Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Synes det kunne være interessant at prøve det nye Sid Meier´s Civilisation fra 2010, hvis der selvfølgelig er nogen der ligger inde med det.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Tobias »

Jeg har både Puzzlestrike og civ og medbringer dem gerne.
Kan også medbringe Mansion of maddness eller andre nye spil, hvis der kommer noget godt.

Selv vil jeg gerne prøve Duel of the Giants, hvis der var en, som skulle have lyst?
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Aratar wrote:Nu kan jeg se, at du har Puzzle Strike og Yomi i din signatur som "sidst spillede", Allan. Er det nogen, du selv ligger inde med og kan tage med på weekenden?

Det kunne være interessant at prøve dem, når der nu er så meget hype om dem for tiden :)
Ellers kan jeg nok også godt hjælpe med at bære lidt ... hvis det er gode spil :-).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Mon der kunne være nogen, der havde lyst til noget innovation? Det er ganske underholdende?
Jeg ville også rigtigt gerne, hvis der var stemning for i det mindste et enkelt deduktionsspil ...

Og måske skulle man hive nogle lidt ældre spil frem også - Eufrat og Tigris eller Amun-Re?????
Der går alt for langt mellem at jeg får spillet den slags spil ...

Lidt kedelige ønsker måske, når der ellers er så meget nyt?
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Helle wrote:
Sir William wrote:Vil også gerne tilbyde min hjælp såfremt der skal laves lidt f.eks. bage lidt morgenbrød som sidste år (Skal nok lade være med at falde i søvn i år mens det bliver bagt :oops: )
Det er nok en god ide.

Steen, hvis du har brug for at nogen medbringer hjemmebagt kage til kaffen en af dagene, så melder jeg mig også gerne til det ... i det hele taget må du sige til, hvis du skal have hjælp med noget. Du trak et stort læs sidste år og vi er nok mange, der gerne vil lette det lidt, hvis det er muligt!
Skal der laves en to-do-liste? Det vil måske gøre nemmere at få overblikket over hvad der skal medbringes og gøres :)
For vi vil da også gerne hjælpe til, hvor det måtte være muligt!
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Har hørt en del om Innovation, så jeg kunne da godt være fristet af at prøve det.

Men ellers kunne jeg godt tænke mig at prøve
- Strategispil/planlægningsspil
- "rollespil", altså spil i stil med f.eks. Arkham hvor man har en karakter som man skal værne om i sin kamp mod det onde. Hvor man kan finde ting som gør personen bedre og hvor der kan ske events som skaber forhindringer.

Men også spil hvor det med fordel kan betale sig at genere de andre for at bringe sig selv i en ideel rolle til at vinde. Gør jo ikke noget, hvis der kommer følelser med i spillene 8)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Var der ikke også lidt snak andetsteds, at vi skulle forsøge at afvikle en Dominion turnering i den weekend?
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Foppwin »

følgende spil står på min liste.

Innovation, labyrinth: war on terror, dominant species, navegado, 7 wonders
Danny

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Var der ikke også lidt snak andetsteds, at vi skulle forsøge at afvikle en Dominion turnering i den weekend?
Nu ved jeg ikke om du hentyder til den tråd jeg startede som omhandlede en fælles Germangames.dk-turnering, men kunne da være en rigtig god og sjov ide at gøre i den weekend. Så kunne vi også få prøvet en turneringsform af.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Sir William wrote:Har hørt en del om Innovation, så jeg kunne da godt være fristet af at prøve det.

Men ellers kunne jeg godt tænke mig at prøve
- Strategispil/planlægningsspil
- "rollespil", altså spil i stil med f.eks. Arkham hvor man har en karakter som man skal værne om i sin kamp mod det onde. Hvor man kan finde ting som gør personen bedre og hvor der kan ske events som skaber forhindringer.

Men også spil hvor det med fordel kan betale sig at genere de andre for at bringe sig selv i en ideel rolle til at vinde. Gør jo ikke noget, hvis der kommer følelser med i spillene 8)
Har du spillet Pandemic????
Ellers er det jo også en af mine klare favoritter ... jeg er godt klar over,at der er mange af drengene, der godt kan lide tunge spil, der ikke har så meget til overs for denne lille perle :D

Race for the galaxy savner jeg også at få på bordet....
(igen genspilnings spil .... men vores hus vælter med nye spil i en grad der gør,at man sådan kommer til at savne de gamle kendinge ....)
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Helle wrote: Har du spillet Pandemic????
Ellers er det jo også en af mine klare favoritter ... jeg er godt klar over,at der er mange af drengene, der godt kan lide tunge spil, der ikke har så meget til overs for denne lille perle :D
Uhh! Det vil jeg meget gerne afprøve med en erfaren eller to :) Jeg får altid prygl når jeg spiller det på nemmeste niveau...

Kunne være rart at prøve at vinde i det :D
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Har spillet en del Pandemic og taber mere end jeg vinder.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Har nu læst diverse indlæg herinde omkring High Frontier og også kigget lidt omkring på BGG, så det er et af de spil jeg godt kunne tænke mig at få prøvet i den weekend.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Black Sea »

High Frontier ser rigtig spændende ud. Jeg er med på et spil, hvis nogen har mod på intro + medbringe spillet :mrgreen:
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Gunness »

Hvis vi er i gang med de indledende tilmeldinger, håber jeg, at nogen har lyst til at introducere Mansions of Madness :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply