Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Sir William wrote:Vil der komme flere forskellige tråde op til arrangementet, både med hensyn til spil og hushjælp.

Måske jeg bare bekymrer mig unødigt, men der kommer jo en del nye og nogle som ikke nødvendigvis er aktive herinde i samme omfang som os andre.

Så hvordan kan vi sikre os bedst, så alle folk kommer i gang med spil allerede om fredagen? Og er det muligt, at planlægge spil som har været tilfældet de seneste år?

Ville det fordelagtigt med et tiltag, hvor folk kunne blive introduceret til hinanden om fredagen. Eventuelt en slags blå bog med hvilken spil eller temaer man var til, for derigennem skabe kontakt til hinanden eller finde nogen at mødes sammen med omkring et specifikt spil.

Dermed ville vi fredag aften under middagen, planlægge anderledes men også mere bredt end hvis det kun var herinde.
På den praktiske front vælger jeg at angribe det på den måde, at dem der ikke aktivt tilmelder sig en arbejdsopgave, vil få en arbejdsopgave udstukket, og det vil jeg gøre opmærksom på ved "velkomsttalen" fredag.

Ja, der vil komme en planlægningstråd, hvor dem der måtte have lyst, kan planlægge alt det de måtte ønske. Når det er sagt, så er der altid en del af deltagerne der ikke er at finde på Germangames.dk, og de er sjovt nok ikke så aktive m.h.t. deltagelse i planlægning af spil m.m.
M.h.t. spilplanlægning så vil eneste særlige tiltag jeg har planlagt være, at de nye får særlige navneskilte der eksempelvis kunne være grønne. Jeg har tænkt tanken, om der også skal være en eller anden form for opslagstavle, hvor man kan skrive et spil på og søge efter deltagere.
Og ellers tænker jeg at der på skemasatte tidspunkter (ved starten af hvert modul) skal være et sted hvor "folk uden konkrete spilplaner for det modul" kan samles, og finde ud af hvad de vil spille.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Taibi »

digter wrote:
Taibi wrote: Min kone og jeg kører fra Ebeltoft og vi forventer at køre via Århus, så vi kan godt samle 2 personer op hvis det er?
Jeg tror ikke Spalkalus og Greven er så aktive herinde, så måske man skulle kontakte Aratar ang. samkørsel :)
Noteret - tak. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by digter »

Taibi wrote:
digter wrote:
Taibi wrote: Min kone og jeg kører fra Ebeltoft og vi forventer at køre via Århus, så vi kan godt samle 2 personer op hvis det er?
Jeg tror ikke Spalkalus og Greven er så aktive herinde, så måske man skulle kontakte Aratar ang. samkørsel :)
Noteret - tak. :)
Thumps up for initativet i øvrigt :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Stony wrote:Ja, der vil komme en planlægningstråd, hvor dem der måtte have lyst, kan planlægge alt det de måtte ønske. Når det er sagt, så er der altid en del af deltagerne der ikke er at finde på Germangames.dk, og de er sjovt nok ikke så aktive m.h.t. deltagelse i planlægning af spil m.m.
M.h.t. spilplanlægning så vil eneste særlige tiltag jeg har planlagt være, at de nye får særlige navneskilte der eksempelvis kunne være grønne. Jeg har tænkt tanken, om der også skal være en eller anden form for opslagstavle, hvor man kan skrive et spil på og søge efter deltagere.
Og ellers tænker jeg at der på skemasatte tidspunkter (ved starten af hvert modul) skal være et sted hvor "folk uden konkrete spilplaner for det modul" kan samles, og finde ud af hvad de vil spille.
Hvis der er nogen der gør sig nogle tanker, og har feedback eller gode ideer til ovenstående, må man meget gerne give lyd.

Og så tænker jeg det er ved at være tid for at starte planlægningstrådene. Det satser jeg på at gøre engang i aften.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Frouvne »

Syntes at det har fungeret rigtig godt med navneskiltene og at ideen med at de nye har en anden farve navneskilte er rigtig god, så vi alle kan være ekstra opmærksomme på at hjælpe dem igang, hvis der skulle være behov for det. At have et samlingssted hvor man kan signalere, at man mangler spilmakkere kan trække i samme inkluderende retning. Det skal selvfølgelig gøres meget tydeligt, hvor det sted er og det skal nok også nævnes i velkomsten. Velkomsten tror jeg i det hele taget er vigtig af mange årsager. Her kan der blive taget pænt imod de nye og de kan samtidig få en idé om hvordan det praktiske fungerer. Dels arbejdsopgaver og dels de steder man selv kan tage initiativ (f.eks. sætte en kande kaffe over). I det hele taget bliver det spændende med de nye faciliteter ... men det betyder selvfølgelig også, at vi alle bliver lidt nybegyndere igen i.f.t. hvordan det praktiske fungerer i den nye hytte.

Og lad os så komme i gang med at få planlagt, hvad vi skal spille! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by zfire »

Jeg vil også gerne med :) Har sendt alle 400 via Mobile Pay.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Welcome aboard :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by digter »

Apropos aftensmaden lørdag, når jeg søger på porchetta på google kommer der store runde griseroulader frem. Er der et vegetarisk alternativ eller skal jeg selv tage med?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

digter wrote:Apropos aftensmaden lørdag, når jeg søger på porchetta på google kommer der store runde griseroulader frem. Er der et vegetarisk alternativ eller skal jeg selv tage med?
Jeg regnede med samme aftale som sidste år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by digter »

Stony wrote:
digter wrote:Apropos aftensmaden lørdag, når jeg søger på porchetta på google kommer der store runde griseroulader frem. Er der et vegetarisk alternativ eller skal jeg selv tage med?
Jeg regnede med samme aftale som sidste år.
Det er fint med mig :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Hvis der er nogen af tøserne, der vil sætte pris på at jeg øremærker et værelse som "pigeværelse", må man sige til. Værelserne kommer i størrelserne 2, 4 og 8 personer.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Taibi »

Stony wrote:Hvis der er nogen af tøserne, der vil sætte pris på at jeg øremærker et værelse som "pigeværelse", må man sige til. Værelserne kommer i størrelserne 2, 4 og 8 personer.
Nu vil jeg ikke inkludere mig i dén kategori, men min kone og jeg vil da gerne købe et lod til et 2-personers værelse. Det kunne også være en fordel for alle andre da vi begge snorker voldsomt...

Er dog ikke bekendt med hvordan den det af arrangementet normalt fungerer så ved ikke om det er dårlig stil. :?
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Volapyk som ikke hører til i denne tråd :mrgreen:
Last edited by Larsine on Sun Mar 08, 2015 1:50 am, edited 1 time in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Helle »

Taibi wrote:
Stony wrote:Hvis der er nogen af tøserne, der vil sætte pris på at jeg øremærker et værelse som "pigeværelse", må man sige til. Værelserne kommer i størrelserne 2, 4 og 8 personer.
Nu vil jeg ikke inkludere mig i dén kategori, men min kone og jeg vil da gerne købe et lod til et 2-personers værelse. Det kunne også være en fordel for alle andre da vi begge snorker voldsomt...

Er dog ikke bekendt med hvordan den det af arrangementet normalt fungerer så ved ikke om det er dårlig stil. :?
Det helt overordnede princip har tidligere været en sovesal til alle. Pladserne har man taget efterhånden som man kom.
Arrangementet er flyttet til et nyt sted med værelser, så der er ikke rigtigt nogen standard endnu :D .
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Men par, eller familier, har som regel fået fordel af at kunne få et mindre rum, og det må de såmænd gerne for min skyld.
Post Reply