Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Sir William wrote:Synes nu heller ikke der er behov for at slås mod hinanden i Mage Knight, det ene spil jeg har spillet (begynder scenairet) var der rigtig meget andet at lave. Så jeg er frisk på et spil, hvor vi ikke slås og jeg kunne godt tænke mig noget mere end bare begynder scenariet, gerne noget der varer lidt længere end en dag, gerne så det bliver muligt at udvikle sin helt.

For at snakke om noget helt andet, så vil jeg gerne i år forsøge at have så meget booket på forhånd af de spil som jeg godt kunne tænke mig at spille. Ikke at jeg de sidste 2 gange ikke har fået spillet nok, men har erfaret det er nemmere når det hele er planlagt så man ikke står en gruppe på 5 personer som skal finde ud af, hvad ALLE gerne vil spille fordi man ikke har en aftale. Som sagt, nok bare mig :oops:

Skulle snakken falde på, at der er nogen der skal spille f.eks Discworld lørdag formiddag, så er jeg helt frisk på at prøve det. 8)

Tager også gerne mit nye Eminent Domain med, hvis der er nogen der er friske på at spille det.

Kan godt se, at jeg har så mange spil jeg godt kunne tænke mig at spille og der er så lidt tid til det :oops: :oops: :oops:
Det er også rarest at have det planlagt ... men det kræver faktisk også, at de spillere man skal spille med lige gider vente, hvis man så er i gang med et andet spil, der trækker ud. Så der er fordele og ulemper ved det.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:
Jens_Hoppe wrote:... men uden en central koordinering af hvad der spilles hvornår, kan det jo være lidt svært at overskue.
Jeg ved ikke om du havde noget særligt i tankerne...? I så fald er jeg da lydhør. Men umiddelbart vil jeg ikke diktere at spil ditten-datten skal spilles på et specifikt tidspunkt. Det må nødvendigvis være op til den person der vil introducere spillet, idet netop denne ene person er den eneste der vil være svær at undvære. Så må resten falde ind, og hvis der er mere end et spil der ligger samtidig som de gerne vil prøve, så må de vælge hvad de helst vil skrives på.
Jeg tror bare jeg mener, at uden en koordineret planlægning er der endnu mindre garanti end normalt for at vi får det hele til at "gå op". Jeg er f.eks. i princippet ligeglad med hvornår jeg skal spille High Frontier, men jeg skal angive et tidspunkt, og jeg har ingen chance for at vide om det vil kolidere med de interesserede spilleres andre spil. Ja, så kan folk bare vælge, men da jeg jo egentlig var ligeglad med tidspunktet kunne vi også bare have lagt mit spil på et andet tidspunkt, så folk ikke behøvede at vælge, men kunne komme til at spille begge dele...

Så måske jeg bare skal sige at jeg gerne spiller/introducerer til High Frontier: Hvem kunne tænke sig at deltage, og hvornår kan I? (så må det blive ført på skemaet senere hen, når vi har fundet et tidspunkt).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Jens_Hoppe wrote:
Stony wrote:
Jens_Hoppe wrote:... men uden en central koordinering af hvad der spilles hvornår, kan det jo være lidt svært at overskue.
Jeg ved ikke om du havde noget særligt i tankerne...? I så fald er jeg da lydhør. Men umiddelbart vil jeg ikke diktere at spil ditten-datten skal spilles på et specifikt tidspunkt. Det må nødvendigvis være op til den person der vil introducere spillet, idet netop denne ene person er den eneste der vil være svær at undvære. Så må resten falde ind, og hvis der er mere end et spil der ligger samtidig som de gerne vil prøve, så må de vælge hvad de helst vil skrives på.
Jeg tror bare jeg mener, at uden en koordineret planlægning er der endnu mindre garanti end normalt for at vi får det hele til at "gå op". Jeg er f.eks. i princippet ligeglad med hvornår jeg skal spille High Frontier, men jeg skal angive et tidspunkt, og jeg har ingen chance for at vide om det vil kolidere med de interesserede spilleres andre spil. Ja, så kan folk bare vælge, men da jeg jo egentlig var ligeglad med tidspunktet kunne vi også bare have lagt mit spil på et andet tidspunkt, så folk ikke behøvede at vælge, men kunne komme til at spille begge dele...

Så måske jeg bare skal sige at jeg gerne spiller/introducerer til High Frontier: Hvem kunne tænke sig at deltage, og hvornår kan I? (så må det blive ført på skemaet senere hen, når vi har fundet et tidspunkt).
Lige nu er det ok med mig fredag aften, men hvis jeg f.eks. kunne spille Eclipse fredag aften i stedet for lørdag, så kunne jeg godt tænke mig det for så måske at spille High Frontier lørdag formiddag. Dermed kunne jeg nemlig også komme til at spille Lords of the Waterdeep om lørdagen. Som det er nu, skal jeg spille 2 spil på samme tid, 2 spil som jeg faktisk gerne vil spille.

Men min prioritering lige nu er, at jeg helst vil spille High Frontier efterfulgt af Eclipse, så giver gerne afkald på en plads til Lords of the Waterdeep.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Frouvne »

larkin wrote:[...] Jeg vil derudover gerne spille disse spil
Dominant species
Princes of Florence
Glory to Rome

Og meget andet ...
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er ret vild med Dominant Species. Jeg havde dog overvejet, om det ikke skulle være ved denne lejlighed, at jeg kom til at spille Chad Jensens nyeste spil Urban Sprawl. Kunne det have interesse i stedet, larkin?

Glory to Rome vil jeg også vældig gerne spille igen. Spørgsmålet er, om det behøver blive programsat? Det kunne godt være et spil, man fyldte et hul ud med til sidst eller når det opstår i løbet af week-enden. På den anden side kunne man selvfølgelig også vælge at spille et par spil i træk og så skal det jo nok plottes ind.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Jeg er gerne med på Urbanisering .... Urban Sprawl.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Sir William wrote:Lige nu er det ok med mig fredag aften, men hvis jeg f.eks. kunne spille Eclipse fredag aften i stedet for lørdag, så kunne jeg godt tænke mig det for så måske at spille High Frontier lørdag formiddag. Dermed kunne jeg nemlig også komme til at spille Lords of the Waterdeep om lørdagen. Som det er nu, skal jeg spille 2 spil på samme tid, 2 spil som jeg faktisk gerne vil spille.

Men min prioritering lige nu er, at jeg helst vil spille High Frontier efterfulgt af Eclipse, så giver gerne afkald på en plads til Lords of the Waterdeep.
Det den slags problemstillinger jeg efterhånden har lært at tage ret tilbagelænet, for hvis jeg rykker rundt på tingene, er der med garanti en anden deltager i det samme spil, der pludselig har en interessekonflikt. Min erfaring siger mig at kabalen med 99,99% sandsynlighed ikke går op.
Hvis der er nogen der vil påtage sig opgaven at tage alle spilønsker og kombinere dem med alle de spil der er folk der gerne vil introducere for at optimere det mest muligt, så skal de være hjertens velkomne. Det uddelegerer jeg gerne. :)
Jeg vælger selv at sige: Der vil med garanti være flere spil jeg gerne vil prøve end jeg kan nå. Altså når jeg så mange som muligt, og resten må være en anden gang.
Sidst spillet:
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by larkin »

Helle og allan.

Jeg vil rigtigt gerne prøve Urban Sprawl .... og ja, Glory to Rome kan sagtens være noget spontant.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Stony wrote:
Sir William wrote:Lige nu er det ok med mig fredag aften, men hvis jeg f.eks. kunne spille Eclipse fredag aften i stedet for lørdag, så kunne jeg godt tænke mig det for så måske at spille High Frontier lørdag formiddag. Dermed kunne jeg nemlig også komme til at spille Lords of the Waterdeep om lørdagen. Som det er nu, skal jeg spille 2 spil på samme tid, 2 spil som jeg faktisk gerne vil spille.

Men min prioritering lige nu er, at jeg helst vil spille High Frontier efterfulgt af Eclipse, så giver gerne afkald på en plads til Lords of the Waterdeep.
Det den slags problemstillinger jeg efterhånden har lært at tage ret tilbagelænet, for hvis jeg rykker rundt på tingene, er der med garanti en anden deltager i det samme spil, der pludselig har en interessekonflikt. Min erfaring siger mig at kabalen med 99,99% sandsynlighed ikke går op.
Hvis der er nogen der vil påtage sig opgaven at tage alle spilønsker og kombinere dem med alle de spil der er folk der gerne vil introducere for at optimere det mest muligt, så skal de være hjertens velkomne. Det uddelegerer jeg gerne. :)
Jeg vælger selv at sige: Der vil med garanti være flere spil jeg gerne vil prøve end jeg kan nå. Altså når jeg så mange som muligt, og resten må være en anden gang.
Jeps, har den samme holdning men beskrev bare mit ønskescenarie :P

Affinder mig meget gerne med, at jeg får spillet en masse spil både nogle planlagte og nogle ikke-planlagte plus det omvendte også sker.

Det er vel også kun de "tunge" spil vi planlægger, nogle af dem kan jo tage kortere tid end forventet. Plus hvis folk er friske, så kan vi jo altid også inddrage natten. Kræver jo bare en masse kaffe.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Black Sea »

Vil også gerne spille High Frontier, såfremt det ikke falder sammen med min plads i Eclipse (som jeg helst vil prøve).
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Frouvne »

larkin wrote:Helle og allan.

Jeg vil rigtigt gerne prøve Urban Sprawl [...]
Så prøver vi at se, om vi kan få det plottet ind i planen. Ifølge BGG er det bedst med tre spillere og da flere siger, at det ellers kan blive en lang oplevelse første gang anbefaler jeg, at vi holder os til det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Gunness »

Maibritt og jeg vil gerne introducere Dominant Species i modul 1 (fredag aften).

Og opgaver:
begge: oprydning efter morgenmad lørdag og søndag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by larkin »

Uha nu begynder det at blive et stramt program, men hvis Urban Sprawl kan blive om søndagen, vil jeg gerne spille Dominant Species med Gunnes og Maibritt Fredag :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Frouvne »

larkin wrote:Uha nu begynder det at blive et stramt program, men hvis Urban Sprawl kan blive om søndagen, vil jeg gerne spille Dominant Species med Gunnes og Maibritt Fredag :D
Urban Sprawl kommer ikke til at ligge om søndagen, da Helle tager hjem lørdag aften.
frouvne, administrator

Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by jondifool »

jeg snupper gerne en princess off florence lørdag formiddag
Image
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Stony wrote:Hvis der er nogen der vil påtage sig opgaven at tage alle spilønsker og kombinere dem med alle de spil der er folk der gerne vil introducere for at optimere det mest muligt, så skal de være hjertens velkomne. Det uddelegerer jeg gerne. :)
Jeg har tænkt på om f.eks. Doodle kunne bruges til det, så kunne folk selv sætte sig på det de gerne vil spille. Jeg har ikke noget imod at administrer sådan en, hvis det er noget vi skal prøve.
Image
Post Reply