Vær med til at kåre årets spil

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
FANTASK
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Sat Oct 25, 2008 11:21 am
Contact:

Vær med til at kåre årets spil

Post by FANTASK »

Fantask har åbnet for sin årlige afstemning omkring årets spil.
Det koster ikke noget at deltage, og man kan tilmed rissikere at vinde en præmie :D
Klik her for at komme hen til årets spil

MVH
Tommy J.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Gunness »

Så har jeg stemt. Og så vil jeg i øvrigt gerne gøre mig til varm fortaler for, at den glimrende kategori "årets nyhed" får en mere prominent plads. Jeg holder meget af Puerto Rico, men som "årets spil" er det måske ikke helt så interessant længere? :) "Årets spil 2008" burde være udkommet i 2008, men det er så bare min holdning ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Frouvne »

Puerto Rico er et udmærket og ikke mindst meget elegant spil, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg heller ikke har stemt for det i kategorien: "Bedste brætspil/kortspil 2009". :D Jeg tror dog heller ikke, at der er nogen stor risiko for, at det spil, jeg har stemt på, vinder! :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Larsine »

I år her jeg igen ikke stemt på Puerto Rico, men det har åbenbart ikke haft den store betydning de andre år, hvorofr jeg heller ikke regner med at det betyder noget i år. Jeg tror godt der kan ske forandringen i år, men nok heller ikek til det spil somjeg har stemt på.

Lars
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Drix »

He he......

Jeg kan kun undre mig over, at der ikke er FLERE spil på listen af vælge mellem.......kriteriet er jo :
"Listen her er udvalgt blandt alle spil, som er udkommet før den 31/8 2008, og som stadig er i handel."

Men jeg har også stemt.........


(Og så undrer jeg mig over, hvem der har lokket FANTASK herind)
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Stony »

Drix wrote:(Og så undrer jeg mig over, hvem der har lokket FANTASK herind)
Jeg undrer mig over, hvorfor du tit og ofte stiller spørgsmålstegn ved folks motiver m.m. Hvem siger der overhovedet er nogen der har lokket? Hvis du googler "brætspil", kommer forummet her op blandt de øverste. Forummet rummer en mængde potentielle kunder for Fantask. Forummet har sågar et underforum, hvor en del af beskrivelsen lyder: "Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her".

Hvad er problemet?
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by akwlinka »

Stony wrote:
Drix wrote:(Og så undrer jeg mig over, hvem der har lokket FANTASK herind)
Jeg undrer mig over, hvorfor du tit og ofte stiller spørgsmålstegn ved folks motiver m.m. Hvem siger der overhovedet er nogen der har lokket? Hvis du googler "brætspil", kommer forummet her op blandt de øverste. Forummet rummer en mængde potentielle kunder for Fantask. Forummet har sågar et underforum, hvor en del af beskrivelsen lyder: "Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her".
Hørt hørt.

Lige præcis dine[Drix] komentarer, har flere gange bragt skribenter til at overveje at forlade dette forum, mig selv inkluderet.

Jeg synes: Jo flere jo bedre. Og er der indlæg jeg ikke interessere mig for eller skribenter jeg ikke gider at læse, så springer jeg dem over og prøver (det er ikke altid let) at holde mig til den "seriøse" del.

Og herfra kommer der ikke flere svar til dette emne.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Frouvne »

Drix wrote:[...] (Og så undrer jeg mig over, hvem der har lokket FANTASK herind)
Jeg ved ikke, hvad du forsøger at insinuere, Drix, og er i bund og grund heller ikke interesseret i, hvad det måtte være. Dette forum er et samlingssted for folk med interesse for brætspil. Er der foreninger, forretninger eller andre der deler vores interesse er de hjertens velkomne, da de kan tilføje debatterne nogle vinkler, vi ellers ikke ville se herinde. Det er i den forbindelse væsentligt, at folk føler sig velkomne herinde og at den tone vi anvender overfor hinanden afspejler denne grundholdning. Tak.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Gunness »

Jamen så lad os sige i kor:
Image

og få debatten tilbage på sporet :)

Det kunne tænkes, at Agricola kunne gøre sig bemærket i år, men jeg ved ikke, hvor mange, der har prøvet det endnu. Der må i alt fald stadig være temmelig mange flere, der har spillet PR.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Helle »

Ja, Gunness .. .. du har ret - men bare lige for at lave en generel udmelding ...

Som delvis 'ejer' af domænet/forum vil jeg da gerne sige, at vi meget gerne ser, at butikker også bruger forum - køb og salg, herunder udsalg fra butikker er lagt som et særligt forum netop for, at butikker og vi andre skal have et sted at poste tilbud - netop for, at der i de øvrige fora kan skrives uden kommercielle hensigter - derudover er jeg glad for at både Fantask og Boardgamer har brugerprofiler, hvor man også kan se, at det er butikker der skriver og ikke privatpersoner.

- og andre butikker end de nævnte er meget velkomne sålænge det der bliver solgt har nogen interesse for brætspillere ... og så kan butikkerne føle sig lokket, presset ... eller hvad de nu vil
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Det kunne tænkes, at Agricola kunne gøre sig bemærket i år, men jeg ved ikke, hvor mange, der har prøvet det endnu. Der må i alt fald stadig være temmelig mange flere, der har spillet PR.
Agricola er naturligvis en oplagt kandidat som tronarving... og så kan det jo være, at det bliver årets spil i en årrække fremover og så er vi vel lige vidt! :wink: Jeg vil have stor sympati for, hvis Agricola tager over - men jeg har stemt med hjertet og det faldt ikke ud til Agricolas fordel.
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by akwlinka »

Gunness wrote:Så har jeg stemt. Og så vil jeg i øvrigt gerne gøre mig til varm fortaler for, at den glimrende kategori "årets nyhed" får en mere prominent plads. Jeg holder meget af Puerto Rico, men som "årets spil" er det måske ikke helt så interessant længere? :) "Årets spil 2008" burde være udkommet i 2008, men det er så bare min holdning ;)
Jeg synes også kategorien med Puerto Rico burde hedde noget andet. F.eks. "Alle tiders bedste spil", det er da til at forstå
Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Kitxune »

Så er der hermed stemt.
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
FANTASK
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Sat Oct 25, 2008 11:21 am
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by FANTASK »

Altid rart at se man er velkommen :D
Men seriøst Drix. Jeg hedder Tommy, og jeg spiller masser af brætspil! Jeg har spillet masser af brætspil i rigtigt mange år, så hvorfor skulle jeg ikke være her på dette forum.
Samtidig har jeg naturligvis også min Fantask hat, og af hensyn til at ingen skal være i tvivl om jeg kommer fra en butik (og hvilken) så valgte jeg at oprette brugeren under navnet Fantask. Så kan folk selv tillæge mine indlæg den værdi de nu ønsker.
Jeg lover til gengæld at alle mine "reklame" indlæg vil være at finde i det rette underforum. Så er man ikke i tvivl om hvad det er man læser. Min politik er dog, og har altid været, at være helt og aldeles ærlig når jeg fortæller om spil. Uanset om det er i butikken eller ej. Når folk spørger mig om et spil, så får de min ærlige mening. I den tråd kan jeg nævne, at jeg også selv har stemt (selvom jeg ikke kan vinde et gavekort) og jeg har ikke stemt på Puerto Rico :o
Hvad angår antallet af valgmuligheder, så er det skåret lidt ned fordi det har folk bedt om. Folk syntes at listerne var for lange, og det har vi lyttet til. Rollespils listerne, som muligvis ikke interesserer så mange herinde, er blevet endnu kortere fordi vi simpelt hen ikke syntes der kommer nok nye rollespil til forsvare den lange liste.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Vær med til at kåre årets spil

Post by Drix »

Ja, jeg tror Agricola er en stor favorit til titlen....

...men hvad rører sig egentlig på rollespilsfronten?
Det er snart længe siden, at jeg har haft fingeren på pulsen der....men måske netsapiens eller Andrea kan hjælpe?

Hvad er det HOTTE i RPG lige nu?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Post Reply