Hvilke (tyske) spil er udkommet på dansk?

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Hvilke (tyske) spil er udkommet på dansk?

Post by Jespen »

I sommer besøgte jeg et par loppemarkeder og blev forbløffet over hvordan man næsten fik brætspillene smidt i nakken (5-10 kr/stk). Der var selvfølgelig primært tale om danske titler/udgaver, så jeg tænkte, at jeg lige ville undersøge hvad der overhovedet er udkommet på dansk (og her tænker jeg ikke på Danspil og Afrikas Stjerne, men på lidt mere 'solide' (tyske) spil). Min liste er desværre kort, så hvis der skulle være nogen, der kan bidrage med lidt info, vil jeg være meget taknemmmelig :D
  • Hallo Dachs! (1996, Goldsieber) - Hej Grævling
    Die Ritter von der Haselnuss (1997, Goldsieber) - Egern i nød
    Geister (1982, Schmidt Spiele) - Spøgelser
    Geistertreppe (2003, Drei Magier Spiele) - Spøgelsestrappen
    Villa Paletti (2001, Zoch Verlag) - Villa Paletti
    Zapp Zerapp (2000, Zoch Verlag) - Zapp Zerapp
    Zicke Zacke Hühnerkacke (1998, Zoch Verlag) - Hønsefræs
Jeg har startet en lignende tråd under 'Voksenspil'.

/Jesper
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg har fornylig set Junior Labyrint i en dansk udgave - jeg tror, at en række af Ravensburgers børnespil også kommer med danske regler og danske æsker, men hvor, hvem og hvilke spil er jeg faktisk ikke helt klar over.

Men jeg ved faktisk ikke særligt meget om, hvad der udgives på dansk....

Men jeg ved, at en række af Habas spil faktisk også indeholder danske regler .... Blandt andet Monza. Men hvilke og hvorfor ved jeg ikke - det er selvfølgelig heller ikke danske udgivelser .... med særlige danske æsker.

Du kan eventuelt se på tactic.dk som tidligere har stået for nogle tyske oversættelser, blandt andet villa paletti, hønsefræs og zapp zerapp - det kan være, at du kan finde flere ...
Post Reply