Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Tobias »

men det tolvte har jeg indtil videre spillet 18 gange!
Lad mig gætte... Terra Mystica?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Tobias wrote:
men det tolvte har jeg indtil videre spillet 18 gange!
Lad mig gætte... Terra Mystica?
Legends of Andor tror jeg har været nævnt lidt oftere... Er det et spil, jeg burde eje, Jens?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Jeg ville sige: ja. Faktisk er jeg forbavset over at du ikke har købt det endnu!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Legends of Andor tror jeg har været nævnt lidt oftere... Er det et spil, jeg burde eje, Jens?
Ja! :)

Jeg har jo tidligere været lidt forbeholden i mine anbefalinger af spillet, og jeg tror ikke det er et spil, som vil falde i alles smag. Specielt tror jeg sagtens det kan skuffe, hvis man i forvejen er inkarneret fantasy-brætspiller, og er vant til store, komplekse fantasyspil med masser af figurer. Andor er bevidst mere begrænset i omfang; få scenarier, få slags udstyr, få slags monstre, simple regler, den slags.

Men jeg synes det er et fantastisk design: Dels er der hele coop/puzzle-aspektet, hvor de enkelte scenarier er supergodt balancerede. Oftest vil man sikkert få stygge hug første gang man prøver et scenarie, men til gengæld vil man også sidde tilbage med masser af idéer til hvad man kan gøre bedre næste gang. Og ja, efter et par forsøg har man sikkert "løst" scenariet.

Men faktisk er det historiefortælle-delen jeg er mest vild med. Det at der er et begrænset antal scenarier, hver med deres unikke twist på historien, gør at spillet giver illusionen af at man deltager i et eventyr, og ikke bare sidder og optimerer i forhold til hvad en random number generator spytter efter en.

Med det begrænsede antal scenarier, er genspils-værdien ikke supergod, men som jeg ser det er det uundgåeligt: Det går hånd i hånd med den historiemæssige styrke, som ligger i netop at have et begrænset antal unikke scenarier. Sjovt nok bliver scenarie 3 ofte fremhævet som det scenarie der kan sikre genspils-værdien, da historien i scenariet er helt og holdent bygget op omkring tilfældige elementer. Men... Det synes jeg så også man kan mærke at det er: Det historiefortællende aspekt af det scenarie er svagere end det er i de andre scenarier.

Men Andor har i hvert fald været det perfekte match for min søn og mig: Reglerne er nemme nok til at forståelsen af dem ikke er noget som jeg har monopol på, spillet ser superflot ud og tager højst fem minutter at gøre klart, og så er det bare både sjovt og spændende at spille. Jeg har en enkelt gang spillet det med en anden "gamer", og han syntes også godt om det, så det er ikke udelukkende som far/søn spil at det fungerer.

Hvad kan jeg sige? Jeg købte det uden helt at vide hvad jeg gik ind til. Men det har været et langt, langt bedre spil end jeg havde turde drømme om.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Med det begrænsede antal scenarier, er genspils-værdien ikke supergod, men som jeg ser det er det uundgåeligt:
Spørgsmålet er også hvor vigtigt det er.
Men det må hver enkelt jo gøre op med sig selv. Når jeg kigger på hvor FÅ gange jeg rent faktisk får spillet de spil jeg GODT kan lide, så tror jeg ikke at dette spil vil falde igennem. Så for mig er det største problem at jeg generelt ikke er meget for kooperative spil - og da jeg allerede har Robinson Crusoe, så har jeg jo nok i det. Kan dog ikke forestille mig Allan have samme forbehold. 8)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Legends of Andor tror jeg har været nævnt lidt oftere... Er det et spil, jeg burde eje, Jens?
Ja! :)

Jeg har jo tidligere været lidt forbeholden i mine anbefalinger af spillet, og jeg tror ikke det er et spil, som vil falde i alles smag. Specielt tror jeg sagtens det kan skuffe, hvis man i forvejen er inkarneret fantasy-brætspiller, og er vant til store, komplekse fantasyspil med masser af figurer. Andor er bevidst mere begrænset i omfang; få scenarier, få slags udstyr, få slags monstre, simple regler, den slags.

Men jeg synes det er et fantastisk design: Dels er der hele coop/puzzle-aspektet, hvor de enkelte scenarier er supergodt balancerede. Oftest vil man sikkert få stygge hug første gang man prøver et scenarie, men til gengæld vil man også sidde tilbage med masser af idéer til hvad man kan gøre bedre næste gang. Og ja, efter et par forsøg har man sikkert "løst" scenariet.

Men faktisk er det historiefortælle-delen jeg er mest vild med. Det at der er et begrænset antal scenarier, hver med deres unikke twist på historien, gør at spillet giver illusionen af at man deltager i et eventyr, og ikke bare sidder og optimerer i forhold til hvad en random number generator spytter efter en.

Med det begrænsede antal scenarier, er genspils-værdien ikke supergod, men som jeg ser det er det uundgåeligt: Det går hånd i hånd med den historiemæssige styrke, som ligger i netop at have et begrænset antal unikke scenarier. Sjovt nok bliver scenarie 3 ofte fremhævet som det scenarie der kan sikre genspils-værdien, da historien i scenariet er helt og holdent bygget op omkring tilfældige elementer. Men... Det synes jeg så også man kan mærke at det er: Det historiefortællende aspekt af det scenarie er svagere end det er i de andre scenarier.

Men Andor har i hvert fald været det perfekte match for min søn og mig: Reglerne er nemme nok til at forståelsen af dem ikke er noget som jeg har monopol på, spillet ser superflot ud og tager højst fem minutter at gøre klart, og så er det bare både sjovt og spændende at spille. Jeg har en enkelt gang spillet det med en anden "gamer", og han syntes også godt om det, så det er ikke udelukkende som far/søn spil at det fungerer.

Hvad kan jeg sige? Jeg købte det uden helt at vide hvad jeg gik ind til. Men det har været et langt, langt bedre spil end jeg havde turde drømme om.
Tak for det fine og meget fyldestgørende svar, Jens. Jeg kan godt se, at der ikke er nogen vej udenom at få fingrene i et eksemplar, der kan spilles med familien. :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt idag?

Post by netsapiens »

Skynd dig at købe et hvis du ikke kan vente til en gang i Q2 Allan. De er udsolgt hos leverandørerne og FFG er ved at genoptrykke.

Jeg ville mægtig gerne have en favnfuld men kan ikke få et eneste.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Jeg fik tilbudt en klækkelig rabat på en god bunke spil, så jeg gik måske lidt meget amok i brætspil.

8 spil kom jeg hjem med i går. Det blev til:
011
Alea Iacta Est
Arcanum
Felinia
Havana
Loch Ness
Mousquetaires Du Roy
Pret-A-Porter
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by chr88 »

Brichs wrote:Jeg fik tilbudt en klækkelig rabat på en god bunke spil, så jeg gik måske lidt meget amok i brætspil.

8 spil kom jeg hjem med i går. Det blev til:
011
Alea Iacta Est
Arcanum
Felinia
Havana
Loch Ness
Mousquetaires Du Roy
Pret-A-Porter
Det lyder som en solid høst! :) Er meget interesseret i at høre, hvad du (og andre) synes om P-A-P, da jeg kunne forestille mig, det var et spil, jeg kunne lide.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

chr88 wrote:Er meget interesseret i at høre, hvad du (og andre) synes om P-A-P, da jeg kunne forestille mig, det var et spil, jeg kunne lide.
Hvis nu Brichs skulle give det god omtale, er du velkommen til at overtage mit spil for 150 kr.
Image
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by StormP »

På QXL fandt jeg, forleden dag, Starcraft + Brood War for 500 kr., og jeg fik oven i købet lov til at tage mødommen på begge (læs - at bryde folien) :D
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by BlueSwan »

Min nye spillegruppe på arbejdet har lavet et group buy på boardgameguru, hvor jeg har bestilt følgende med:

Dominion: Seaside
Dominion: Prosperity
Dominion: Dark Ages
7 Wonders
Small World: Realms
No Thanks!
For Sale

Jeg er yderst begejstret for Dominion, men er dog i tvivl om hvor meget jeg vil få det spillet IRL. Er egentlig ikke hardcore fan af Small World, men det er da ganske underholdende og nu har jeg alle udvidelserne undtagen "Underground". "No Thanks!" og "For Sale" er primært købt til at spille med mine børn. Jeg har lånt Sir Williams udgave af "7 Wonders", som han snart skal have tilbage, så det måtte jeg da lige have selv også.

Ville have bestilt Tzolkin The Mayan Calendar, men det var desværre udsolgt. Overvejede også Agricola, men min kollega har det, så vil lige have prøvet det først. Overvejede også et par ekstra udgaver af Ticket To Ride, som min ældste datter er begejstret for, men det blev ikke i denne omgang.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Larsine »

BlueSwan wrote:Small World: Realms
Er egentlig ikke hardcore fan af Small World, men det er da ganske underholdende og nu har jeg alle udvidelserne undtagen "Underground".
Halvdelen af Small World: Realms er beregnet til Small World: Underground, så nu ender du vel med at skulle have Underground også så du får fuld valuta for pengene :lol:
User avatar
Tyfo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 121
Joined: Mon Nov 19, 2012 7:32 pm
Location: Aarhus

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Tyfo »

Så fik jeg endelig "lov" til at få bestilt Android: Netrunner hjem!

Jeg overvejede også Star Wars X-Wing Miniatures, men jeg tror det kan komme til at koste rigtigt, rigtigt mange penge i længden. :)
Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper Amstrup »

chr88 wrote:
Brichs wrote:Jeg fik tilbudt en klækkelig rabat på en god bunke spil, så jeg gik måske lidt meget amok i brætspil.

8 spil kom jeg hjem med i går. Det blev til:
011
Alea Iacta Est
Arcanum
Felinia
Havana
Loch Ness
Mousquetaires Du Roy
Pret-A-Porter
Det lyder som en solid høst! :) Er meget interesseret i at høre, hvad du (og andre) synes om P-A-P, da jeg kunne forestille mig, det var et spil, jeg kunne lide.
Jeg synes det er et super spil. Jeg har kun spillet det med 2 spillere, og der fungerer det fint. Der er mulighed for at planlægge langt frem, og der er stadig variation nok til at det ikke er de samme hver gang. Bygninger, kontakter, personale og designs kommer i tilfældig rækkefølge (men stadig med en smule struktur), og det er fint. Man kan f.eks. få en kontrakt tidligt, som gør at man kan sælge stoffer (altså tekstiler - der er ikke narko med i spillet, til trods for at der er modeller med) til en god pris. På den måde kan man skaffe nogle ekstra kontanter til at skyde sit modehus igang. Modsat kan man også vælge at gældsætte sig for at komme foran til det første modeshow, og få en masse points og penge.

Udgifterne til personale skal holdes i skak, men en kreativ revisor, kan snildt betale sin egen løn, og lidt til. Bygninger kan opgraderes og kontrakter fornys.

Der er rigeligt at holde styr på, uden at det bliver vildt kompliceret. Man kan ikke påvirke de andre spillere direkte, men man skal alligevel være vågen, hvis man gerne vil have den bedste kollektion til dette kvartals modeshow. Der bliver lagt vægt på forskellige ting til de forskellige shows. Det hjælper dig ikke hvis du har tøj af god kvalitet, hængt på lækre modeller, hvis de eneste folk bekymrer sig om, er antallet at designs.

Bla, bla bla...

Jeg kan sgu godt lide det - også selvom jeg ikke er modebøsse... jeg er ikke engang i nærheden af at være bare den mindste lillebitte smule metrosexuel, hvad hårene på min ryg beviser. Temaet er forfriskende anderledes, og det fungerer godt. Der skal ikke kun sys kjoler, men hele forretningen skal køres.

Thumbs up herfra

Richard Ham har lavet en video - den giver et godt indtryk af spillet
http://youtu.be/V1pGbS3zIbw
Post Reply