brætspil til 7 årige

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

brætspil til 7 årige

Post by Foppwin »

Madeline bliver 7 år, og jeg tænkte om der var nogle gode brætspil som I ville anbefale.

Hun er stor fan af Carcasonne og Forbidden Island.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: brætspil til 7 årige

Post by Frouvne »

Et par bud kunne være: Fluch der Mumie og The Adventurers: The Temple of Chac.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: brætspil til 7 årige

Post by Mikkel »

Foppwin wrote:Madeline bliver 7 år, og jeg tænkte om der var nogle gode brætspil som I ville anbefale.

Hun er stor fan af Carcasonne og Forbidden Island.
Hvilke slags regler spiller i med, når du spiller Carcassonne med din datter?

Og som Frouvne nævner, så er The Adventurers: The Temple of Chac også et hit herhjemme :)
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: brætspil til 7 årige

Post by Foppwin »

Vi spiller stadardreglerne, uden bønder. Jeg ved ikke om det er en pigeting, men jeg tror hun glæder sig mere over at skabe landskabet, end hvor mange points hun får.

Jeg ser frem til Viking con Junior. Her kan hun få prøvet spil som hun normalt ikke får prøvet.
Danny

Image
User avatar
Omalley
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Thu Mar 24, 2011 4:26 pm

Re: brætspil til 7 årige

Post by Omalley »

Jeg er også på udkig efter et spil til en 7 årig pige, jeg ved ikke hvor meget hun har prøvet at spille spil. Hun er en meget kvik pige, som kan læse også på engelsk, da hun er vokset op i England.

Er der noget forslag udover de nævnte, prisklasse max. 200 kr.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: brætspil til 7 årige

Post by Larsine »

Min børn, som er vokset op i Danmark, med en engelsk mor, har spillet masser af spil, længe før den fra producentens side anbefalede alder:

Blandt favoritterne er:
Ave Caesar, San Juan, Bohnanza, Mamma Mia, Dominion, Set, Colosseum, Five Crowns, Zooloretto, Tsuro, Igel Ärgern, Level X, Ticket to Ride (Original, Europa og Nordic Countries), Carcassonne (Original, Jægere og Samlere, samt The Castle), Poison, Small World, og masser andre spil.

I familien har vi to der har svært ved at læse, så vi har koncentreret os om spil uden al for meget tekst, men alligevel er San Juan det mest spillede spil hver eneste ferie.

Hmt. San Juan var det en periode sådan at Lilli næsten altid viste os de kort hun var i tvivl om hvad gjorde, og så fortalte jeg hende det, men det var stadig hende der valgte hvilke kort hun ville bygge, og som udtænkte de kombinationer der fungerede, og frydede sig hver gang hun vandt over os andre, og hun fik mere end sin del af sejrene.
Post Reply