Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Stony »

Consim har deres årlige Rubicon, som sædvanligvis har god tilslutning. Jeg overvejede om det var muligt at stille noget tilsvarende på benene i GermanGames regi? Ikke at jeg dermed vil pålægge opgaven på Frouvne og Helle. Det kan jeg skam godt selv. Men for brugerne i GermanGames. Jeg googlede på potentielle steder at afholde det, og en kandidat kunne være Høvelte Spejderhytte. Den ligger i nærheden af Allerød, og koster 3200 for en weekend. (Fredag kl. 16 til søndag kl. 16.) Bliver der rimelig tilslutning, kan leje holdes på under 150,- pr. deltager. Så skal man naturligvis efterfølgende skillinge sammen til noget at spise osv. og rengøring er en samlet indsats fra deltagerne om søndagen eksempelvis klokken 14.30-16.00. Det er en masse praktiske gøremål, der lige skal afklares. Pt. er hytten eksempelvis ledig 25-27 september.

Er det noget der kunne være stemning for?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Kære Steen

Det er en glimragende idé og jeg melder mig gerne under fanerne. Det er godt, at det er i god tid, så vi kan arrangere børnepasning mm .... :D

Der har allerede været talt om noget lignende tidligere - og ideen er ikke blevet dårligere af at modne lidt.

(Og jeg hjælper også gerne til med det praktiske, hvis det skulle være nødvendigt)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Er det noget der kunne være stemning for?
Naturligvis! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Kitxune »

Jeg er også frisk :D
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Stony »

Jeg ved ret beset ikke hvor det er Consim plejer at afholde deres arrangement, og hvor mange der er plads til, hvad det koster osv... Men hvis der er andre forslag til hvor det evt. kan afholdes, er der naturligvis åbent for forslag. Jeg synes bare at ovennævnte spejderhytte så helt acceptabel ud kapacitets- og prismæssigt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Jeg tænker,at det er vigtigt at der er noget plads - at man ikke skal være alt alt for tæt sammen ...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Helle wrote:Jeg tænker,at det er vigtigt at der er noget plads - at man ikke skal være alt alt for tæt sammen ...
Men den hytte, som du har fundet ser ok ud - der er vist 2 muligheder for opholdssteder.
Så man skal ikke opholde sig i det samme rum en hel weekend - og der er soverum adskilt - og det er egentlig ret billigt ....

Så hvis nogle flere er friske, så lyder det helt fint ....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Og så fremt, der kun er interesse fra en mindre gruppe deltagere, kunne man nu stadig godt bibeholde/reservere weekenden - et sommerhus til 8-10 personer kan lejes for et sted mellem 1000 og 2500 afhængigt af, om man vil have spa og sauna med eller ej ....
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Aratar »

Jeg er klar på at tage til Sjælland for at deltage i en sådan weekend, og det tror jeg også, andre herovrefra er.

Angående tidspunkt tænkte jeg på, om man skulle lave det til et after-Essen arrangement? Dvs. evt. midt/tidlig november?

Er enig med Helle i, at der også skal være plads til privatliv, så én stor sovesal er nok ikke et hit :)

Vh. HC
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Men hvis man skal ud over den store sovesal, så kender jeg et fint sted, men det koster 6500,- + strøm, hvilket er knapt dobbelt så meget - men så er der 2 mandsværelser .... Men i så fald skal der være rigtigt god tilslutning ... og rigtigt rigtigt meget plads (kapacitet 64 prs. og stor køkken)

Stonys hytte har sovesal, hvilket er ok med mig - bare man ikke álle sammen skal være og sove i det samme rum en hel weekend ... altså efter konceptet - et stort rum til det hele ....
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Aratar »

Ok, havde forstået på din tidligere kommentar, at det var med mindre rum.

Jeg har lige tjekket hytten på Stonys link, og det ser rigtig fint ud :)
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Aratar wrote:Ok, havde forstået på din tidligere kommentar, at det var med mindre rum.

Jeg har lige tjekket hytten på Stonys link, og det ser rigtig fint ud :)
Jep n... http://www.fdflejre.dk/

(Egerup)
Jeg kender denne, hvor der er små rum, men det kræver, at nogle flere vil tage vejen over fra Jylland, for os sjællændere kan vist ikke fylde den alene :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Stony »

Hvis der er personer nok, er det ikke dyrere at leje den store, men jeg har mine tvivl hvorvidt vi kan finde så stor tilslutning.

I Høvelte er der 2 to-personers rum, såfremt der skulle være nogle par der gerne vil have lidt fred. Så er der en lille sal og en større sal. Pigerne og drengene? Så er risikoen for blufærdighedskrænkelse i det mindste reduceret noget. :D

Ideen omkring et After-Essen er egentlig også god. Men jeg ville egentlig helst - så vidt muligt - trække det tidsmæssigt i den anden retning, så det ikke ligger for tæt på Essen, og vejret måske er bare lidt lunere...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Frouvne »

Umiddelbart er jeg også mest stemt for, at denne type arrangement falder på et tidspunkt, hvor man kan være heldig at temperaturen endnu ikke er for lav. Det giver muligheden for at komme lidt ud... og det er måske ikke det værste at bruge pauserne til, hvis man skal sidde et par døgn indenfor og lumre med tyske brætspil. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forespørgsel. Er der stemning for en weekend-con?

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg ved ret beset ikke hvor det er Consim plejer at afholde deres arrangement, og hvor mange der er plads til, hvad det koster osv... Men hvis der er andre forslag til hvor det evt. kan afholdes, er der naturligvis åbent for forslag. Jeg synes bare at ovennævnte spejderhytte så helt acceptabel ud kapacitets- og prismæssigt.
Rubicon afholdes i midten af august.
Spørgsmålet var, om eventuelle deltagere fra Consim synes, at det ligger for tæt på?
Fordelen ved den hytte du har fundet er, at den ligger i Nordsjælland i rimelig afstand fra Kbh i modsætning til den noget større hytte, der ligger i nærheden af Skælskør.

Men i hvert fald - hvis det er muligt for os at få børnepasning er vi to deltagere ellers en - og det er næsten ligegyldigt, hvordan og hvad du finder på :D
Post Reply