Månedens spiloplevelse december 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Månedens spiloplevelse december 2018

Post by Frouvne »

2018 er slut. Hvilken spiloplevelse udmærkede sig som månedens spiloplevelse for dig i december 2018? :D

---

Pandemic: Fall of Rome - 4
Spot it! - 4
Enchanted Cupcake Party Game - 3
Fast Forward: FLEE - 3
Animal Upon Animal - 2
Deep Space D-6 - 2
Finders keepers! - 2
Flick 'em Up!: Dead of Winter - 2
Socken zocken - 2
Spooky Stairs - 2
Timeline - 2
Ave Caesar - 1
Bezzerwizzer - 1
Hannibal & Hamilcar - 1
HINT - 1
Können Schweine fliegen? - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Rory's Story Cubes: Voyages - 1
Timeline: American History - 1
Året der gik 2016 - 1
Året der gik 2018 - 1
NO Trumps - 1

December måned var for mit vedkommende meget præget af hygge-spil: børnespil og Quiz-/Party-spil. Og det har såmænd også været helt fint. De bedste oplevelser har nok været med at finde et par gamle spil frem fra gemmerne: Ave Caesar og The Ravens of Thri Sahashri. Den bedste oplevelse har dog nok være at opdage Pandemic: Fall of Rome. En meget fin variant af et i forvejen solidt koncept.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2018

Post by Gunness »

December:
Ganz schön clever 6
Cerebria: The Inside World 2
Great Western Trail 2
Love Letter 2
51st State 1
AuZtralia 1
Caylus 1
Exit: The Game – The Abandoned Cabin 1
The Island of El Dorado 1
The Mind 1
Sheriff of Nottingham 1
YINSH 1

Månedens bedste nye spil var helt sikkert Cerebria, som jeg ser frem til at udforske noget mere. Som fælles oplevelse med familien var Exit det sjoveste.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2018

Post by Jens_Hoppe »

Jeg fik spillet meget lidt i december, men Pandemic: Fall of Rome var absolut højdepunktet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2018

Post by Goblen »

19 spil blev det til, hvor også det mest spillede løber med titlen som månedens oplevelse. Fik prøvet Keyforge som jeg synes virker rigtig godt, og på et tidspunkt skal jeg ud og have et par decks. To tunge spil Lisboa var fede - Det er spil jeg ikke kan få spillet nok, og fedt med et spil Fields of Arle - et suverænt to-personers spil med nogle år på bagen.

Månedens oplevelse er dog Dice Throne Season 2. Fik spillet det otte gange med min yngste datter, af mange grunde var denne oplevelse den mest fantastiske. Spillet er godt med et super fedt tema, det kan spilles hurtigt, men mest af alt så er det med familien. Det er bare noget der betyder meget for mig at bruge tid med familien uden SoMe, computere, stress og alt det andet der kan støje i hverdagen.

Månedens største skuffelse kunne godt have været Viticulture med seks personer - det var ikke sjovt - dog kommer det ikke tæt i nærheden af Architects of the West Kingdom. Det spil var slet ikke i nærheden af hvad jeg havde forventet, og det er et spil jeg ikke behøver spille igen. Kedede mig bravt med det spil.

Mine 19 spil fordeler sig ud fra nedenstående:

Dice Throne: Season Two – Battle Chest - 8
Azul - 2
KeyForge: Call of the Archons - 2
Lisboa - 2
Architects of the West Kingdom - 1
Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) - 1
Fields of Arle - 1
The Mind - 1
Viticulture Essential Edition - 1
Post Reply