Djengis Con IV - De praktiske ting

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

Jeg starter en særskilt tråd til alle de praktiske ting. Den er i sagens natur kun interessant for dem skal deltage, og så kan eventuelle nytilkomne, som gerne vil vide hvad Djengis Con er "nøjes" med at kigge gennem tilmeldingstråden som findes her:
viewtopic.php?f=37&t=5204

Her vil jeg forsøge at isolere alle de praktiske ting. Hvad vil folk gerne spille. Hvad skal der laves til aftensmad, og hvem vil evt. give en hånd med til den opgave osv osv...

Når vi kommer til afvikling af Con'en, vil jeg bede alle deltagere om at tilmelde sig en enkelt arbejdsopgave. Det er for at det ikke skal være de samme der trækker læsset m.h.t. at få tingene til at køre, og så kan man slappe af og spille resten af tiden uden dårlig samvittighed. Det vil være rigtig godt om folk forsøger at tænke lidt praktisk når de tilmelder sig en arbejdsopgave. Hvis der f.eks. er seks spillere der skal spille et eller andet spil sammen efter aftensmad, så kunne det være smart om det er netop de seks spillere der alle skal spille sammen som hopper på den samme arbejdsopgave. På den måde er der ikke tre-fire forskellige spil der bliver forsinket, mens man venter på at en enkelt deltager lige skal være færdig. Jeg ved godt at det ikke er alle der planlægger hvad de skal spille, men det vil være fantastisk om dem der gør også prøver at tænke det ind. Det er altså ikke på nogen måde noget krav men en opfordring. Tilsvarende må regelforklarere meget gerne forsøge at få tingene til at passe. Regelforklarere udfører en værdifuld og værdsat funktion, men det er suboptimalt hvis dem der skal have forklaret regler til et eller andet, må vente en halv time mens regelforklareren bliver færdig med sin valgte arbejdsopgave. Tak! :)

Folk må meget gerne bruge tråden til at angive hvilke spil de gerne vil have på bordet. Eller bare spørge om der er interesse for et givent spil, og om der er nogen der kan/vil forklare regler.

Når man "tilmelder" et spil til programmet, må man meget gerne angive følgende:
- spiltitel
- max antal deltagere (nogle gange ønsker man et deltagerloft der er lavere end det spillet giver mulighed for)
- forventet spilletid
- forventet spilstart (modul og evt. forventet klokkeslet)
- regelforklarer

Jeg vil på sigt udarbejde et skema, hvor man kan danne sig et overblik for hvad man kan tilmelde sig og hvornår de ligger.

Det overordnede skema ser ud som følger:

Fredag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Fredag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 1
Lørdag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Lørdag kl. 09.00-12.00 : Modul 2
Lørdag kl. 12.00-13.00 : Frokost
Lørdag kl. 13.00-18.00 : Modul 3
Lørdag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Lørdag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 4
Søndag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Søndag kl. 09.00-13.00 : Modul 5
Søndag kl. 13.00-14.00 : Frokost
Søndag kl. 14.00-ca. 14.30 : Oprydning (stole på borde osv. Vi skal ikke gøre rent.)
Søndag kl. ca. 14.30 : Farvel og tak for i år.

Der vil som sagt være en række arbejdsopgaver jeg gerne vil have uddelegeret. Overordnet går de på: Anrette morgenmad. Rydde op efter morgenmad. Anrette frokost. Rydde op efter frokost. Lave aftensmad. Anrette aftensmad. Rydde op efter aftensmad.
Jeg vil vente lidt med at skrive folk på de enkelte opgaver. Jvf. min anmodning for oven, vil det være smart om folk ved hvem de skal spille med umiddelbart efter et eller andet måltid, og så kunne det være at de bliver enige om alle sammen at skrive sig på opgaven at rydde op efter det måltid.

Men allerede nu vil jeg gerne efterlyse nogen der har lyst til at skrive sig på opgaven madlavning. Specifikt opgaverne aftensmad fredag og aftensmad lørdag. Der er grænser for hvor meget man kan have gang i ude i køkkenet på en gang, så jeg regner selv med at lave et eller andet på forhånd der bare skal lunes på dagen. Jeg har dog en ekstra anmodning. Uanset antallet af retter, skal der helst være (mindst) en enkelt ret der er enten vegetar- eller fiske-ret. Hvis folk vælger modellen at lave noget hjemmefra, forestiller jeg mig at man laver nok til at kunne bespise ca. 10 personer, og så vil der blive tre retter at vælge imellem. MEN! Af praktiske årsager, må de tre retter så nok alle være eksempelvis ris-retter, så der "bare" skal laves en kæmpe balje ris til alle retterne. Mere så der ikke skal koges ris OG kartofler OG pasta på en gang til de tre forskellige retter, for så mange kogeplader råder vi desværre ikke over, hvis der samtidig skal lunes tre forskellige retter.
Kom frisk med nogle bud. :)


Spilleplanen (som løbende vil blive udbygget):

Modul 1: (fredag)
19.00-22.00 - Terra Mystica. Jens Hoppe, Robert, Goblen, Black Sea, Sir William
19.00-22.00 - Terra Mystica (intro-spil). Skobbolop, Jeppe, jondifool , Bugge, MartinK
19.00-22.00 - Terra Mystica (bord 3). Jakob, MortenL, RobertL, Nissi, Linda
19.00-22.00 - Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island. Frouvne, Helle, Maibritt, Gunness
19.00-22.00 - Relic. Mik, Foppwin, Larsine, [ledig]

Modul 2: (lørdag formiddag)
09.00-12.00 - Steam. Stony, MortenL, MartinK, [ledig], [ledig], [ledig]
09.00-12.00 - Steam (intro-bord). Mik, Sir William, Nissi, Linda, Maibritt, [ledig]
09.00-12.00 - Legends of Andor. Jens Hoppe, Foppwin, Robert, Gunness
09.00-11.00 - Chaos in the Old World. Jakob, Jeppe, [ledig], [ledig]
09.00-12.00 - Caylus. Bugge, Skobbolop, [ledig], [ledig], [ledig]

Modul 3: (lørdag eftermiddag)
13.00-17.00 - A Game of Thrones. Kanzler, Goblen, Sir William, Maibritt, Gunness, Signe
13.00-17.00 - Clash of Cultures. Robert, Foppwin, Bostrup, Black Sea
13.00-17.00 - Die Macher. Helle, Jeppe, MartinK, [ledig]
13.00-17.00 - High Frontier (for begyndere). Jens Hoppe, RobertL, [ledig], [ledig], [ledig]
13.00-15.00 - City of Remnants. Stony, Frouvne, chr88, Skobbolop
13.00-17.00 - Trajan. Mik, Bugge, [ledig], [ledig]

Modul 4: (lørdag aften)
19.00-21.00 - Um Reifenbreite. Mik, Jeppe, MartinK, [ledig]
19.00-22.00 - Roborallly. "Åbent arrangement" hvor vi på selve aftenen ser hvor mange vi bliver, og eventuelt laver et intro-bord for dem der ikke har prøvet det før.
Ca. kl. 22.00 kunne der i forlængelse af Roborally evt. arrangeres et par spil The Resistance / Avalon. Jeg medbringer i hvert fald begge dele.

Modul 5: (søndag)
09.00-12.00 - Bora Bora. Mik, Skobbolob, Foppwin, Jakob

Arbejdsopgaver
Alle bliver skrevet på en enkelt arbejdsopgave, så vi alle er med til at få tingene til at glide lidt lettere, og de øvrige der ikke er "på opgave" kan slappe af og koncentrere sig om at spille.

Aftensmad fredag. (Tortillas med oksekød og bønne-tam-tam. )
Helle, Frouvne, Jeppe

Oprydning efter aftensmad fredag samt forberedelse af kaffe/the.
Larsine, Jens, Birka

Lørdag morgenmad.
Sir William, chr88

Oprydning efter morgenmad lørdag.
MartinK, Bugge

Lørdag frokost. (Det store kolde bord.)
Jondifool, Nissi, Linda

Oprydning efter frokost lørdag samt en kande kaffe og the-vand eller to.
Kramme B, Black Sea, Bostrup

Aftensmad lørdag.
Stony, Skobbolop, Robert

Oprydning efter aftensmad lørdag samt forberedelse af kaffe/the.
Morten, Robert, Kanzler, Signe

Morgenmad søndag.
Goblen, Jakob

Oprydning efter morgenmad søndag samt en kande kaffe og the-vand eller to.
Maibritt, Gunness

Frokost søndag. (Det store kolde bord.)
Jens Hoppe, Mik, Foppwin
Last edited by Stony on Thu Apr 18, 2013 1:08 pm, edited 38 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

...og så vil jeg for eksemplets skyld selv oprette det første spil.

Terra Mystica
Op til 5 spillere
Ca. 30 min. regelforklaring efterfulgt af cirka 2-3 timers spil. (afhængig af antal spillere)
Modul 1
Regelforklaring ca. kl. 19.00
Forventet spilstart ca. 19.30
Undertegnede vil være regelforklarer
Last edited by Stony on Sat Mar 02, 2013 10:34 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

...og jeg regner med selv at springe på madlavningsholdet, og vil lave en spicy karryret. Den kan både laves som ris-ret, men kan også laves som en suppe med brød til istedet. Begge dele fungerer fint. Hvis de øvrige forslag går på eksempelvis pastaretter, så kan jeg altid "bare" lave dem som en suppe.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Goblen »

Glæder mig meget.

Jeg kender umiddelbart ikke rigtig nogen, og aner ikke hvad jeg skal spille - jeg vil bare gerne spille noget brætspil.

Jeg har overtalt kæresten til at bage noget kage til os. Hun bager sikkert et par stykker :-) Skal nok melde mig på noget jeg kan hjælpe med når jeg ser hvad folk vil spille.

Selv vil jeg gerne spille flere spil, men det vil være som spiller og desværre ikke som regelforklarer så jeg vil bare liste et par stykker, og hvis nogen andre skriver dem så kan jeg altid melde mig på de grupper:

Descent.
Mansions of Madness.
Game of Thrones.

/Brian
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

Jeg kan eventuelt sætte et spil Game of Thrones på skemaet. Det vil så blive 2nd edition. Eventuelt med Dance With Dragons udvidelsen...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

Jeg er gerne på terra mystica og madlavning. Havde tænkt mig at lave noget vege-indisk med kikærter, men ved ikke om det ligner en spicy karry ret for meget? Det passer i hvert fint til ris :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Sir William »

Vælger opgave når jeg ved hvad jeg skal, men tror ikke jeg er på i år. Kan forresten huske fra sidste år, at der var nogen som ikke spiste visse ting. Bare så vi er obs på det, men måske dem med sådanne behov kunne skrive det herinde.

Angående spil, så kunne det egentlig være sjovt at på A game of thrones, da jeg nok er færdig med sæson 3 på det tidspunkt.

Ellers er jeg frisk på 9 personers Eclipse, clash of cultures og ellers lidt løst i år, gerne nye spil.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

Jeg vil iøvrigt gerne prøve følgende spil:

A-listen

Wallenstein
Alien frontiers
Courtier
Wild fun west
The manhattan project
Ave ceasar
Zombicide/last night on earth eller lign.
Ad astra
Love letter
Cyclades eller kemet
Rex - final days of an empire

B-listen

Space cadets
Among the stars
Kingsburg
Witchs brew
Guild hall
Bang!
Galaxy trucker
Coup
Among the stars
Police Precinct
CO2

Mange af spillene kan nok ikke udfylde et helt modul, men hvis der var nogen der tog nogle med spil med fra listen ville jeg da blive glad :)
Last edited by digter on Sun Mar 03, 2013 1:56 pm, edited 4 times in total.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

Og så tager jeg selv Libertalia, Mission: Red Planet og Cosmic Encounter + Cosmic Incursion ( med mindre er en der har alle udvidelser og tager det med?)

De spilvil jeg også gerne spille hvis folk er interesseret
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Goblen »

Game of Thrones 2nd ed. med udvidelse er fin for mig Stony.

Den melder jeg mig på når vi finder ud af hvilket modul den bliver sat ind på.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Larsine »

Jeg kan godt tage
Ave Caesar, Coup, og Bang! med.

Ave Caesar har jeg både i Ravensburger og Por Ludo udgaven, men Ravensburger er klart den bedste.

Coup vil jeg gerne have bekræftet inden jeg tager det med, for der er mange forskellige spil der hedder Coup, og jeg tror faktisk ikek det er det gamle SJGames fra 1991 du ønsker at spille.

Bang! er grundspillet uden nogen former for udvidelser.

Derudover kan jeg regelforklare alle de spil jeg ejer (og et par stykker ud over det), og tager gerne det med som andre ønsker.

Selv vil jeg gerne spille Drum Roll, The Village, Sewer Pirats, The City, Takenoko eller nogle spil Ticket to Ride (på forskellige kort), samt hvad andre ellers tager med.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by netsapiens »

Jeg bliver ved med at håbe på at jeg kan få tiden til at deltage, men det ser sløjt ud. Men jeg bor kun 10km væk og stiller gerne spil fra min samling til rådighed til weekenden.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

Larsine wrote:Jeg kan godt tage
Ave Caesar, Coup, og Bang! med.
Fedt
Larsine wrote:Coup vil jeg gerne have bekræftet inden jeg tager det med, for der er mange forskellige spil der hedder Coup, og jeg tror faktisk ikek det er det gamle SJGames fra 1991 du ønsker at spille..
Det er den fra 2012 jeg havde i tankerne :)

Jeg har rettet min lise for oven med en a-liste som jeg meget gerne vil prøve og en b-liste som er jeg er interesseret i at prøve. Men altså, Jeg er ret ny inden for brætspil så jeg er egentlig frisk på det meste - også alle dem du selv nævner ( på nær TtR:))
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Robert »

Stony wrote:...og så vil jeg for eksemplets skyld selv oprette det første spil.

Terra Mystica
Op til 5 spillere
Ca. 30 min. regelforklaring efterfulgt af cirka 2-3 timers spil. (afhængig af antal spillere)
Modul 1
Regelforklaring ca. kl. 19.00
Forventet spilstart ca. 19.30
Undertegnede vil være regelforklarer
Efter at have prøvet det i dag på Consim siger jeg Ja Tak. Godt spil!
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Sir William »

Hvis der bliver oprettede flere borde over weekenden, så vil jeg gerne på et "begynder" Terra Mystica.

Men kan så se, at jeg er på 4 store spil, så jeg rager bare hvad jeg kan komme til af de 4. Dropper dog gerne Eclipse!

Må lige, sidste år var nogen der spillede et romersk inspireret spil, hvor man bevægede sig i noget der lignede et Colosseum og handlede. Hvad hedder det?
Post Reply