglende spliler til dette og f.eks. Cuba Libra som blev aflyst grundet manglende spillere... er der ikke stadig en hel del deltagere, som enten ikke er oprettet på forum eller af andre grunde først tilmelder sig spil på stedet?

Jeg tænker bare, at måske behøver det ikke at være et problem, hvis der mangler en spiller eller 2 til et spil?

Bare en tanke.

EDIT: Og straks efter ser jeg så, at der er nogle, der allerede har nævnt dette.
Note to self: "Update browser before posting" :-)
Der er nok forskel på spil afhængigt af om spillet kan eller ikke kan gennemføres med forskelligt antal deltagere og hvor nemt det er at gå til.

Cuba Libra skal man vist have lyst til og jeg vil gætte på, at de deltagere som ikke er oprettet her på forum generelt nok ikke rigtigt er til lange komplicerede spil - da det især er de yngre og familierne.

Jeg tror derfor også nok, at vi skal finde ekstra deltagere til Mysterium lørdag formiddag ... Mens det virker realistisk at have aflyst Cuba Libra.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Frouvne »

Ang. Cuba Libre så kræver det nøjagtig fire spillere, hvis ikke man skal til at jonglere med bot'er eller finde andre kunstgreb. Det ville måske kunne lade sig gøre at finde den sidste spiller, men jeg har fra start af annonceret, at jeg ville have fire tilmeldte, da jeg ikke ville læse op på så lange regler uden på forhånd at vide, at der var interesse for det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Nu gik der lidt diskussion i det og fint nok med det.

Med hensyn til Sylla, hvor jeg eftersøger en 4 spiller er situationen den, at i begge de to engelsksprogede videoer jeg har set, anbefales det klart at man spiller Sylla med 4 spillere og ikke 3. Det samme gør BGG.

Jeg har læst reglerne og det er ikke de simpleste i verden, så derfor vil jeg, af samme grund som Frouvne, aflyse Sylla, hvis der ikke er en til af jer, der kobler jer på.

Som appetitvækker er her link til spillet på BGG,

http://boardgamegeek.com/boardgame/35761/sylla

Og her er link til reglerne,

http://www.ystari.com/sylla/SyUS.pdf

I Christian og Jeppe må gerne 'skule' til dem (når vi har en 4 spiller, da de ikke er helt simple og 3-4 hoveder tænker bedre en et.

Mvh,
Søren
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Uhre »

Det er forståeligt nok. Jeg tænkte bare, at I måske havde overset det faktum, at der er en hel del, der ikke er tilmeldt spil endnu... men jeg påpegede vist bare det åbenlyse.

Jeg ville skam gerne hoppe på, hvis jeg ikke allerede havde valgt spil i det modul (og alle andre i øvrigt). Jeg håber, du finder en fjerdemand.
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Stony »

Så har jeg printet spilplanen ud, så hvis man vil booke sig ind på noget, må det blive imorgen, hvor man kan skrive på gammeldaws maner. (med kuglepen på et stykke papir)
Sidst spillet:
Image
MartinK
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 115
Joined: Tue Aug 18, 2009 4:59 pm
Favoritspil: Conquest of Nerath, 1812, Age of Steam, Puerto Rico
Location: Roskilde

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by MartinK »

Klaus Yde wrote:Er der nogen der har lyst til at lære og/eller spille en af de helt gamle klassikere: Mah-Jong? For så ville jeg gerne tage det med :D

Det kunne jeg godt være interesseret i at prøve.

/Martin
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Klaus Yde »

Er pakket :mrgreen: og der er to sæt brikker med så der er til to borde.
Post Reply