James Bond - hvilke film skal man se?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Frouvne »

Efter at have spillet Agents of Smersh med familiens yngste og i et håb om at inspirere ham til at gide spille det endnu mere, fandt jeg det naturligt, at introducere ham til James Bond-filmene. Da han endnu kun er 10 år gammel er der dog en grænse for, hvor voldsomme film jeg ønsker at udsætte ham for og endvidere er det min fornemmelse at det ikke er alle filmene, der har den samme lette, humoristiske tone som f.eks. filmene med Roger Moore. Desværre er jeg ikke selv i stand til at bedømme dette, da det forholder sig sådan, at selvom jeg altid godt har kunnet lide det univers filmene repræsenterer, har jeg fundet dem uendeligt kedsommelige, hver gang jeg har sat mig for at se dem. Vi er nu kommet igennem filmene med Roger Moore. Er der andre, der kan anbefales til en 10-årig og helst med samme humoristiske grundtone?
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Jesper Amstrup »

Så skal du nok holde dig fra Daniel Craig ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Frouvne »

Jesper Amstrup wrote:Så skal du nok holde dig fra Daniel Craig ;)
Nej, det har du nok ret i. Er det Pierce Brosnan, der kommer tættest på Roger Moore og her tænker jeg på "tonen" i filmen?
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Jesper Amstrup »

Frouvne wrote:
Jesper Amstrup wrote:Så skal du nok holde dig fra Daniel Craig ;)
Nej, det har du nok ret i. Er det Pierce Brosnan, der kommer tættest på Roger Moore og her tænker jeg på "tonen" i filmen?
Så langt kan jeg ikke huske tilbage ;)
Jeg har set den nyeste James Bond film, og der kedede jeg mig bravt - og der var måske også liiidt for meget fart på til en 10 årig.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Robert »

Ja, Pierce Brosnan og Roger Moore ligger lidt op ad hinanden.
Daniel Craig er ret voldsom og Timothy Dalton forsøgte at gøre lidt af det samme som ham, men lykkedes ikke så godt med det.
Uanset, så er der jo en del vold i filmene. Men også en del "tegneserie".
Det er "Boys with Toys" - i hvert fald indtil Daniel Craig. Er det noget for din søn?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Frouvne »

Tak! Det var nogenlunde det, jeg gerne ville vide. Ja, det er noget for ham! En smule vold må der også gerne være, men det behøver ikke være for udpenslet. Og så længe det er lidt tegneserie-agtigt tror jeg, det er lettere at distancere sig fra volden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Sir William »

Vil altså nu klart anbefale George Lazenby i "On Her Majesty's Secret Service", den ene hvor han var med, var der altså heller ikke megen vold.

Måske ikke den mest vilde oplevelse i Bonds univers, men efter sigende den der er mest tro mod bøgerne.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Gunness »

Lige bortset fra Licence to Kill, som var utroligt dyster på Bond-skalaen, er der generelt temmelig meget tegneserievold over serien før Daniel Craig. De ældre film er generelt mere afdæmpede, og volden er noget mere stiliseret. Men humor er der ikke helt så meget af. Hvis det skal være Pierce Brosnan, så var hver film med ham dårligere end den foregående. Goldeneye er måske lidt mere voldsom end de øvrige, så prøv evt. The World is Not Enough. Så kan farmand bruge lidt af tiden på at bryde sin hjerne med, hvordan Denise Richards nogensinde blev hyret som atomfysiker i tanktop ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Sir William »

Gunness wrote:Lige bortset fra Licence to Kill, som var utroligt dyster på Bond-skalaen, er der generelt temmelig meget tegneserievold over serien før Daniel Craig. De ældre film er generelt mere afdæmpede, og volden er noget mere stiliseret. Men humor er der ikke helt så meget af. Hvis det skal være Pierce Brosnan, så var hver film med ham dårligere end den foregående. Goldeneye er måske lidt mere voldsom end de øvrige, så prøv evt. The World is Not Enough. Så kan farmand bruge lidt af tiden på at bryde sin hjerne med, hvordan Denise Richards nogensinde blev hyret som atomfysiker i tanktop ;)
Hva.... Kan smukke mennesker i minimal påklædning ikke være atomfysikere?? 8) Hmmm, hvordan skulle en atomfysiker så havde set ud? Hvem havde passet bedre til rollen??? :P
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Gunness »

Selvfølgelig kan de det. Man kommer jo let til at svede af at tænke så meget.

Nu hjalp det selvfølgelig også, at hun er en fænomental skuespiller. Eller noget ;)

Men alligevel vil jeg nominere Holger Bech Nielsen til rollen, næste gang vi skal have en atomfysiker & Bond-babe i en og samme person.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Sir William »

Gunness wrote:Selvfølgelig kan de det. Man kommer jo let til at svede af at tænke så meget.

Nu hjalp det selvfølgelig også, at hun er en fænomental skuespiller. Eller noget ;)

Men alligevel vil jeg nominere Holger Bech Nielsen til rollen, næste gang vi skal have en atomfysiker & Bond-babe i en og samme person.
Lagde nu ikke så meget mærke til hendes skuespil, men du har nok ret :lol:

Holger lyder som et fremragende valg, hvis den skal genindspilles. :roll:
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by zutcorp »

Vi har set dem fra starten med ungerne og connery filmene er heller ikke slemme. Og connery er jo trods alt den rigtige Bond :-)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Sir William »

zutcorp wrote:Vi har set dem fra starten med ungerne og connery filmene er heller ikke slemme. Og connery er jo trods alt den rigtige Bond :-)
Kan ikke være mere enig.

Overvejer at smutte forbi Elgiganten i morgen, for at købe den komplette Bond samling inkl Skyfall.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Gunness »

Den er nu lidt dyr hos Elgiganten. Tjek evt Amazon. Men Skyfall står vist stadig til 139 kr hos Elmutanten, og det er en meget fair pris.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: James Bond - hvilke film skal man se?

Post by Sir William »

Gunness wrote:Den er nu lidt dyr hos Elgiganten. Tjek evt Amazon. Men Skyfall står vist stadig til 139 kr hos Elmutanten, og det er en meget fair pris.
Mener det er 659 kr. for samtlige Bond film inkl Skyfall som alene koster 140 kr. Er det virkeligt dyrt?
Post Reply