Hvad skal du spille på Viking-Con?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Larsine »

Nu nærmer tiden sig jo for Viking-Con, og da forhåndstilmeldingen jo er lukket kunne det være sjovt at høre hvad der skal spilles, og hvorfor?

Jeg selv har planlagt følgende VC:

Fredag aften (A): Spilleder på Chaos Marauders, fordi det er traditionelt at jeg afholder turneringen, så jeg vil jo skuffe en masse mennesker hvis jeg droppede den. Det bliver i den gode gamle GW version, dog med en enkelt regel fra FFG versionen indblandet.

Fredag nat (B): Das Motorsportspiel, fordi jeg stadig synes at det er sjovt og spændende, og har et håb om igen en gang at vinde finalen.

Lørdag formiddag (C): Esoterrorist 2010, fordi det er alt for lang tid siden jeg sidst har spillet et godt rollespil. Jeg har hørt meget godt om de forrige års Esoterrorist, og Torben Ussing har altid skrevet nogle gode scenarier, som passer godt i min rollespilsstil.

Lørdag eftermiddag (D): SET, fordi Larna skal være spilleder på SET, og jeg har lovet at stå hende bi hvis hun får problemer.

Lørdag aften (E): Colosseum, fordi jeg stadig synes at det er et godt spil, og fordi Lea skal være turneringsleder.

Lørdag nat (F): Small World, fordi spillet stadig er sjovt.

Søndag (G+H): Ave Caesar, fordi det er en tradition og der bliver kamp om pladserne.

Hvis det mod min vilje ikke skulle lykkes at få alle ovenstående ønsker opfyldt, har jeg dog andre spil med på min ønskeliste.

Lars
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Mik »

Da vi jo kører mod Essen allerede mandag morgen, har jeg kun tid til at være på connen fredag-lørdag.
Jeg ser frem til at tilbringe tiden i Consimlokalet med at forklare regler (og spille) en del af de nyeste spil!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Larsine »

Mik wrote:Da vi jo kører mod Essen allerede mandag morgen, har jeg kun tid til at være på connen fredag-lørdag.
Kylling...
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Black Sea »

For mit vedkommende står der følgende på programmet:

Fredag aften: Chaos Marauders - fordi det er et fedt tema, et sjovt spil og det er tradition at åbne Viking-Con med denne turnering (og så får jeg ikke spillet det resten af året). Tak Lars!

Lørdag aften: Colosseum - jeg har prøvet det én gang før og syntes vældig godt om det. Nu får vi at se om der bliver fejet gulv med mig, når nu Lars også skal være med :wink:

Lørdag nat: Dominion - jagten på den gule trøje kommer for mit vedkommende til at stå her. Jeg æææælsker Dominion!

Søndag formiddag: Race for the Galaxy - fordi Rikkelara holder turneringen 8) - og så er RftG et af mine favorit-spil.

Jeps, du har ikke læst forkert - ingen Ave Caesar i år. Jeg regner dog med at få en 25-50 spil "on the side" :P

Har ikke de store back-up planer hvis de ovenstående pladser ikke kommer i hus. Nok noget mere Ave Caesar...
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by akwlinka »

Jeg skal også på Viking-Con.

Ingen tilmeldinger til turneringer.

Afholder VC junior om lørdagen og vil ellers være i Consim Lokalet resten af den tid jeg er der.
Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Kitxune »

Jeg skal på min anden Viking Con spille: Chaos Marauders

Lørdag skal jeg hjælpe til på Viking Con Junior og søndag skal der nok slappes lidt af, da jeg kører mod Essen mandag morgen.
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Mik »

Larsine wrote:
Mik wrote:Da vi jo kører mod Essen allerede mandag morgen, har jeg kun tid til at være på connen fredag-lørdag.
Kylling...
Intet med det at gøre. Min far er en ensom ældre mand på 94, hvis eneste glæde er mine besøg.
Hvis ikke jeg kunne tage tid ud af min spillekalender til at besøge ham dagen før jeg forlader landet for at more mig med spil i 14 dage, så ved jeg ikke...
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Aratar »

Jeg skal spille Das Motorsportspiel fredag nat. Jeg syntes, det så sjovt ud sidste år, så har tilmeldt mig til dette års udgave!

Lørdag har jeg ikke de store fastlagte planer. Jeg håber at få spiltestet lidt på nogle prototyper for spil, jeg har arbejdet på. Hvis der er nogen herinde, der har mod på at være prøvekaniner, ville det være super.

Jeg har også tilmeldt mig Agricola-turneringen, så måske bliver det til lidt spilletid med dette herlige spil.

Søndag har jeg tilmeldt mig Heroscape og Warhammer:Invasion. Ingen af de to har jeg endnu prøvet, så det ser jeg frem til.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Brichs »

I segment A skal vi spille Game of Thrones
I segment C skal vi spille Battlestar Galactica
I segment E skal vi spille Space Alert
I segment G skal vi spille Cuba
I segment H skal vi spille power Grid


Af alle disse spil har vi kun prøvet Battlestar Galactica, så det bliver dejligt at få prøvet en masse.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Larsine »

Aratar wrote:Jeg skal spille Das Motorsportspiel fredag nat. Jeg syntes, det så sjovt ud sidste år, så har tilmeldt mig til dette års udgave!
Pas på, det er nogle erfarne rotter du kommer til at spille imod, selv jeg har ikke en chance :-)

Lars
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by glorn »

well, da jeg har lavet et team sammen med brichs (og hans forlovede), kan jeg jo så sige jeg har det samme :-P
David.
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Hvad skal du spille på Viking-Con?

Post by Aratar »

Larsine wrote:
Aratar wrote:Jeg skal spille Das Motorsportspiel fredag nat. Jeg syntes, det så sjovt ud sidste år, så har tilmeldt mig til dette års udgave!
Pas på, det er nogle erfarne rotter du kommer til at spille imod, selv jeg har ikke en chance :-)

Lars
Tak for advarslen - det skal nok blive sjovt at prøve :)
Image
Post Reply