Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

War of the Ring 2nd ed. :roll: :mrgreen: 8) :shock:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Caniggia »

Jens_Hoppe wrote:War of the Ring 2nd ed. :roll: :mrgreen: 8) :shock:
Må jeg spørge hvorfor, da jeg mener at huske, at du allerede har CE? Og er det værd at gøre det, hvis man allerede har FFG versionen?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Caniggia wrote:
Jens_Hoppe wrote:War of the Ring 2nd ed. :roll: :mrgreen: 8) :shock:
Må jeg spørge hvorfor, da jeg mener at huske, at du allerede har CE? Og er det værd at gøre det, hvis man allerede har FFG versionen?
Den korte forklaring er nok at jeg er lidt fanatisk og bare gerne vil have den nyeste og mest definitive version. Ja, jeg har CE, men ser den egentlig mere som et samlerobjekt end som et spil jeg skal bruge til at spille med. Med den nye 2nd ed. har jeg mit definitive "spilleeksemplar", med forbedrede komponenter i forhold til FFG-udgaven, med en forbedret regelbog og med de forskellige ændringer til reglerne med.

Om det ligefrem er værd at købe den, hvis man har FFG udgaven er nok meget subjektivt, men lad os bare sige at man skal være en anelse nørdet for at overveje det. :)

Tillad mig i øvrigt at henvise til denne glimrende anmeldelse som viser forskellene på 1st og 2nd ed. - både hvad angår komponenter og regler.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Har købt Antiquity og Ora et Labora så den kommer til at stå på Eurogames den næste stykke tid (hvis det ikke var fordi man skulle på kursus hele næste uge)
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Her d. 5. januar har jeg vist allerede fået brændt hele første kvartals spilbudget af, for i dag ankom i hvert fald mine bestilte eksemplarer af Mage Knight Board Game og Ora et Labora. Puha, jeg må snart finde noget at sælge igen.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Her d. 5. januar har jeg vist allerede fået brændt hele første kvartals spilbudget af, for i dag ankom i hvert fald mine bestilte eksemplarer af Mage Knight Board Game...
Så vil jeg håbe for dig at andenudgaven ikke indeholder alt for mange forbedringer...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:
Jens_Hoppe wrote:Her d. 5. januar har jeg vist allerede fået brændt hele første kvartals spilbudget af, for i dag ankom i hvert fald mine bestilte eksemplarer af Mage Knight Board Game...
Så vil jeg håbe for dig at andenudgaven ikke indeholder alt for mange forbedringer...
Well, den kommer jo ikke lige foreløbig, så hvis den virkelig bliver så meget bedre kan den falde ind under budgettet for et af de kommende kvartaler...! :lol:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Stony var gået kold på sit eksemplar af Colonial: Europe's Empires Overseas inden han havde fået pakket det ud, så det har jeg i stedet købt. Jeg har ganske vist læst lidt om Bash the Leader-slutspil, men tema, komponenter og regler virker i øvrigt tillokkende, så jeg må satse på, at dem jeg vælger at spille det med ikke er så agressive :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Brichs »

Min fødselsdag gav anledning til lidt disposable income, hvilket betød en shopping spree i det nye Faraos Cigarer i dag. Jeg kom hjem med Eclipse og Mage Knight, hvilket er de to spil fra Essen jeg virkelig ærgrede mig over ikke at have med hjem. Samtidig faldt jeg over det helt nyudgivede Wiz-War, jeg ikke vidste var kommet endnu...så det røg også i en pose og med mig hjem.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du købt idag?

Post by jondifool »

Bestået en eksamen og som beløning har jeg straks købt Ora et Labora. Da jeg nu engang læser teologi, så er spillets tema jo ligesom oplagt.
Der er nu er punched ud! (med en lidt modig teknik lykkedes det stort set at undgå at beskadige counters-OeL har en issue med at nogle af counter ikke er skåret helt igennem).
Umiddel bart virker indholdet lidt fattigt/usselt. Men efter en regellæsning (i uve rosenbergs trykke hænder) steg humøret igen-

http://boardgamegeek.com/thread/750651/ ... e-truth-fr

efter at have været lidt i tvivl om jeg turde begive mig ud i spillet, med alt den kritik produktions kvaliteten havde fået, var det overstående tråd der fik mig til at skaffe spillet alligevel. Det tror jeg ikke jeg fortryder.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

jondifool wrote:Bestået en eksamen og som beløning har jeg straks købt Ora et Labora. Da jeg nu engang læser teologi, så er spillets tema jo ligesom oplagt.
Der er nu er punched ud! (med en lidt modig teknik lykkedes det stort set at undgå at beskadige counters-OeL har en issue med at nogle af counter ikke er skåret helt igennem).
Umiddel bart virker indholdet lidt fattigt/usselt. Men efter en regellæsning (i uve rosenbergs trykke hænder) steg humøret igen-

http://boardgamegeek.com/thread/750651/ ... e-truth-fr

efter at have været lidt i tvivl om jeg turde begive mig ud i spillet, med alt den kritik produktions kvaliteten havde fået, var det overstående tråd der fik mig til at skaffe spillet alligevel. Det tror jeg ikke jeg fortryder.
Sad og udførte samme punch out øvelse på Ora et Labora, og det blev til 6-7 counters som sad rimelig uhjælpeligt fast, men en lille hobby kniv var det fikset, sådan næsten da. Men jo produktionskvaliteten var faktisk lidt lavt for et Z-man game, så lidt skuffende. Jeg skal spille det solo når jeg kommer hjem fra arbejde i dag, så det glæder jeg mig rigtig meget til, reglerne er læst og det minder rigtig meget som en bedre udgave af Le Havre med elementer fra Agricola, så glæder mig rigtig meget til første gennemspil.

Fik også Antiquity, som ser fuldstændig vildt ud i den alt for overdimensionerede kasse, men det er wargame standard antal counters som der også skal leges med, bliver vist en helt fantastisk aften :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Oseali wrote:Sad og udførte samme punch out øvelse på Ora et Labora, og det blev til 6-7 counters som sad rimelig uhjælpeligt fast, men en lille hobby kniv var det fikset, sådan næsten da. Men jo produktionskvaliteten var faktisk lidt lavt for et Z-man game, så lidt skuffende.
Bemærk venligst at Z-man kun er distributør af dette spil. Spillet er produceret af Lookout Games, og spørgsmålet er hvor de får fabrikeret deres papplader henne efter at Scheer lukkede sidste år. Formentlig i østeuropa et sted, hvilket forklarer den ringere kvalitet.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Oseali »

Mik wrote:
Oseali wrote:Sad og udførte samme punch out øvelse på Ora et Labora, og det blev til 6-7 counters som sad rimelig uhjælpeligt fast, men en lille hobby kniv var det fikset, sådan næsten da. Men jo produktionskvaliteten var faktisk lidt lavt for et Z-man game, så lidt skuffende.
Bemærk venligst at Z-man kun er distributør af dette spil. Spillet er produceret af Lookout Games, og spørgsmålet er hvor de får fabrikeret deres papplader henne efter at Scheer lukkede sidste år. Formentlig i østeuropa et sted, hvilket forklarer den ringere kvalitet.
Ah tak Mik, havde kun langt mærke til Z-man på æsken, og ca alt andet jeg har med dem er i rigtig god kvalitet, også Ascending Empires, som jo stiller ret store krav til at skulle passe sammen.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Mik »

Efter at købt de mere seriøse spil for to uger siden, er turen nu kommet til den mere spøjse afdeling.
Der var dog et par spil i den lettere strategi-afdeling som jeg har ventet længe på:

The City (Tom Lehman, Amigo) afskar jeg hurtigt i Essen som værende for kaotisk. Men efterhånden som jeg har lært kortene at kende, må jeg erkende at det virker ret godt.

Space Mission (Schmidt Spiele) er en videreudvikling af Amerikansk spil. Annemette købte det i Essen, og jeg har ventet på mit eget eksemplar lige siden. En meget simplificeret udgave af Ad Astra. Noget kaotisk, men igen: forholdsvis hurtigt.

Lost Temple (Bruno Faidutti, White Goblin) er et racerløb baseret på designerens succesmekanisme fra Citadels hvor man hemmeligt vælger personkort. Det var et af de allerførste spil jeg var med til at spilteste, og jeg har altid godt kunne lide mekanismen. Der er formentlig for lidt tid i et kort racerløb til at nå at reagere på de andre spilleres valg, men hvad...

Space Bastards er et Tjekkisk spil, som har fået meget blandede anmelderer. Og jeg har ikke de store forventninger til det. Men noget skulle fylde kassen ud!
Last edited by Mik on Fri Jan 20, 2012 3:15 pm, edited 1 time in total.
Image
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Slapz »

Mik wrote:Og så har jeg af en eller anden grund også fået udvidelsen Small World: Be Not Afraid, som jeg ikke har brug for da jeg allerede har den. Så hvis nogen i Storkøbenhavn-Helsingør området vil købe det for en halvtredser er de velkomne til at henvende sig.
Det var da et rigtig godt tilbud - En skam det er så langt væk :)

Idag bukkede jeg under, ville ikke købe flere spil i denne måde, da jeg er studerende - MEN så endte jeg sku lige med at tage en cykeltur til Gunzone, da de havde Agricola til 360,-'ish... Tænkte det var rigtig nice, da jeg har set det koster 600,- mange steder... Også tog jeg også lige Small World Cursed og Grand dames. Glæder mig meget til at få prøve Agricole når lejligheden lige byder sig, samt de nye racer i Small World :)
Post Reply