Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by BlueSwan »

Claus (Sir William), Merete (Myde) og jeg selv skal spille Stefan Feld's fantastiske spil Bora Bora på onsdag hos Claus, der bor i Skævinge kl. 19.15. Vi har plads til én spiller mere, hvis nogen skulle være friske på en tur til Nordsjælland. Merete og jeg har prøvet det én gang før, mens Claus ikke har prøvet det - så vi er altså langt fra eksperter. Til gengæld forventes det at man har sat sig en smule ind i reglerne (se eksempelvis en instruktionsvideo på BBG), selvom vi muligvis lige laver en hurtig regelopfrisker inden vi går i gang.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Jonezy »

Damn. Onsdag aften passer mig dårligt, ellers havde jeg været frisk. Håber at I får en god aften.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by BlueSwan »

Jonezy wrote:Damn. Onsdag aften passer mig dårligt, ellers havde jeg været frisk. Håber at I får en god aften.
Der bliver helt sikkert en anden gang!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
dalmore40
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 58
Joined: Mon Jul 23, 2012 2:16 pm
Favoritspil: Tzolkin, Agricola, Lorenzo, New Amsterdam, Gaia Project
Location: Slangerup
Has thanked: 1 time

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by dalmore40 »

Damn , har spilaften med mine egne geeks samme dag, eller havde jeg meldt mig under fanerne. Fristende når det nu er så tæt på, men måske en anden gang.
God fornøjelse hilsen Jørn
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Robert »

Jeg tager den ledige plads!
Skal nok checke regler op først.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by BlueSwan »

Super, så er der lukket! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Sir William »

Har forsøgt at finde reglerne på BGG dog uden succes, faktisk kun nogle hjælpesider.

Oplevede det samme med Castle of Burgundy, der kunne jeg heller ikke finde nogen regler.

Så nogen der ved om reglerne ligger som en PDF fil nogen steder? Altså regler på engelsk :P
User avatar
dalmore40
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 58
Joined: Mon Jul 23, 2012 2:16 pm
Favoritspil: Tzolkin, Agricola, Lorenzo, New Amsterdam, Gaia Project
Location: Slangerup
Has thanked: 1 time

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by dalmore40 »

Sir William wrote:Har forsøgt at finde reglerne på BGG dog uden succes, faktisk kun nogle hjælpesider.

Oplevede det samme med Castle of Burgundy, der kunne jeg heller ikke finde nogen regler.

Så nogen der ved om reglerne ligger som en PDF fil nogen steder? Altså regler på engelsk :P
Hvis du Googler Castles of Burgundy rules , får du som første hit Alea's hjemmeside med reglerne på engelsk.

Mht Bora Bora :(

vh Jørn
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Sir William »

Castle of Burgundy var faktisk nemt at lære ud fra de reference sider jeg fandt på BGG. Gruer lidt mere for Bora Bora og det eneste der rigtig dukkede op via Google var ferier eller tilsvarnde, hvilket jo selvfølgelig også er dejligt.

Nå, tager det som det kommer på onsdag. Håber jeg når at komme hjem inden mine gæster dukker op :lol:
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Myde »

Jeg har sendt dem på mail til dig 8)

Jeg må vist også hellere selv læse dem igen
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by BlueSwan »

Der ligger også nogle videoer på youtube hvor en fyr gennemspiller et helt spil Bora Bora. Søg på "jplay Bora Bora" (jeg sidder på en ipad, hvor jeg ikke kan finde ud af at copy-paste).

Jeg skal absolut også have repeteret reglerne - især da det lykkedes mig at glemme flere regler til Castles Of Burgundy efter bare en uge - og Bora Bora er væsentligt mere kompliceret.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by BlueSwan »

Claus skal arbejde med sine internet-skills. :wink:

Her er reglerne til Bora Bora: http://www.aleaspiele.de/Pages/Download ... raBora.pdf
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Stony »

Man kan næsten altid finde reglerne på Boardgamegeek på spillets egen side. Enten som en fil der er lagt direkte på BGG, og dermed kan hentes derfra, eller alternativt under spillets Links sektion. Konkret for Bora Bora skal man ned og kigge under Links, og så lige bladre til den sidste side, idet det var et af de første links der blev tilføjet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Bora Bora i Skævinge d.12 juni - plads til én mere!

Post by Sir William »

BlueSwan wrote:Claus skal arbejde med sine internet-skills. :wink:

Her er reglerne til Bora Bora: http://www.aleaspiele.de/Pages/Download ... raBora.pdf
Ha ha :lol:

Reglerne er læst, forstået og dog ikke nogen ide om en mulig strategi andet end 3 x seksere uden en blå gud er øv, hvis man sidder i baghånd og en etter med en hvid gud i forhånd kan være fornøjelig combi.
Post Reply