Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

JoelP wrote:Hvad er der nu i vejen med AEG?
Tomb og Tomb:Cryptmaster are probably the most boring dungeon games I have ever had the misfortune to play.
Thunderstone borrowed heavily from Dominion, but managed to throw out all the good bits and introduce random victory scoring.
Besides it had the one of the worst rule books ever printed. It took 3 attempts before they finally made it right - but the game should have worked from the start.
Nightfall was the odd exception - it was actually pretty good!

Oviously my view is based upon my unhappy experiences. Trains was okayish, but limited in scope.

Ved ikke hvorfor jeg har svaret på engelsk, men jeg har nok brugt for meget tid på BGG! :oops:
Last edited by Mik on Thu Sep 11, 2014 8:57 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du købt idag?

Post by JoelP »

Smash Up, Guildhall, Love Letter, Lost Legacy og Trains (som er milevidt bedre end Dominion). Synes nu det går meget godt for dem. Enig i at Nightfall er en gang hø. Det må nok være den dårligste deckbuilder jeg har prøvet
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Modtog i går langt om længe King's Forge.
Glæder mig til at høre hvad der er evt. blevet forbedret siden PnP-udgaven
Jeg har ingen erfaringer med PnP-udgaven, så der kommer jeg nok ikke til at kunne hjælpe dig, Mik. Beklager.
frouvne, administrator

Image
Johannesson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Wed Nov 19, 2008 11:27 pm
Location: Hvidovre

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Johannesson »

JoelP wrote:Smash Up, Guildhall, Love Letter, Lost Legacy og Trains (som er milevidt bedre end Dominion). Synes nu det går meget godt for dem. Enig i at Nightfall er en gang hø. Det må nok være den dårligste deckbuilder jeg har prøvet
Det er godt der laves så mange forskellige spil, for spillerne er tydeligvis ikke enige :-)
Jeg synes at Train var kedeligt og ensformigt (alt for få forskellige kort), til gengæld synes jeg at Nightfall er virkeligt godt.
I mine øjne vinder Nightfall blandt andet denne duel fordi man kan lave noget i de andre ture. I de fleste deckbuilder-spil er der så godt som ingen deltagelse i spillet, mens de andre har tur.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Sir William »

Var forbi "Kirkku" et organiseret loppemarked i Hillerød, hvor folk lejer en stand og sætter priser på deres ting. Så står butikken for salg og tager 10% i provision.

Her fandt jeg Dixit Odyssey til 37,50 kr. Længe overvejet, så kunne ikke lige takke nej til det tilbud.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jonezy »

Sir William wrote:Var forbi "Kirkku" et organiseret loppemarked i Hillerød, hvor folk lejer en stand og sætter priser på deres ting. Så står butikken for salg og tager 10% i provision.

Her fandt jeg Dixit Odyssey til 37,50 kr. Længe overvejet, så kunne ikke lige takke nej til det tilbud.
Scoop. :D Det må vi prøve en dag. Har aldrig spillet Dixit....
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Sir William »

Jonezy wrote:
Sir William wrote:Var forbi "Kirkku" et organiseret loppemarked i Hillerød, hvor folk lejer en stand og sætter priser på deres ting. Så står butikken for salg og tager 10% i provision.

Her fandt jeg Dixit Odyssey til 37,50 kr. Længe overvejet, så kunne ikke lige takke nej til det tilbud.
Scoop. :D Det må vi prøve en dag. Har aldrig spillet Dixit....
Bare en aftale!
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Lyng »

Robinson Crusoe: Adventures on the cursed Island. Er lidt nervøs for den notorisk elendige regelbog, men spillet virker til at være arbejdet værd.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Efter en smule tilvænning er reglerne ikke så slemme, og de er langt hen ad vejen ret intuitive. Fantastisk spil :)

Var selv i Arnold Busck i går og fik brugt et gavekort på The Manhattan Project.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du købt idag?

Post by JoelP »

Lyng wrote:Robinson Crusoe: Adventures on the cursed Island. Er lidt nervøs for den notorisk elendige regelbog, men spillet virker til at være arbejdet værd.
Start evt her: http://www.boardgamegeek.com/thread/103 ... son-crusoe

God tur. Det blir godt :)
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Lyng »

JoelP wrote:
Lyng wrote:Robinson Crusoe: Adventures on the cursed Island. Er lidt nervøs for den notorisk elendige regelbog, men spillet virker til at være arbejdet værd.
Start evt her: http://www.boardgamegeek.com/thread/103 ... son-crusoe

God tur. Det blir godt :)
Mange tak :D

Den der guide er så god at Z-Man har den på deres hjemmeside under spillet!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Ha, ha!
Så har jeg kunnet krydse endnu et Essen must-buy spil af listen!
Sebastian Bleasdale's underholdene piratspil: Black Fleet er det andet spil fra den franske udgiver Space Cowboys (Splendor), og det er 100% magen til pre-produktionsudgaven jeg spillede i april: 10 superdetailjerede plasticskibe, guld- og sølv-dubloner samt store kort som er lette(re) at læse på afstand.

Glæder mig meget til at genspille det!

Image
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

I dag lå der en stor kuvert i min postkasse. Den indeholdte tre spil fra TMG, som jeg har støttet via Kickstarter:

Burgo, Coin Age og 2 eksemplarer af This Town Ain't Big Enough For The 2-4 Of Us.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Five Tribes samt Feast for Crows udvidelsen til A Game of Thrones
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Så er mit shop-stop officielt ovre (for denne gang), for jeg har anskaffet mig et par spil, jeg ikke kunne stå for:

Det ene er Fantastiqa, et deck-building spil med et finurligt eventyr-tema. Sødt og sjovt ser det ud - måske kunne det endda være noget for børnene? :)

Det andet spil er Dreaming Spires, et spil hvor det gælder om at lave det bedste college i Oxford, fra den spæde start i middelalderen frem til moderne tid. Byg de rigtige bygninger (tile placement), draft de bedste scholars over spillets fire epoker - et bredt udvalg lige fra Walter Raleigh og Christoper Wren til Oscar Wilde og J.R.R. Tolkien.

Begge spillene virker virkelig charmerende, og jeg glæder mig til at prøve dem!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply