Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Det lyder som om der er ved at være styr på aftensmaden. Jeg kunne dog godt tænke mig, om der var mulighed for at vælge mellem to forskellige retter lørdag. Dels for at en person ikke skal tilberede til ca. 35 personer, men omkring det halve. Dertil er der altid risiko for at nogle deltagere af den ene eller anden årsag ikke er så begejstrede for dagens ret. Så jeg tænker at der skal endnu en kok på banen, og det må så nok gerne være med en ret der f.eks. ikke gør brug af chili... Jeg har hele tiden haft det som en mulighed, at jeg selv springer ind og laver en ret nummer to, og der tænkte jeg umiddelbart millionbøf og kartoffelmos. Men det er måske ikke det optimale alternativ til Chili-con-carne...? Så der må fortsat gerne bydes ind på madlavningen. Og så må de respektive kokke jo melde ud, om der er brug for assistance i køkkenet, så jeg kan få det skrevet på listen over pladser der skal besættes.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Tilmelding til mad fredag foregår pr. besked til dig senest en uge før - korrekt forstået?

Jeg laver noget enkelt om fredagen - det bliver tortillas med oksekød, bønnetamtam og sikkert noget i retning af: revne gulerødder, iceberg/rucola, agurk, tomat, blomkål, peberfrugt og dressing - til bland selv. Jeg laver noget af det hjemmefra og har gemalen med i køkkenet, så jeg tror, at vi har nogenlunde den arbejdskraft vi behøver.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Mik »

Jeg er elendig til at lave mad, men jeg er ganske god til at lave kaffe og vaske op. Så sæt mig bare på hvor du behøver en hånd fredag og lørdag eftermiddage og aften. Jeg regner med at sove hjemme, så jeg kan desværre ikke love at lave kaffe lørdag morgen. Og søndag kan jeg desværre ikke deltage.

Mik

PS. Mon ikke "modul 5 -lørdag formiddag" og "Modul 5 - lørdag eftermiddag" skulle omdøbes til "modul 6 - søndag formiddag" og "modul 7 - søndag eftermiddag"?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Jeg har tænkt mig at tage mit Thunderstone sæt med - jeg har stort set det hele. Bare så I er advaret om at det dukker op og er tilgængeligt.

En anden ting: Er der nogen der vil med på en gang Railways of the World, gerne med Event deck?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Ville være super med hjælp i køkkenet om lørdagen og også en ret #2 som et alternativ til min ret. Skal nok sørge for alt til maden, men kunne nok godt bruge hjælp til både ris kogning og ovnen. Og jeg er faktisk en reel arbejdsgiver, så jeg stiller ikke store krav.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Sir William wrote:Ville være super med hjælp i køkkenet om lørdagen og også en ret #2 som et alternativ til min ret. Skal nok sørge for alt til maden, men kunne nok godt bruge hjælp til både ris kogning og ovnen. Og jeg er faktisk en reel arbejdsgiver, så jeg stiller ikke store krav.
Jeg stiller gerne op som arbejdsmand.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

Sir William wrote:Ville være super med hjælp i køkkenet om lørdagen og også en ret #2 som et alternativ til min ret. Skal nok sørge for alt til maden, men kunne nok godt bruge hjælp til både ris kogning og ovnen. Og jeg er faktisk en reel arbejdsgiver, så jeg stiller ikke store krav.
Jeg hjælper gerne. Med mindre det er midt et Eclipse spil. :D
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Tobias wrote:Yderligere vil jeg gerne introducere:
Lords of Waterdeep i 3. modul
Jeg kan se at jeg bliver nødt til at prøve denne. Skriv mig på.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by larkin »

Jeg vil gerne skrives på disse spil
Eclipse
Cyclades inkl. udv. Hades i modul i 4. modul

Jeg vil derudover gerne spille disse spil
Dominant species
Princes of Florence
Glory to Rome

Og meget andet ...
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Aratar »

Jeg vil også meget gerne deltage i "Lords of waterdeep" :-)
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Bugge »

larkin wrote: Jeg vil derudover gerne spille disse spil
Dominant species
Princes of Florence
Glory to Rome
Hej Kåre, Jeg slæber gerne mit Princes of Florence med (og læser reglerne på forkant :shock: ).

Er der andre der vil være med?

Søren
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Bugge »

Jeg melder mig gerne til Aftenkaffeholdet fredag (1-2 personer). Og lørdag, hvis det viser sig opgaven er overkommenlig.

S
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by chr88 »

Jeg kommer desværre kun lørdag, da jeg ikke har tid til at afsætte hele weekenden pga. eksamener... :(

Jeg vil gerne være med til Cyclades: Hades og Princes of Florence (og en maaasse andre spil lørdag!)

Jeg ejer selv en masse spil, så hvis nogen gerne vil spille et af de spil, jeg har, skal I bare sige til, så skal jeg nok slæbe det med.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Bugge wrote:Jeg melder mig gerne til Aftenkaffeholdet fredag (1-2 personer). Og lørdag, hvis det viser sig opgaven er overkommenlig.

S
Det er overkommeligt at lave kaffen - maskinen er superhurtig - der skal koges vand til te og sættes krus frem. Det irriterende består primært i, at man skal rende lidt frem og tilbage :-). Dernæst er der selvfølgelig den lille ting, at man skal have alle til at gå ud med deres tallerkner fra kagen - og tænde maskinen til opvasken. Men du behøver ikke bage kagen :D ... den tager jeg med hjemmefra :!:
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Bugge »

Hvis der er stemning for at prøve nogle af følgende spil, slæber jeg dem med.

-Attandarra http://boardgamegeek.com/boardgame/42901/attandarra
-Bolide http://boardgamegeek.com/boardgame/20865/bolide
-The Downfall of Pompeii http://boardgamegeek.com/boardgame/1300 ... of-pompeii
-K2 http://boardgamegeek.com/boardgame/73761/k2
-Volldampf http://boardgamegeek.com/boardgame/1338/volldampf

Bare for at nævne nogle få. Hele listen er her,

http://boardgamegeek.com/collection/use ... large&ff=1

Søren
Post Reply