Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Sir William »

Hvis vi også bliver for mange, kan der jo også opstå problemer omkring plads til at spille, støj og nødvendig sampakning af spil når vi skal spise.

Kan huske sidste år, at vi var nogle der måske var lidt for højrøstede fordi det spil vi spillede lagde lidt op til det.

Der var også de situationer, hvor vi ikke fik afsluttet et spil inden vi skulle spise - faktisk ganske ofte - hvormed det blev stående fremme. Det var ikke noget problem så længe vi sad ude i det lille rum, men kan vi være 30+ der?

Spil har jo også en tendens til at kræve en masse ekstra bordplads og vi vil jo alle gerne spille, så det skal vi også have i tankerne.

Tror ikke det er sovepladserne der bliver et problem, den måde køjesengene var sat sammen, kan der reelt ligge 3 personer for hver 2. seng.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Helle »

Sir William wrote:Hvis vi også bliver for mange, kan der jo også opstå problemer omkring plads til at spille, støj og nødvendig sampakning af spil når vi skal spise.

Kan huske sidste år, at vi var nogle der måske var lidt for højrøstede fordi det spil vi spillede lagde lidt op til det.

Der var også de situationer, hvor vi ikke fik afsluttet et spil inden vi skulle spise - faktisk ganske ofte - hvormed det blev stående fremme. Det var ikke noget problem så længe vi sad ude i det lille rum, men kan vi være 30+ der?

Spil har jo også en tendens til at kræve en masse ekstra bordplads og vi vil jo alle gerne spille, så det skal vi også have i tankerne.

Tror ikke det er sovepladserne der bliver et problem, den måde køjesengene var sat sammen, kan der reelt ligge 3 personer for hver 2. seng.
Der var bordplads nok til at spille. Og der var flere forbi en enkelt dag, så det skal nok gå. Angående at spise, så lykkes det nok - ellers vil der nok være et bord eller to ledigt i det store lokale, som nogen kan spise ved - jeg tvivler på, at ingen bliver færdige til spisetid med deres spil. Ellers er Boris og Maria hardcore udendørssovere, så kan de vel også lokke nogen udenfor, hvis det går helt galt.

Og nej .... :D ... I var ikke LIDT højrøstede ... det var jo helt vildt. :D
Men så ved vi bare i år, at når Sir William og company skal spille Red november, så må de gerne sætte sig i det lille rum, så de kan råbe højt ... det gør det nok spillet meget sjovere, hvis man råber ... og især, hvis der ikke er nogen, der prikker en på skulderen og siger ... øh, kunne I være lidt stille - vi tænker.

Jeg er helt sikker på, at Stony har styr på det, og at han ganske velovervejet tager stilling til alting.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Helle wrote:Jeg er helt sikker på, at Stony har styr på det, og at han ganske velovervejet tager stilling til alting.
Et eller andet i den sætning hænger ikke sammen. Du må forveksle mig med en anden.

@SirWilliam: jeg kunne ikke drømme om at overbelægge sovepladserne. Det må være nok, at vi skal sove mange i den samme sal. En hel madras pr mand må være absolut minimum. Nu holder vi os til 30 i år, selv om vi med to hjemmesovende og to i shelter egentlig kunne være 34.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Hvad sovepladser angår, har jeg i øvrigt valgt at støtte lidt op om deltagerne af det kønne køn. De to tomands rum er fordelt til to af de fire par som deltager. Et tredje par har jeg reserveret pladser til i den lille sovesal. Det fjerde par sover i shelteret. Og så har jeg tilbudt Larsine + Larna muligheden for også at lægge sig i den lille sal. Bare så folk er opmærksomme på, at fire pladser i den lille sal er øremærkede... (Hvor mange sov derinde sidste år?)

Det skulle der forhåbentlig ikke være nogen indvendinger mod...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Hvad sovepladser angår, har jeg i øvrigt valgt at støtte lidt op om deltagerne af det kønne køn. De to tomands rum er fordelt til to af de fire par som deltager. Et tredje par har jeg reserveret pladser til i den lille sovesal. Det fjerde par sover i shelteret. Og så har jeg tilbudt Larsine + Larna muligheden for også at lægge sig i den lille sal. Bare så folk er opmærksomme på, at fire pladser i den lille sal er øremærkede... (Hvor mange sov derinde sidste år?)

Det skulle der forhåbentlig ikke være nogen indvendinger mod...?
Det lyder som om der ikke bliver noget senior-rum i år?! :lol:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Carsten
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 139
Joined: Sun Nov 30, 2008 4:32 pm
Favoritspil: Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Perikles, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid, Shadows over Camelot
Location: Sorø

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Carsten »

Hej alle,

Jeg vil gerne bekræfte min "måske-tilmelding". Jeg kan godt komme med :D Håber ikke jeg er for sent på den...

Hilsen Carsten
Senest spillet:

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Så er der betalt for hytten.

En måneds tid forud for arrangementet, regner jeg med at rykke folk for en bekræftelse. Hvis der så til den tid skulle være frafald, vil andre have den måned til at springe til.

Til den tid vil jeg også forsøge at få uddelegeret nogle opgaver som f.eks madlavning. Lidt ligesom sidste år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Bugge »

Stony wrote:Så er der betalt for hytten.

En måneds tid forud for arrangementet, regner jeg med at rykke folk for en bekræftelse. Hvis der så til den tid skulle være frafald, vil andre have den måned til at springe til.

Til den tid vil jeg også forsøge at få uddelegeret nogle opgaver som f.eks madlavning. Lidt ligesom sidste år.
Glæder mig til at blive rykket :D

S
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Robert »

Stony wrote: Nu holder vi os til 30 i år, selv om vi med to hjemmesovende og to i shelter egentlig kunne være 34.
Jeg sover hjemme - jeg kan ikke huske om jeg har gjort opmærksom på det tidligere.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Da der efterhånden kun er få ledige pladser tilbage, tænker jeg, at det måske så småt er henad den tid, hvor man ganske uforpligtende kan begynde at snakke om, hvad man kunne forestille sig at skulle spille til Djengis Con 2011. Personligt har jeg på det seneste haft så stor fornøjelse af Dominant Species, at jeg forestiller mig, at jeg vil benytte lejligheden til at lade andre få lov til at prøve denne perle. Hvis de fleste af dem, der skal spille spillet ikke har prøvet det før, forestiller jeg mig, at sætte et loft på fire deltagere, så spillet ikke trækker i langdrag. Personligt vil jeg igen i år foretrække at udnytte de mange hele spilledage til et par længere spil. For at det hele ikke skal blive for tørt kunne jeg dog også godt finde på at introducere Catacombs eller alternativt Ascending Empires, hvis det endelig er udkommet, når vi når til maj og det når at vise sin duelighed.
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by larkin »

Jeg vil hellere end gerne være med til et spil Dominant Species. Det står højt på min spil-jeg gerne-vil-prøve-liste
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Foppwin »

Jeg vil gerne reservere en plads.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Så ser det efterhånden ud som om, der i hvert tilfælde er et programpunkt, der allerede nu er på plads. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Aratar »

Nu kan jeg se, at du har Puzzle Strike og Yomi i din signatur som "sidst spillede", Allan. Er det nogen, du selv ligger inde med og kan tage med på weekenden?

Det kunne være interessant at prøve dem, når der nu er så meget hype om dem for tiden :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

Det kunne absolut være en mulighed. Da jeg kommer med offentlig transport er det dog begrænset, hvad jeg kan have med, så den endelige pakkeliste bliver afgjort lidt tættere på deadline.
frouvne, administrator

Image
Post Reply