Battlestar Galactica

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Battlestar Galactica

Post by Larsine »

Min tur til England har indbragt et stk. Battlestar Galactica, dog ikke braetspillet, men hele den store boks med saeson 1-4 plus Razor. Den var paa tilbud i HMV til kun £35. I Danmark har jeg ind til videre kun kunnet finde saeson 1-3, og det billigste har vaeret til ca. kr 150,- pr. saeson, saa jeg syntes at det var et OK tilbud.

Glaeder mig til at komme hjem saa jeg kan saette mig foran DVD-afspilleren i ca. 67 timer.

Lars
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Robert »

God fornøjelse! Den er temmelig intens - men også en smule dyster. Efter min mening.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Battlestar Galactica

Post by Frouvne »

God fornøjelse også fra mig! Jeg har kun set til og med sæson 3 men glæder mig meget til afslutningen. Bliver der både en sæson 4 og 5 eller er det blot sæson 4, der er splittet op, man kan få fingrene i nu?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Battlestar Galactica

Post by Larsine »

Det er desvaerre kun Miniseries & Seasons 1-4 Box Set, som kun indeholder episode 1-12 af saeson 4. Jeg mangler altsaa saeson 4 episode 13-22 (The Final Seson), men det varer nok lige lidt tid inden jeg kommer der til.

Jeg har dog set alt hvad SBS-net/6'eren har sendt, men med deres made at sende paa, er der smuttet et enkelt afsnit i ny og nae, saa jeg glaeder mig til at gense det hele.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Bliver der både en sæson 4 og 5 eller er det blot sæson 4, der er splittet op, man kan få fingrene i nu?
Serien er netop stoppet med 4. sæson i USA. Det er lidt trist, men på den anden side hellere stoppe mens legen er god. Antallet af amerikanske serier, der er fortsat hinsides enhver rimelighed er temmelig lang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Stony »

Antallet af serier der fortsætter indtil budgettet bliver lukket, og derfor ikke får en fornuftig afrunding/konklusion er heller ikke kort.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Robert »

Gunness wrote:
Frouvne wrote:Bliver der både en sæson 4 og 5 eller er det blot sæson 4, der er splittet op, man kan få fingrene i nu?
Serien er netop stoppet med 4. sæson i USA. Det er lidt trist, men på den anden side hellere stoppe mens legen er god. Antallet af amerikanske serier, der er fortsat hinsides enhver rimelighed er temmelig lang.
Får vi hele 4. sæson. eller kun den halvdel der allerede er filmet?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Gunness »

Hele sæson fire er heldigvis filmet - og udsendt i USA. I alt 22 afsnit. Serien stoppede midlertidigt efter 12 afsnit pga. forfatterstrejke i WGA (som er forfatternes fagforening i Hollywood), men det blev heldigvis løst.

Der har dog været en del forvirring, idet første del af sæson 4 allerede har været udsendt på dvd i et stykke tid, så mange troede, at der ikke kom mere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Gunness »

Stony wrote:Antallet af serier der fortsætter indtil budgettet bliver lukket, og derfor ikke får en fornuftig afrunding/konklusion er heller ikke kort.
Tjoeh.... jeg ville fx. gerne have set Carnivale færdig, og der er vel også andre eksempler? Jeg kan bare ikke lige komme i tanke om dem.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Battlestar Galactica

Post by Rune Petersen »

Gunness wrote:
Stony wrote:Antallet af serier der fortsætter indtil budgettet bliver lukket, og derfor ikke får en fornuftig afrunding/konklusion er heller ikke kort.
Tjoeh.... jeg ville fx. gerne have set Carnivale færdig, og der er vel også andre eksempler? Jeg kan bare ikke lige komme i tanke om dem.
Deadwood. :(
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Stony »

Jeg mener det er et glansnummer som Sci-Fi channel har begået mindst et par gange. Farscape er et eksempel jeg lige kan komme ihu. Det lader til at de er gået over til at sigte mod et mere begrænset antal sæsoner, før de rykker videre til et nyt projekt. Det kan så være både godt og skidt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Battlestar Galactica

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Det kan så være både godt og skidt.
Ja, jeg begynder nok at hælde til at syntes, at det er et meget sympatisk træk, at der rent faktisk kommer en afslutning. Jeg er efterhånden begyndt på for mange serier som Lost og Heroes, hvor jeg starter med at syntes, at det er rigtig fedt og så faktisk mister lysten til at se videre, da min fornemmelse er, at der alligevel ikke kommer et klimaks. Måske er der gået for meget Dollars/Dallas i den?! :wink: I hvert tilfælde vil bevidstheden om, at BSG nu snart finder sin afslutning holde mig til ilden det sidste stykke! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Battlestar Galactica

Post by VideoJakob »

til alle BSG fans kan jeg sige at nu er piloten til spin-offen CAPRICA snart på trapperne i USA ( 21. april ) . Selve serien er sat til at starte næste år. Det er forhistorien til hele BSG's konflikt mellem Cylons og Menneskene. Det kan godt gå hen og blive ret spændende.

(og så er det jo med Eric Stoltz. Den originale Marty McFly :-D )
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Battlestar Galactica

Post by Gunness »

Ja, jeg er også ret spændt på Caprica. Ron Moore skriver ind imellem virkelig godt, men Caprica ser ud til at blive et (mere eller mindre) konventionelt familiedrama og måske ikke så meget en rum-saga. Men nu må vi se.

Hehe, hvis Eric Stoltz havde fået lov til at beholde rollen, havde trilogien nok set en del anderledes ud ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Battlestar Galactica

Post by VideoJakob »

Gunness wrote:Ja, jeg er også ret spændt på Caprica. Ron Moore skriver ind imellem virkelig godt, men Caprica ser ud til at blive et (mere eller mindre) konventionelt familiedrama og måske ikke så meget en rum-saga. Men nu må vi se.

Hehe, hvis Eric Stoltz havde fået lov til at beholde rollen, havde trilogien nok set en del anderledes ud ;)
helt enig angående Eric Stoltz :-)
Post Reply