Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

Mik wrote:I går modtog jeg mit Weykick Minigolf spil [...]
Det kunne være mægtig interessant at høre lidt mere om hvordan det fungerer og hvor sjovt det er, når du har fået ibrugtaget det. Interessant ser det i hvert tilfælde ud!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Et besøg i Faraos Cigarer gav anledning til at få Cold War: CIA vs KGB med hjem. Konen har kigget en del på det, og jeg synes selv det ser interessant ud - og har hørt gode ting - så det skal nok blive interessant :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Af et kort og relativt enkelt spil at være er der mange variationer og overraskende meget tema i Cold War. Jeg ved ikke, om den nye udgave er anderledes.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Sir William wrote:Det blev ganske dyrt for mig et par år siden, da jeg skulle overføre penge fra Danske Bank til en bank i Sverige. Det kan jo så være, at det har ændret sig.
Det har det!
Jeg har også holdt mig langt væk fra bankoverførsler siden en dyr fornøjelse of mange år siden. Men internettet har gjort det væsentligt billigere. Ifølge Danske Banks gebyrliste tager de 40 kr. for en sådan overførsel til udlandet, men det kan være svært at vide om der kommer andre gebyrer på.

Men jeg kan nu se at transaktionen er gennemført, og at de har hævet 20 kr i gebyr - jeg havde narturligvis bedt om at få delt gebyret ligeligt imellem køber og sælger.
Så det må siges at være yderst rimeligt, selvom jeg stadig ikke bryder mig om den manglende sikkerhed. Som forburger er man langt bedre stillet ved VISA overførsler el. lign. Men jeg forventer nu ikke ligefrem at en producent af træspil, med en stand på Messen vil snyde en kunde...

Med hensyn til Allans forespørgsel om hvordan det spiller - tja, jeg prøvede det naturligvis straks efter udpakningen og fik bolden i hul på 1 slag på første bane!
Det var naturligvis for godt til at være sandt, så alle efterfølgende forsøg tog flere slag.

Nu er der naturligvis grænser for hvor morsomt det er at spille minigolf alene. Og det ikke bedre af at gøre det på en miniaturebane. Men fordelen er at man være flere spillere. I modsætning til fodboldspillet som man, af naturlige årsager altid er to til. Fodboldspillet var fuldt ud lige så sjovt og fysisk udmattende som et 'rigtigt' bordfodboldspil, men fylder væsentlig mindre. Så dette kan absolut anbefales.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

Vi har handlet en hel del med tyskland for nogle år siden ... og lavet bankoverførsler - vi betalte 15,- pr overførsel - det meget meget vigtige var, at man skulle skrive, at det skulle fordeles mellem køber og sælger. De betaler nemlig ikke for at modtage pengene i Tyskland.
Hvis vi ikke gjorde det - kom vi til at betale et sted mellem 150-200 ... jeg tror, at det blev lidt billigere undervejs.... og kom vist ned på 75,- via netbank eller noget ... men del beløbet, så er det ret billigt HVIS man har BIC-code/Swiftkoden: det er i princippet landekodenummer, bankens ID og kontonummer samlet i en nummer.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Jeg gik et besøg forbi min lokale genbrugs-forretning. En hurtig gennemgang af brætspilshylden, og jeg får øje på et "Spiel des Jahres"-mærkat - en kritikerpreis fra 1990. "Adel Verpflichtet" af Klaus Teuber...gad vide hvad det er.

iPhone + BGG fortalte mig at "Adel Verplfichtet" er det oprindelige navn for "Hoity Toity". Jeg har nu aldrig prøvet det, men hørt udemærkede ting - og til 20 kroner, så ville det nsten være dumt at gå udenom. Så...jo tak, da.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Brichs wrote:iPhone + BGG fortalte mig at "Adel Verplfichtet" er det oprindelige navn for "Hoity Toity". Jeg har nu aldrig prøvet det, men hørt udemærkede ting - og til 20 kroner, så ville det nsten være dumt at gå udenom. Så...jo tak, da.
Absolut et fint spil. Som også blev udgivet i Danmark i 1992 under navnet "Grever og Baroner". Og den oprindelige Amerikanske udgave hed iøvrigt "By Hook or Crook", hvilket senere blev til "By Fair Means or Foul". Ja, ja. Kært barn har mange navne.

Spillet er i øvrigt stadig det eneste spil alea nogensinde har genudgivet - så det siger dog lidt om spillets kvaliteter (selvom alea fik det påduttet af Ravensburger).
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Idag var jeg på posthuset for at afhente mit eksemplar af Dominant Species. Jeg sprang ikke på spillet oprindeligt, men da de gav det en grafisk overhaling i tredjeudgaven, lod jeg mig lokke og købte et eksemplar.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Og jeg har kunnet hente Donalds seneste spil Infiltration, som i FFGs futuristiske version ser meget bedre ud end hans originale tyggegummistil. Ser meget frem til at prøve det!
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Da jeg kom hjem fra arbejde+møde i går havde jeg en kopi af 1989: Dawn of Freedom i min taske. Er meget spændt på det, da jeg aldrig har prøvet et GMT spil før.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

I den absolut-lut-lut letbenede og familieegnede afdeling: Hey, That's My Fish og Bausack, købt af Lassep herinde.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Slapz »

Har lige bestilt Agricola: All Creatures Big and Small og Lost Cities. Har længe manglet et 2-player spil, så håber begge spil lever op til forventningerne.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Tirsdag fik jeg endelig den nye udvidelse til Quarriors: Quarmageddon. En rigtig god æske, som kan opbevare hele molevitten. Men desværre kun med plads til en enkelt lille udvidelse mere.

Så har jeg også fået købt Vegas, det nye alea terningspil som er nomineret til Spiel des Jahres. Jeg havde ellers et gratis eksemplar i vente fra Ravensburger, men på grund af nomineringen er lageret tømt totalt, og da terningerne laves i Kina kommer næste oplag først til august - og så lang tid kunne jeg ikke vente :P

Og al den snak om Runebound for tiden, fik mig til at købe den seneste udvidelse, Mist of Zanaga, som var det eneste jeg manglede i samlingen. Så må vi se om den nogensinde kommer på bordet... :shock:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du købt idag?

Post by akwlinka »

Mik wrote:Tirsdag fik jeg endelig den nye udvidelse til Quarriors: Quarmageddon. En rigtig god æske, som kan opbevare hele molevitten. Men desværre kun med plads til en enkelt lille udvidelse mere.

Så har jeg også fået købt Vegas, det nye alea terningspil som er nomineret til Spiel des Jahres. Jeg havde ellers et gratis eksemplar i vente fra Ravensburger, men på grund af nomineringen er lageret tømt totalt, og da terningerne laves i Kina kommer næste oplag først til august - og så lang tid kunne jeg ikke vente :P

Og al den snak om Runebound for tiden, fik mig til at købe den seneste udvidelse, Mist of Zanaga, som var det eneste jeg manglede i samlingen. Så må vi se om den nogensinde kommer på bordet... :shock:
Jeg forventer at komme til Consim i Juli. hvis du kommer der kan du så medbringe Vegas??
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Fik i dag en pakke fra England indeholdende Survive: Escape from Atlantis!, Village og Pocket Battles: Macedonians vs. Persians.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply