Told og Kickstarter

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
PhilipChrs
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 94
Joined: Sat Jul 27, 2013 8:15 am

Told og Kickstarter

Post by PhilipChrs »

Jeg tager Agents som eksempel.

Skaberen af spillet siger, at han kan notere de reelle produktionomk. for spillet på pakken i stedet for pledge beløbet, hvilket gør at det ryger under toldgrænsen.

En tysker sagde, at de i Tyskland forlangte beviser for selve pledge beløbet, hvilket betyder at den ikke vil gå, men er der nogen der ved hvordan det foregår i DK?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Told og Kickstarter

Post by Mik »

Det er umuligt at sige hvordan Skat vil reagere i de enkelte konkrete situationer.
Men min erfaring er at de kender alle kneb til hudløshed, og at de ikke er nemme at løbe om hjørner med.
Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Told og Kickstarter

Post by weilmann »

Ja, desværre tager de ofte deres job alvorligt :D
Mvh
Martin
Sturmmann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 77
Joined: Sun Jan 13, 2013 1:04 pm
Been thanked: 1 time

Re: Told og Kickstarter

Post by Sturmmann »

Da jeg støttede et projekt, skrev leverandøren produktionsprisen på pakken.
Skat tilbageholdte min pakke, og krævede dokumentation i form af bankudskrift, så de kunne beregne den "rigtige" told...

Der blev betalt told og skat af hele pledge beløbet + transport, og dertil kommer der et gebyr.....
Spillet endte med at være dyrere med kickstarter end hvis jeg havde ventet med at købe det i en dansk forretning.

Andre i samme kickstarter modtog deres pakke, uden en hilsen fra Skat.
Så de behandler åbenbart ikke altid deres kunder ens.


Anders
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Told og Kickstarter

Post by Mik »

Skat tager naturligvis deres job alvorligt - det manglede jo også bare andet. Det er jo det vi betaler dem for.
At der så pt. er sager hvor de åbenbart har taget deres job lidt for alvorligt i øjeblikket, har jo ikke noget at gøre med de mange tusinde pakker der ankommer til landet dagligt. Og her er Skat jo nødt til at lave stikprøvekontroller. Du ville næppe bryde dig om at ALLE pakker blev undersøgt, ligesom billister nok også ville betakke sig for at politiet stoppede samtlige bilister som begiver sig ud på vejene.

Selvom Skat har et godt øje til mig, betragter jeg det kun som logisk. Jeg gad da heller ikke at fiske et sted hvor der aldrig bliver fanget noget. Og jeg synes heller ikke at det er synd for mig. Jeg er mest irriteret over at vi stadig ikke har et ordentligt moms-system som gør at man let kunne betale sin afgift på forhånd, således at man undgik efterbehandlingsgebyret.
Image
User avatar
christianbuus
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Sat Aug 24, 2013 11:45 am
Favoritspil: Dominion, Roborally, Citadels, Castles of Burgundy, Twilight Imperium

Re: Told og Kickstarter

Post by christianbuus »

PhilipChrs wrote:Jeg tager Agents som eksempel.

Skaberen af spillet siger, at han kan notere de reelle produktionomk. for spillet på pakken i stedet for pledge beløbet, hvilket gør at det ryger under toldgrænsen.

En tysker sagde, at de i Tyskland forlangte beviser for selve pledge beløbet, hvilket betyder at den ikke vil gå, men er der nogen der ved hvordan det foregår i DK?
Tjaa, jeg er også hoppet på Agents vognen. Jeg synes det er umuligt at forudsige hvornår der ryger told på. Men som oftest, når skat har bestemt sig for at undersøge en bestemt pakke, så ryger der told på med mindre man kan sende en kvittering på hvor lidt genstanden har kostet en (dette skal vidst være pænt lidt). Men fx modtog jeg Nothing Personal for 2 uger siden - et forholdsvist dyrt spil der ikke røg told på =). Så lad os bare krydse fingre for at the Agents kan snige sig forbi tolderne =).
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Told og Kickstarter

Post by Gunness »

Lettere o.t.:
Christian, har du overblik over de forskellige expansions til Agents? Man kan åbenbart godt nå at være med endnu, selv om Kickstarteren er lukket, men jeg har ikke speciel lyst til at købe alle 4 expansions.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
christianbuus
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Sat Aug 24, 2013 11:45 am
Favoritspil: Dominion, Roborally, Citadels, Castles of Burgundy, Twilight Imperium

Re: Told og Kickstarter

Post by christianbuus »

Gunness wrote:Lettere o.t.:
Christian, har du overblik over de forskellige expansions til Agents? Man kan åbenbart godt nå at være med endnu, selv om Kickstarteren er lukket, men jeg har ikke speciel lyst til at købe alle 4 expansions.
Jeg har kun kastet penge efter basis-sættet plus KS-promos, - hvis det bare er helt vildt godt kan man jo altid prøve at opstøve expansions :-). Men jeg er nødt til at se om mekanikken "klikker" for mig først :-)
Post Reply