Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Kitxune »

peskjens wrote:Må desværre melde fra til i dag, da jeg vågnet med en kraftig forkølelse i opstart.
God bedring
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Stony »

Tak for (endnu) en veloverstået spilledag. Det var desværre ikke alle ønske-spil der kom på bordet. Især de længere spil blev strøget. Desværre. Stakkels Annemette havde for en gangs skyld skrevet sig på et spil, som hun gerne ville prøve. Jeg må prøve at få afsat tid til et Consim besøg i den kommende måned, og så tage Duck Dealer med under armen. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Bugge »

Tak for en herlig Tobicon.

Ses/Snakkes/Spilles

Søren
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by larkin »

Tak til alle for en glimrende spilledag.

Speciel tak til Annemette, Lise, Morten, Helle, Eivind og Anders for nogle gode spil. Det blev til 1xAgricola, 2xPandemic og 1xFormulaD - Alle spil jeg længe har været nysgerrig efter at prøve. Også Tak til Jens og Lars for et par gode handler.

Jeg glæder mig til næste gang
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Stony »

Hvem tager teten for det næste arrangement? :P

Engang sidst i maj kunne vel være fint?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Helle »

Det gør vi - og vi har netop talt om en gang i slutningen af maj.

... og tak til Tobias for at tage initiativet til dagen i dag ....
Last edited by Helle on Sun Mar 29, 2009 9:08 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Andrea »

Tak for et fint arrangement! Jeg fik både introduceret Battlestar Galactica for nogle meget konspiratoriske og intrigante spillere (i modsætning til undertegnede, som selvfølgelig var uskyldigheden selv ;)) og prøvet Ghost Stories og Roll Trough the Ages. Desuden fik jeg også fulgt med i et par runder af Planet Steam, men jeg blev ikke helt klog på, om det er et spil for mig.
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Jesper »

Også tak fra mig.


Andrea wrote:Tak for et fint arrangement! Jeg fik både introduceret Battlestar Galactica for nogle meget konspiratoriske og intrigante spillere (i modsætning til undertegnede, som selvfølgelig var uskyldigheden selv ;)) og prøvet Ghost Stories og Roll Trough the Ages. Desuden fik jeg også fulgt med i et par runder af Planet Steam, men jeg blev ikke helt klog på, om det er et spil for mig.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Robert »

Jeg vil gerne tilslutte mig lykønskningskoret. Fik prøvet tre spil, som alle indbyder til gentagelse (selv om CoH tog en del mere tid ed jeg havde forventet).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Frouvne »

Også jeg takker for en hyggelig dag med nogle udmærkede spiloplevelser. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by qute »

Ja, tak til alle for en rigtig sjov dag.

Battlestar var mit første spil og selvom vi fik SÅ mange smæk, var det alligevel ret sjovt.
Jeg fik også prøvet Pandemic, som virker ret sjovt.
Formula D var også pænt underholdende :D

Til sidst spillede jeg Zertz med en som aldrig havde prøvet det før. Det var en interessant oplevelse for ham tror jeg :lol:
Det er et sjovt spil som virkelig kan vride hjernen rundt.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Jens_Hoppe »

Også en stor tak fra mig for et hyggeligt arrangement!

Jeg fik prøvet ét nyt spil, kortspillet Traders of Carthage, hvor spillerne drafter hhv. køber farvede kort som repræsenterer varer. Lykkedes det skibet i samme farve som ens kort at komme i havn, scorer man VP. Et udmærket lille spil, som på den ene side så ud til at virke fint rent mekanisk (i forhold til den lave regelkompleksitet var der i hvert fald mange svære beslutninger involveret), men som på den anden side måske også virkede lidt abstrakt og "kødløst". Men OK, det er nok bare mig der forsøger at gøre spillet til noget, det ikke forsøger at være.

Udover Kartago-spillet blev det til 2x Municipium, 2x The World Cup Game, et enkelt spil Dominion, samt et spil Ra.

Municipium er jeg selv ret imponeret over, og synes det er noget af det mest interessante Knizia har lavet i lang tid. Masser at tænke over, og masser af "action" og interaktion. TWCG er et rigtigt fodbold-hyggespil, som dog også er fint rent mekanisk. Og Dominion er Dominion. ;-)
Last edited by Jens_Hoppe on Mon Mar 30, 2009 11:14 am, edited 1 time in total.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Larsine »

Tak for en fin spilledag. Jeg fik afprøvet to nye spil (Battlestar Galactica og Roll Through The Ages), og genspillet to andre (Memoir'44 & Wabbit Wampage).

Larna havde også en god dag, selvom hun var lidt bange for at skulle introducere Colosseum. Ud fra hendes egne beretning tror jeg det gik OK.

Lars
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Jespen »

Larsine wrote:Larna havde også en god dag, selvom hun var lidt bange for at skulle introducere Colosseum. Ud fra hendes egne beretning tror jeg det gik OK.
Det gik fint. Jeg husker kun en enkelt detalje, vi ikke helt fik med fra start, men ellers var det vist os andre, der kludrede i vores pointoptællinger. God introduktion og godt spil. Det kan jeg godt forstå, I får spillet en del. :-)
Senest spillet:
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Tilmelding til Tobicon d. 29. Marts 2009

Post by Black Sea »

Jespen wrote:
Larsine wrote:Larna havde også en god dag, selvom hun var lidt bange for at skulle introducere Colosseum. Ud fra hendes egne beretning tror jeg det gik OK.
Det gik fint. Jeg husker kun en enkelt detalje, vi ikke helt fik med fra start, men ellers var det vist os andre, der kludrede i vores pointoptællinger. God introduktion og godt spil. Det kan jeg godt forstå, I får spillet en del. :-)
Ja bare fordi vi ikke kan tælle, ændrer ikke på en fin intro fra Larna.

Tak desuden til Jens Hoppe for intro til Municipium, til Tobias for initiativ til dagen og til alle, der spillede med.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
Post Reply