Fantask lukker

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Fantask lukker

Post by Gunness »

https://www.berlingske.dk/aok/koebenhav ... erhelt-kan

Næppe en større overraskelse, men alligevel trist. De var i alt fald et godt sted at kigge ind før i tiden.
Last edited by Gunness on Fri Feb 15, 2019 7:39 pm, edited 1 time in total.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Fantask lukker

Post by Neumann »

Ja, jeg kom der også rigtigt meget, dengang jeg boede i Indre By, men har nu aldrig været den, der holdt dem i live. Jeg kom der for at købe lidt RPG-bøger, SF/F og nogle ellers uopdrivelige Graphic Novels (og for at sludre med Morten, forstås), men superhelte var ikke noget, jeg kunne bruge til noget, og brætspil begyndte de først rigtigt på, efter at jeg var fraflyttet byen. Senere flyttede jeg tilbage til København, men noget længere væk fra butikken, og så kom jeg der ikke så meget mere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Fantask lukker

Post by Frouvne »

Ja, det er virkelig vemodigt. Men jeg skal da også blankt vedkende, at det er lang tid siden, jeg har været forbi Sankt Peders Stræde. Det var i Fantask, at jeg fik antændt passionen for brætspil og har købt Avalon Hill spil som Diplomacy og Civilization, der indgår i min samling den dag idag. Man kunne ønske at butikken som verdens ældste tegneseriebutik blev bevaret om ikke andet som tegneserie-museum eller lignende.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Fantask lukker

Post by Bugge »

Ja det er lidt trist at høre. Selv "aftjente jeg min værnepligt" i 70'erne ved at købe tonsvis af tegneserier og 80'erne ved at købe tonsvis af brætspil. Så blev jeg gift i februar 1992, hvorefter det (i tror det er løgn) lykkedes mig at sælge 2/3 af min brætspilsamling.

Det var så noget jeg angrerede i midt 00'erne da jeg blev skilt... Det tog lige et par år, og så blev det brætspil "lige ud af motorvejen". Men der var forskel på 1990 og 2008. Jo det lykkedes mig i løbet af kort tid, at bygge en større samling af brætspil op igen (hvoraf jeg den dag i dag stadig har over 400 jeg aldrig har prøvet... :shock: ), men de fleste blev købt i netforretninger eller specielt via dette forum (bare spørg Stony, Jens Hoppe, Joel og Rune m.f.)... :wink:

Så det var synd at sige, at jeg blev stamkunde i Fantask igen. Jeg prøvede altid at købe noget fra Fantask når lejligheden bød sig oftest Viking Con og Spildag, men nej det blev ikke til meget mere end det.

Og nu ser det altså ud til at være slut, så hvis du læser dette Marit held og lykke fremover med det du kaster dig over i stedet for.

Søren
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Fantask lukker

Post by Frouvne »

Der kører en fundraiser på gofundme. Det kan jo ikke i sig selv løse problemet, men måske købe tid til at finde på andre løsninger:

https://www.gofundme.com/f/hjaelp-fanta ... forretning
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Fantask lukker

Post by Gunness »

Ja, jeg har smidt en skærv i. Jeg synes primært, at de er faldet af på den mht at vejlede og inspirere, så jeg håber, at pengene bl.a. kan gå til at gentænke den del af konceptet. Hvis det bare handler om at lange ting over disken, kan jeg lige så godt gå på nettet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply