At arrangere spilarrangementer

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

At arrangere spilarrangementer

Post by Sir William »

Hvilken krav/forventninger er der til et spilarrangement?

Kan se at hovedparten af arrangementer ligger i Århus/københavn, men tænkte det kunne være sjovt at lave noget i Hillerød.

Hvilken forventninger ville der være til et sådan arrangement så som forplejning, spil og lokaler for at flest mulige ville deltage. Altså lokke folk væk fra de store byer og bevæge sig nordpå.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Helle »

Altså ...

Der er jo ingen forventninger overhovedet ... altså der har været mange forskellige ting undervejs ... alt fra

'jeg vil gerne spille Battlestar Galactica' jeg har 3 ledige pladser, vi spiller den 3. oktober ... hvem kan og vil'
over ... 'vi har 8 pladser på fredag - meld jer til, så finder vi på noget ...'
over ....'der er 20 pladser i valby d. 27. '
til Stonys noget store sats med hyttetur i april.

I valby er der booket lokaler, og så er det som regel sådan, at folk ønsker, hvad de vil spille - og Stony får det til at gå op ... man medbringer selv spil, man sørger selv for mad undervejs (indimellem har der været fællesspisning på café efterfølgende) og så betaler man gerne et beløb for deltagelse, der går til lejen ...
Grunden til at det er i Valby er nok, at de har ok lokaler, som er ok billige, og som er nemme at komme til for mange ... det er lidt forskelligt, hvem der står for det ...

Så det er bare at begive sig i gang ...

Jeg ved ikke, hvad forventninger jeg ville have til, hvor mange der kom til Hillerød ... der bor allerede nogle stykker nordpå, men det ville nok også afhænge af, hvor tilgængeligt stedet er (i hvert fald for mig) ...

Men der er ikke ret store forventninger - dem der skal forklare regler eller tilbyder, at noget skal spilles medbringer som regel også et eksemplar ... men der skal være borde og stole ... :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Stony »

Du kan vælge at lave arrangementet hjemme. Du kan også gøre det lidt større i lejede lokaler, men så er det væsentligt at det ligger et sted der er let tilgængeligt med offentlig transport.

Ved lidt større arrangementer (flere samtidige spilborde) kan man lade programmet være åbent. Hvis det er et hjemmearrangement med kun et enkelt bord, er det nok tilrådeligt at lave en "menu" for hvad der kommer på bordet.

Ud over det kan man gøre som man vil. Jeg har et par gange inviteret på mad, så man ikke skulle vente på at folk blev færdige med at spise, og først da skulle til at køre ud til mig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Robert »

Ja tak til Hillerød. :mrgreen:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Sir William »

Robert wrote:Ja tak til Hillerød. :mrgreen:
Hvis vi er flere om det, så skulle det vel nok kunne lade sig gøre.

Vil gerne sørge for maden om nødvendigt, elsker at lave mad og beskeden som jeg er, så er jeg også pokkers god til det 8)
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Tobias »

Hillerød lyder som en glimrende ide :D
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Stony »

Ja.... En anelse længere mod nord, så kan I også invitere nordmænd. :P

Hvad arrangementet end måtte blive, så er Hillerød heldigvis ikke længere væk, end en rask lille køretur fra Ballerup.
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by akwlinka »

Jeg bor i hundested, så det er jo kun den halve vej i forhold til Valby.

Mit problem er så bare tiden. Hvornår havde du tænkt dig at arrangere.

En god ide er at meld dato ud i god tid. Især hvis du gerne vil have mange deltagere.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Sir William »

Hvis vi var flere om det, så kunne vi eventuelt snakke sammen om en dato.

Umiddelbart kunne en søndag i december være hyggelig, desværre er det også der man har travlt. Ellers er der jo januar, så er der måske nogle der har fået købt nogle dejlige gaver til jul og jeg kan få nogle ideer inden jeg smutter til London.

Der er arrangement her i september, Con i oktober og hvis rygterne om et efter-Essen arrangement også så skal vi vel også passe på at lægge dem for tæt på hinanden.

Jeg starter lige med at undersøge lokaler i Hillerød når jeg har gjort det, så skal jeg nok finde en dato.

Men er der nogen der gerne vil hjælpe til i både søgen og planlægning, så send mig en PB.
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: At arrangere spilarrangementer

Post by Kitxune »

Jeg er også frisk på at tage en tur til Hillerød og spille! :D
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
Post Reply