Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Gunness wrote:
Sir William wrote: ja, akustikken var måske ikke den bedste. Især fordi der var nogle spil, hvor man kunne blive højrøstet. Kombinationen af regelforklaring og støj var en uheldig kombination når spillene var lidt mere komplekse. Selvfølgelig skal der være mulighed for at indleve sig i spillene og dermed også støje, gjorde det vist nok selv da jeg spillede Red November :oops:
No worries :) Red November er jo ikke halvt så sjovt, hvis man ikke lever sig lidt ind i det! Så det var mest en generel kommentar. Og heldigvis også en konstatering af, at det fungerede fint, som det var :)
Enig ... Gunness vandt en stor og overbevisende sejr alligevel :D
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Tobias »

Tak for hyggeligt selskab, god mad og sidst men bestemt ikke mindst masser af brætspil :D
Image
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Maibritt »

Jamen jeg vil da også lige sige tak for en super hyggelig weekend med massere af gode spil og godt selskab - og selvfølgelig ikke mindst tak til Steen for det gode initiativ og store arbejde.

Jeg vil ikke komme med de store kommentarer til arrangementet, da jeg stort set er enig med det der allerede er skrevet. Som børneforælder synes jeg dog det var pragtfuldt med en spilleweekend uden børn, hvor man kunne hellige sig spillene fuldt ud uden forstyrrelser og hensyntagen til børnenes spise- og sovetider mv :D Så personligt stemmer jeg for at der er en aldersgrænse (15 år lyder umiddelbart fint).
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Black Sea »

Takker for en super weekend. Rigtig hyggeligt og oven i købet med godt vejr til at sove ude i ;)

Mange tak til de, der introducerede nye spil og til alle jeg spillede med :D

Der skal også lyde en stor tak til de, der lavede den gode mad - både lunt til aften, brød til morgenmaden og alt det andet.

En speciel tak til Steen som arrangør og tovholder - godt initiativ og godt udført :thumbs:
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Jeg takker for den feedback der indtil videre er kommet. Jeg bider mærke i at folk lader til at sætte lighedstegn mellem det at børn må være med, og at de så selv skal have deres egne børn med. Men det behøver vel ikke at være tilfældet...? Så hvis jeg nu minder folk om, at man jo selv beslutter om man vil have sine egne unger med, hvor vil man så sætte grænsen for de øvrige deltageres børn der eventuelt måtte være med?

Jeg har ikke noget mål m.h.t. at der partout skal åbnes for den mulighed. Jeg var selv oprindeligt skeptisk i.f.t. konceptet, men efter at have deltaget på Rubicon en enkelt gang, kunne jeg konstatere at det faktisk fungerede fint. Men det kræver naturligvis at børnene er med fordi de gerne vil være med til at spille. Ikke fordi mor og far ikke kunne få dem passet.

Jeg beholder også gerne Djengis Con som "voksen" con, men vil gerne lige vende den en gang til med ovenstående i mente, så jeg er sikker på at muligheden i det mindste er blevet overvejet og debatteret af de interesserede.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg takker for den feedback der indtil videre er kommet. Jeg bider mærke i at folk lader til at sætte lighedstegn mellem det at børn må være med, og at de så selv skal have deres egne børn med. Men det behøver vel ikke at være tilfældet...? Så hvis jeg nu minder folk om, at man jo selv beslutter om man vil have sine egne unger med, hvor vil man så sætte grænsen for de øvrige deltageres børn der eventuelt måtte være med?

Jeg har ikke noget mål m.h.t. at der partout skal åbnes for den mulighed. Jeg var selv oprindeligt skeptisk i.f.t. konceptet, men efter at have deltaget på Rubicon en enkelt gang, kunne jeg konstatere at det faktisk fungerede fint. Men det kræver naturligvis at børnene er med fordi de gerne vil være med til at spille. Ikke fordi mor og far ikke kunne få dem passet.

Jeg beholder også gerne Djengis Con som "voksen" con, men vil gerne lige vende den en gang til med ovenstående i mente, så jeg er sikker på at muligheden i det mindste er blevet overvejet og debatteret af de interesserede.
Jeg er helt klar over den forskel, men for mit vedkommende skal vi stadig pænt over 10 før jeg ville synes, at det gav mening ... jeg synes også, at det kræver lidt andre forhold, hvis der er 'rigtige' børn med ...

Så jeg ville stadig tænke .... omkring 15 ... det betyder ikke, at en 13 årig vant spiller ikke ville være fint, men hvis man tænker, at det man sætter skal være rimeligt og virke for alle eventuelle deltagere ... så ændrer min holdning sig ikke det store.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

Nu har jeg ikke så "gamle" børn, men ville ikke selv tage min søn med heller ikke når han blev ældre. Han kan da godt lide at spille og jeg forsøger til stadighed at friste ham yderligere især efter de gode råd til spil jeg fik lørdag morgen, men hvis jeg havde ham med uanset alder og hans interesse, så ville jeg skulle have et ansvar for ham og ville så nok ende op med ikke at få mulighed for at nyde at spille selv.

Men jeg ved fra mine niecer som aldersmæssigt mellem 7 - 12 år, så ville de ikke kun fastholde interessen til at spille 2 hele dage. De ville helt sikkert gerne så kunne lave andre ting, spille på deres computer/konsol m.m..

Arrangerer selv en hyttetur her i maj måned for vores ungfægtere - 12 - 15 år - og fra sidste gang vi var afsted, så er det hårdt fordi de skal aktiveres. Det er svært at få dem til at sidde med en specifik opgave over længere tid, det gør de i skolen og vil nok helst være fri i fritiden.

Selv om de så ikke vil være ens egne børn, så vil de hurtigt kunne skabe mere støj eller "kræve" underholdning, hvis de skal være lukket inde med os i 48 timer.

Hvis der skulle børn med egne eller andres, så tror jeg at der også skulle være muligheder for andre former for adspredelse så som Playstation, wii eller udendørsspil/leg. Har selvfølgelig ikke være på Rubicon så jeg har ingen anelse om, hvordan det foregår. Er det børn der har deres forældre med eller er det forældre der har deres børn med?

Så en grænse på 15 år lyder findt med mig, mere om så børn på 15 år finder det interessant at være i en hytte over 48 timer med en masse "gamle" mennsker på 30+ år.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Sir William wrote:Nu har jeg ikke så "gamle" børn, men ville ikke selv tage min søn med heller ikke når han blev ældre. Han kan da godt lide at spille og jeg forsøger til stadighed at friste ham yderligere især efter de gode råd til spil jeg fik lørdag morgen, men hvis jeg havde ham med uanset alder og hans interesse, så ville jeg skulle have et ansvar for ham og ville så nok ende op med ikke at få mulighed for at nyde at spille selv.

Men jeg ved fra mine niecer som aldersmæssigt mellem 7 - 12 år, så ville de ikke kun fastholde interessen til at spille 2 hele dage. De ville helt sikkert gerne så kunne lave andre ting, spille på deres computer/konsol m.m..

Arrangerer selv en hyttetur her i maj måned for vores ungfægtere - 12 - 15 år - og fra sidste gang vi var afsted, så er det hårdt fordi de skal aktiveres. Det er svært at få dem til at sidde med en specifik opgave over længere tid, det gør de i skolen og vil nok helst være fri i fritiden.

Selv om de så ikke vil være ens egne børn, så vil de hurtigt kunne skabe mere støj eller "kræve" underholdning, hvis de skal være lukket inde med os i 48 timer.

Hvis der skulle børn med egne eller andres, så tror jeg at der også skulle være muligheder for andre former for adspredelse så som Playstation, wii eller udendørsspil/leg. Har selvfølgelig ikke være på Rubicon så jeg har ingen anelse om, hvordan det foregår. Er det børn der har deres forældre med eller er det forældre der har deres børn med?

Så en grænse på 15 år lyder findt med mig, mere om så børn på 15 år finder det interessant at være i en hytte over 48 timer med en masse "gamle" mennsker på 30+ år.

Jeg er egentlig enig, men jeg ved også, at der er et par stykker her, som netop har børn, der for 'alvor' spiller brætspil, og som ikke vil forstyrre eller på andre måder kræve særlige former for adspredelse ... og det ville sikkert være helt fint ... men børn i samme alder, som er mindre dedikerede til brætspil ville sikkert gøre en forskel ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Sir William wrote:Syntes faktisk hytten generelt var god og kunne også bruges til et vinter/efterårs arrangement.*Hint*
Jeg tror jeg vil holde fast i Djengis Con, og at den vil være en gang om året. Men det skal ikke holde andre tilbage fra at lave deres egne arrangementer. Hvis man er et par stykker der går sammen om det, burde det være muligt for de fleste.

Hvordan med tidspunktet på året? Samme tidspunkt næste år? Lidt før? Lidt senere? Min personlige præference er at det godt måtte være lidt varmere. Men det skal nok bedst passe, at rykker man det længere hen på året i håb om at kunne sidde ude i solen, så står regnen ned i stænger hele weekenden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Kitxune »

Jeg kunne desværre ikke komme med i år pga. en konfirmation, men personligt ville en weekend i april passe mig bedst, da der senere på året er en del andre ting, som jeg også gerne vil deltage i.

Så en weekend i april tak! :D

Anyway... - det ser ud til at I har haft det hyggeligt! Og glæder mig meget til at deltage.
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Stony wrote:
Sir William wrote:Syntes faktisk hytten generelt var god og kunne også bruges til et vinter/efterårs arrangement.*Hint*
Jeg tror jeg vil holde fast i Djengis Con, og at den vil være en gang om året. Men det skal ikke holde andre tilbage fra at lave deres egne arrangementer. Hvis man er et par stykker der går sammen om det, burde det være muligt for de fleste.

Hvordan med tidspunktet på året? Samme tidspunkt næste år? Lidt før? Lidt senere? Min personlige præference er at det godt måtte være lidt varmere. Men det skal nok bedst passe, at rykker man det længere hen på året i håb om at kunne sidde ude i solen, så står regnen ned i stænger hele weekenden.
Samme tidspunkt er fint ... eller deromkring i hvert fald ... Men andre tidspunkter kunne også være det .... jeg tror primært man skal tænke over, om man lægger det i nogle af de mange helligdage, der ligger der ...
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Sir William »

I teorien skulle det jo også gerne være varmt og solrigt i sidste weekend af april måned.

At det så ikke altid er sådan, det er svært.

Hvorfor jeg nævnte efterår/vinter var mere: Sne, blæst, varm kakao, ild i pejsen og levende lys rundt omkring. :D
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Bugge »

Rigtig meget snak om alderen og en aldersgrænse.

Kan vi ikke lige få penslet ud, om der er tale om kroppens alder eller den åndlige alder :D

S
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Bugge wrote:Rigtig meget snak om alderen og en aldersgrænse.

Kan vi ikke lige få penslet ud, om der er tale om kroppens alder eller den åndlige alder :D

S
Nej, det er ikke muligt :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Helle wrote:Nej, det er ikke muligt :D
Jo, det kan vi godt, men hvis vi vælger at det skal være den åndelige alder, er Søren med den nuværende begrænsning lige på kanten til at kunne deltage igen til næste år. :P
Sidst spillet:
Image
Post Reply