Secret Santa 2012 - er du med?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Mikkel »

Så blev det tid igen!

Mit 'target' bor i Colorado (ikke Toronto som jeg skrev først :D ), så det bliver spændene at høre hvilken fyr han er :)

Min Santa sendte straks en mail om at jeg skulle ændre min profil for at vise min respekt over for de to rivaliserende fodboldklubber som min klub (Manchester United) har :D Så det har jeg så gjort når Santa siger det - man er jo trods alt en god dreng.

Er I med i år?
Last edited by Mikkel on Wed Nov 14, 2012 1:00 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Sir William »

Var med sidste år og havde også en i Canada som jeg var Secret Santa for. Har dog ikke lige i år kunne overskue det, så fravalgte det selv om det var sjovt og en positiv oplevelse sidste år.
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Fod »

Jeg er med for andet år.

Mit target er en af de sværere. En Brittisk fyr som står for netsiden af en spilbutik. En samling på 400+ spil, ikke et af dem er rated. Kun 21 spil på wishlisten, og den eneste 1'er er et kickstarter-spil som ikke er til at finde i retail.
Det skal nok blive interessant at finde noget. :?

Har ikke hørt noget fra min Santa i år, men der er jo tid nok. 8)
- Nick
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Stony »

Skriv evt. et brugernavn. Det kan jo være, der er nogen der kan komme med et godt forslag.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Mads321 »

Jeg er med for første gang.

Jeg havde inden jeg fik mit target, lavet en aftale med mig selv om, at uanset hvad, så skulle vedkommende modtage spil for mindst $50 - og at portoen så at sige ville blive min ekstra gave.

Men det kom jeg nok til lidt at fortryde igen, da mit target er fra Brasilien, hvor der hverken er spilbutikker (og dem der er tager næsten præcist dobbeltpris for alle titler - dvs. nærmest intet til omkring de $50, og det meste omkring $100 - og de spil som mit target ønsker sig $200).

Mulighed nummer 2 ville være at sende noget til Brasilien, hvilket så vil koste omkring kr. 325 ($55) for 3 kg.

Oven i det, så havde mit target kun 6 spil på sin ønskeliste - alle spil som koster omkring $100 (uden porto).

Og oven i det, så bliver alle pakker der har en samlet værdi (inkl. porto) på $50 eller over, som sendes til Brasilien, pålagt 60% i gebyr!

Det var lige før jeg synes det var helt tarveligt, at han havde meldt sig til, men på den anden side, så må man sgu også tage hatten af for en person, som bor i et relativt fattigt land og har en samling på over 100 spil, som alle har kostet mindst det dobbelte af, hvad alle os andre giver for dem.

Min endelige løsning blev, at jeg fandt en billigt "brugt" u-udpakket udgave af hans mest ønskede spil på BGG's marked, og har været i kontakt med sælger, som selv foreslog at pakke ind og vedlægge en anonym seddel fra Santa. Og samtidig sender han det som en gave uden kvittering, så der er minimal sensynlighed for, at han bliver pålagt gebyr for at modtage den.

Samlet bliver det ca. kr. 500,- hvilket var hvad jeg havde regnet med at ville bruge fra start. Men hold da op en opgave jeg fik!
Last edited by Mads321 on Tue Nov 13, 2012 6:50 pm, edited 2 times in total.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Oseali »

Jeg er med i både secret santa, og wargame secret santa.

Begge targets er i USA, så det er heldigvis en overskuelig opgave, og begge mine targets har lange ønskelister, så bliver bare et spørgsmål om at vælge noget på listen.

til min normale target bliver det nok x-wing fra FFG plus diverse udvidelser, de er ikke så skide dyre i US, min wargame bliver nok A victory lost, da han har den som nummer et og den er oop, men til forholdsvis billige penge på BGG market, men er ikke helt sikker endnu :-)

Min egen santa (normale) har kontaktet mig tre gange, og han er langt den mest aktive santa jeg nogensinde har haft, så det lover godt, da erfaringen siger (ihvertfald for mig) at jo mere aktiv jo mere omtanke i spillene og evt hilsener.

Og min hemmelige drøm i wargame secret santa er at få en af designerne som deltager derinde som santa, de har det med at gå all in :-)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Larsine »

Jeg er med for 6. gang på BGG, og for 4. gang på RPGgeek. Sidste år var jeg også med i Print'n'Play SS, men det var en stor opgave, og størrer end jeg havde forestillet mig. Jeg lavede tre spil, hvoraf det ene stod højt på modtagerens liste, og de to andre var lidt mere gætværk. Men han endte med at forære alle tre spil væk, uden at have spillet dem :(

Jeg har endnu ikke får mit RPG tagret, selv den skulle have lukket i går, men stadig er åben for tilmeldinger.

Mit BGG target bor i Tyskland, men han har desværre ikke så mange spændende ting på sin liste. Santa har skrevet til ham, men han har endnu ikke svaret.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Larsine »

Har lige netop får mit RPGgeek SS Target, og det viser sig at være en fyr fra England, som i går skrev til mig, for at få nogle gode råd til hvordan man købte til et BGG SS Target som bor i Danmark. Verden er lille :-)
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Affenberg »

Jeg er også med for første gang.

Mit target er en englænder i London, som spiller med i http://www.meetup.com/LondonOnBoard/
Han har ikke svaret på mine taunts endnu, men der er aktivitet på BGG fra hans side.
Oh well, hans wishlist er fin nok, så det bliver ikke noget problem at finde et spil til ham.

Jeg har fået den første besked fra min egen santa her i dag!
Han/hun er en Joulupukki / suomi santa. Ærgeligt at jeg ikke har fået set Rare Exports endnu. 8)
http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelse ... xports.htm

Mads321 wrote:Jeg er med for første gang.

Samlet bliver det ca. kr. 500,- hvilket var hvad jeg havde regnet med at ville bruge fra start. Men hold da op en opgave jeg fik!
Men rigtig godt gået af dig, at du har klaret opgaven på den måde! Super godt arbejde! Lige som det skal være. :D
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Torcida »

Hvad er dette for noget og hvor og hvordan deltager man? :)
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Mads321 »

Affenberg wrote:Jeg er også med for første gang.

Mit target er en englænder i London, som spiller med i http://www.meetup.com/LondonOnBoard/
Han har ikke svaret på mine taunts endnu, men der er aktivitet på BGG fra hans side.
Oh well, hans wishlist er fin nok, så det bliver ikke noget problem at finde et spil til ham.

Jeg har fået den første besked fra min egen santa her i dag!
Han/hun er en Joulupukki / suomi santa. Ærgeligt at jeg ikke har fået set Rare Exports endnu. 8)
http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelse ... xports.htm

Mads321 wrote:Jeg er med for første gang.

Samlet bliver det ca. kr. 500,- hvilket var hvad jeg havde regnet med at ville bruge fra start. Men hold da op en opgave jeg fik!
Men rigtig godt gået af dig, at du har klaret opgaven på den måde! Super godt arbejde! Lige som det skal være. :D
Jeg er stadig ikke tilfreds med det faktum, at jeg har betalt mere i porto, end jeg har for spil - så der er lige røget en ordre afsted på et sæt custom dice til det spil jeg har købt til ham - og så tror jeg også det ryger en lille ekstra pakke med "et eller andet dansk" i, (forslag modtages meget gerne!) som ikke vejer for meget., afsted også.
Torcida wrote:Hvad er dette for noget og hvor og hvordan deltager man? :)
Det er Secret Santa, som er en slags nisse-leg, der arrangeres på boardgamegeek.com og vidstnok også på thedicetower.com.

Det går ud på at man melder sig til, og accepterer en minimumspris, som man så skal købe spil for, til en tilfældigt udvalgt person, som også deltager. Man er så denne persons Secret Santa, og man får også selv tildelt en Secret Santa (ikke den samme som den man selv er det for). Tilmelding er for personer i alle lande, så man ved ikke hvor langt væk ens "target" (mål/person) er.

Man deltager ved at melde sig til i slutningen af oktober/starten af november. Tilmeldingen er desværre lukket nu (i hvert fald på boardgamegeek.com), så der kan du ikke deltage før næste år. Måske der stadig er åben for tilmelding på thedicetower.com (hvis der altså er Secret Santa, som jeg formoder).
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Sir William »

Torcida wrote:Hvad er dette for noget og hvor og hvordan deltager man? :)
Som det var sidste år, så skulle man bruge for minimum $50, hvilket vist nok også i teorien var inkl. forsendelse, de fleste sendte som regel for mere.

Du kan se resultatet af folks gavmildmhed her

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/7 ... -me/page/1?

Der er også en "sikring" så hvis din santa ikke sender noget til dig, så er der nogle gavmilde sjæle som fungerer som "erstatnings santaer".

Når du så melder dig til, så kunne du sidste år vælge hvilken dele af verden du ville agere i. Altså dit "offer" skulle bo i bestemte egne af verden. Hovedparten af dem der deltager var - tror jeg - sidste år fra Nordamerika og Europa. Fik selv en fra Canada.

Fandt så ud af, at han arbejdede i en brætspilsbutik deroppe så jeg tog kontakt til hans chef og fik organiseret en overraskelse, hvor de kaldte ham ind til en samtale.

Derudover fik jeg en kollega til at sende noget danske slik - salt lakrids - fra USA, hvilket vist nok var en kæmpe succes.

Det man så lige skal vide er, at du får rigtig meget for $50 i USA i forhold til f.eks. Danmark. Så du får et meget større råderum hvis det "offer" bor i Nordamerika.

En anden ting, så er der en del internetbutikker, der støtter op omkring dette projekt og hjælper med gave indpakning.

Kan kun anbefale, at du deltager næste år. Regner selv med at være med næste år igenn.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Mik »

Sir William wrote:Der er også en "sikring" så hvis din santa ikke sender noget til dig...
Øh - jeg troede at glæden lå i at GIVE...?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by Sir William »

Mik wrote:
Sir William wrote:Der er også en "sikring" så hvis din santa ikke sender noget til dig...
Øh - jeg troede at glæden lå i at GIVE...?
Definer glæde?

Ja, glæden ligger I at man overrasker en total ukendt med en gave som personen har ønsket sig. Og ja, man bliver da ligeledes glad når man får en gave fra sin SS.

Så glæden ligger vel både i at modtage og give. Lige dele af hver. Hvis kun man finder glæden ved at give og er ligeglad med at modtage, så er det også en mulighed fordi de altid søger back-up nisser til dem som giver men ikke får, fordi deres SS ikke klarer sin opgave.
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Secret Santa 2012 - er du med?

Post by BACON! »

Affenberg wrote: Man deltager ved at melde sig til i slutningen af oktober/starten af november. Tilmeldingen er desværre lukket nu (i hvert fald på boardgamegeek.com), så der kan du ikke deltage før næste år. Måske der stadig er åben for tilmelding på thedicetower.com (hvis der altså er Secret Santa, som jeg formoder).
De har lavet en officiel "second chance secret santa" for folk som ikke nåede/var for vægelsindede til at melde sig til den første. Der er så knap så mange deltagere, men ellers er det det samme.
Tilmeldingen til den lukker den 19. Jeg var alt for sløv så det er den jeg er med i :)
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
Post Reply