Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Goblen »

Dem af jer der var/er med i Secret Santa. Hvad gav I/fik I?

Selv havde jeg et belgisk target der havde Pandemic Legacy på sin wishlist. Det har jeg bestilt til ham, og så har han selv købt det siden kan jeg se på hans samleliste :roll: Ikke sikker på jeg helt forstår hvorfor for han skriver på BGG at han ikke vil åbne min gave før jul. Sendte også familien en kasse med dansk juleslik :-)

Fik også Pandemic Legacy tilbage fra en Secret Santa fra UK. Fik også et grundsæt til Dice Masters. Det glæder jeg mig sindsygt meget til at prøve.

/Brian
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by BACON! »

Jeg sendte en amerikaner Deus og Gang of Four. Gang of Four var øverst på hans ønskeseddel så den sagde sig selv.
Deus ønskede han sig ikke, men det passede perfekt ind i hans spil smag, så efter et par beskeder frem og tilbage valgte han at få et ukendt spil som jeg valgte, fremfor et på hans wishlist.

Jeg har ikke fået noget fra min Santa endnu, men han har gang i de hårde udfordringer. Efter at have gættet 5 spil ud fra de tomme pap-rammer, har han nu sat mig til at gætte spil ud fra komponenter i stil med de små opgaver som var herinde en overgang.
Jeg må gerne få hjælp, så det ville være super hvis nogen gider hjælpe. Hint'et er: alle spillene er i top 1000...
Image
Det eneste jeg ved er at nr. 1 er Jaipur og nr. 3 er Endeavor.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by thomassvan »

4 er en loot token fra Libertalia
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by BACON! »

Den manglede jeg! Mange tak :)

Folk springer til for at hjælpe på BGG, så lige nu ser det sådan her ud:
1. Jaipur
2. Firenze
3. Endeavor
4. Libertalia
5. Wars of the Roses: Lancaster vs. York.
6. Ved jeg ikke endnu.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by BlueSwan »

Jeg fik en Santee i Illinois, USA, og købte Five Tribes, Castles Of Mad King Ludwig og Between Two Cities til hende. Alle tre var topprioritet på hendes ønskeseddel. Ville egentlig hellere give hende nogle af mine egne favoritter, men tænkte at jeg ville være en flink Santa og opfylde hendes største ønsker.

Min egen Santa har jeg ikke hørt så meget som et pip fra. Lidt bekymrende, faktisk.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Larsine »

Jeg havde en lynhurtig Santa, inden for 2 timer havde jeg den første mail, og dagen efter fik jeg en mail om at han havde fundet noget til mig som ville komme i løbet af 2-3 dage. Men allerede dagen efter landene en pakke fra hyggeonkle hos mig. Og inden pakken var der et spil 7 Wonders Duel, samt et spil Five Tribes. Desværre havde postmanden ikke behandlet kassen særlig godt, så Five Tribes var beskadiget, men det ordnede jeg med Mads fra hyggeonkel, og spillet er i fuld spilbar stand.

Jeg har foreløbigt sendt to julekort til England, det ene sammen med lidt lakrids. Jeg regner med at give Colt Express som mit target ønsker sig, og måske udvidelsen. Men ellers skal han have et andet spil, som jeg lige skal finde ud af hvad er, og som ikke skal være far hans ønskeliste, men ligne noget som han kan lide.

Min RPGGeek Cthante har jeg ikke hørt noget fra, og mit RPGtarget er ikke særlig responsiv. det virker mest som om han er i det for at få en gave. Jeg har ellers både lokket ham, truet ham, slesket for ham, og skældt ham ud (for det gør Cthanta), men intet af det ser ud til at virke :?

PS de 6 brikker med tal på er fra Dixit :lol:
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by BlueSwan »

Min santee har lavet en video hvor hun åbner sin pakke fra mig! https://www.youtube.com/watch?v=tre_djFwucg
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Sir William »

Virker som om hun blev MEGET glad for din gave! :D
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by BlueSwan »

Det var da også en god gave!

Jeg har langt om længe fået min gave fra min helt stille santa. Det blev til Castles Of Mad King Ludwig og udvidelsen til Five Tribes. Så det var fint. Det vilde er at han/hun har købt fra Leisure Games i England og så fået det sendt til DK. Ialt må det have været dyrere end min gave til min santee der ellers omfattede samme Castles Of Mad King Ludwig, det fulde Five Tribes og Between Two Cities.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Sir William »

Skal vi prøve Mad king på tirsdag?
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Fod »

Jeg fik min gave allerede d. 1. december. Men jeg ved stadig ikke hvad det er. :|
Da min kæreste fandt ud af at det var fra Secret Santa, beslaglagde hun den til et tidspunkt nærmere juleaften. :shock:
- Nick
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by BlueSwan »

Sir William wrote:Skal vi prøve Mad king på tirsdag?
Jeps.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Frouvne »

Fod wrote:Jeg fik min gave allerede d. 1. december. Men jeg ved stadig ikke hvad det er. :|
Da min kæreste fandt ud af at det var fra Secret Santa, beslaglagde hun den til et tidspunkt nærmere juleaften. :shock:
Min første tanke var også, om der ikke var nogen, der gemte deres gave til jul?! Det er der så åbenbart nogen der gør - omend ikke helt frivilligt! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad fik I af jeres Secret Santa?

Post by Larsine »

Frouvne wrote:Min første tanke var også, om der ikke var nogen, der gemte deres gave til jul?! Det er der så åbenbart nogen der gør - omend ikke helt frivilligt! :D
Det kommer helt an på.

Hvis Santa ikke har givet nogen specifikke instrukser, plejere jeg at åbne kasse.

Hvis pakkerne inden i kassen er pakket ind, plejere jeg at gemme dem til d. 24. om morgenen.

I år havde min Santa specefikt bedt mig om at poste billeder af mine spil, når de blev spillet, så derfor var jeg slet ikke i tvivl om at kassen skulle åbnes.

For nogen år siden fik jeg en kasse med 4 pakker inden i, og Santa lod mig åbne en hver gang jeg gættede noget omkring hvor han boede (først land, derefter by) og hvem han var. Jeg fik dog kun lov til at stille et ja/nej spørgsmål om dagen, så det tog lidt tid, men alt var åben før juleaften.
Post Reply