Hvad har du spillet i dag? December 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Andrea »

Vi har fået prøvet Arkham Horror: The Card Game her til formiddag (mens vi hørte Gramsespektrum Greatest - meget interessant kombination). Det er et topersoners spil, hvor man kæmper mod spillet, så jeg tænkte, at det endelig var et topersoners spil, som gemalen havde lyst til at spille med mig (han er ikke så meget til konfrontatoriske topersoners spil). Vi fik selvfølgelig prygl til allersidst, for Lovecraft-inspirerede spil skal jo være svære, men det virkede ganske lovende. Lidt fiddly med en lang række regler og finurligheder, man lige skal have overblik over, men bestemt potentiale.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Andrea »

Vi havde familien Gunness på besøg og havde først fornøjelsen af at blive introduceret til Cerebria - et meget smukt og stemningsfuldt spil, hvor man spiller i hold. Der var lidt kamp om at spille de fæle, men det var naturligvis den gode side, der vandt!

Derefter fandt vi 51st State frem fra gemmerne. Vi har spillet det en enkelt gang før for nogle år siden som topersoners spil, men jeg kunne vitterlig ikke huske særlig meget fra det, så det var fint at få det afprøvet igen. Under regelforklaringen virkede det ret kompliceret, men lige så snart vi kom i gang med spillet, gav det heldigvis mere mening. Jeg syntes dog, at det fungerede bedre til to personer end til fire.

Inden aftensmaden nåede vi også et lille terningespil - Ganz Schön Clever. En fin lille filler, som overraskede positivt.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Goblen »

Fik givet min bror Keyforge i julegave, og vi fik prøvet et spil d. 25 december. Ganske fornøjeligt spil, og jeg er nok selv på startersettet med de to starterdecks og de to unikke når der er lidt flere penge i kassen.

I går var vi fire der var samlet til en gang Lisboa. Det spil kan jeg rigtig godt lide, for der er mange forskellige strenge at spille på. Temaet er gennemført, og hele opbygningen af Lisabon efter katastrofen virker rigtig godt.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Jonezy »

Havde besøg af 2 af gutterne igår og vi fik hygget igennem.

Startede med 2 omgange Kung Fu Zoo, hvor vi flickede dyre terninger efter hinanden og vinderen blev den, som var bedst til IKKE at flicke sine egne dyr ned i hullerne. Hurtigt, fjollet og meget underholdende.

Derefter gik vi tilbage til en af vores klassikere, Sentinels of the Multiverse. Vi fik lavet et team af Skyscraper, Captain Cosmic and Mr. Fixer, som var et overraskende effektivt hold, da både Infinitor og Gloomweaver fik klø. Stadig lidt fiddly og mange ting at holde styr på, men også vildt underholdende og med co-op på den fede måde uden chancer for alpha gaming (fordi ingen af os har spillet det nok til at kunne og alle bare prøver at holde styr på jeres egen superhelt).

Vi sluttede vores 3-mands seance af med hvad der blev til et meget kærligt gensyn med King of Tokyo. Det spil er jo skide skægt. Vi endte med 3 omgange, hvor min Boogie Woogie først tabte en udmattede jagt på 20 point dyst til Alienoid; derefter blev min Pumpkin Jack sønder gennemtævet af en meget hidsig Pandakai inden min Pumpkin Jack tog en pointsejr på det der kort, der giver 9 point for en terning af hver slags. Der blev skrald grinet og maximalt hånet imens terningerne var enten håbløse eller guddommelige. Bliver nok nødt til at tjekke den nye udgave med udvidelser ud nu...

Vores 3. mand tog hjem og vi to andre gik i gang med at sætte op til mere terningefjol. nemlig en god solid omgang terninge hack'n'slash med Zombicide Black Plague udvidelsen Friends and Foes. Vi brugte et par timer på at smadrer zombier og klare de 2 første missioner i den kampagne uden dødsfald bortset fra en af de nye kæledyr, som ofrede sig selv i jagten på en undslippen necromancer.

Top underholdning fra start til slut og en af de der dage, der bare går for hurtigt! :D
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Gunness »

Jeg legede også i går - havde en kollega og et par gamle venner på besøg i løbet af dagen.
Vi lagde ud med en firmands Cerebria (som vi også spillede med Andrea i torsdags) sammen med kone og datter. Jeg har været virkelig begejstret for Mindclashs to første titler, Trickerion og Anachrony, og Cerebria er ingen undtagelse. Jeg skal indrømme, at jeg sjældent har været så udfordret af at læse et regelhæfte før. Ikonografien er lettere langhåret, og der er mange regler (og åndssvagt mange komponenter) at forholde sig til.
Men det er terminologien, der virkelig gør det svært:
"If the Fortress location adjacent to the emptied sphere has a Fragment that was built or Exalted earlier than the current turn, add
that Fragment to the Identity and remove its associated Intensity token from the Realm."
Det er ulige meget lettere at forholde sig til soldater, købmænd og rumskibe ;)
Men når man lige får fat på reglerne, er det langt hen ad vejen et relativt intuitivt holdbaseret area control-spil med et vildt originalt tema og utroligt lækkert design. Jeg glæder mig til at prøve det igen.

Image

Derefter prøvede vi Ganz Schön Clever og The Mind (hvor vi uden større problemer klarede 12 runder, det har jeg sgu aldrig oplevet før). Vi sluttede aftenen af med Caylus, som jeg ikke har spillet i årevis. Det er et godt spil, men fem spillere er for mange, og det blev lidt længere end det kunne holde til. No matter, alle hyggede sig.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Frouvne »

Julen er en sløj tid for de lidt tungere spil til gengæld bliver der spillet en del med familien. Og det er faktisk også ganske hyggeligt. Med de yngste har det været spil som Spot it!, Socken zocken, Animal Upon Animal, Enchanted Cupcake Party Game og Spooky Stairs. Det er kvalitetstid, hygge ... og forhåbentlig en investering i fremtiden. :roll: Med den hel- og halvvoksne del af familien har det været HINT, Bezzerwizzer og NO Trumps, der er et spil, hvor man skal gætte hvilket af to citater der stammer fra Donald Trump.

Den eneste semi-tunge spiloplevelse fik jeg med Helle, da vi forleden spillede to spil Pandemic: Fall of Rome på sværeste niveau. Vi vandt det ene og var tæt på i det andet. Det er pt min absolutte favorit i serien. Min største frygt er at sværhedsgraden måske er en smule for let, men det må fremtidige gennemspilninger afsløre.

Jeg har også fået soloet lidt med Deep Space D-6. Det har potentiale til at være et solospil jeg gider at spille. Og det er få det lykkes med.

Endelig har min datter også vist at hun nu er i den alder, hvor hun bliver nysgerrig på fars spil. Vi har bl.a. hygget med pyramider og forsøgt os med Volcano, som hun selvfølgelig er alt for ung til. Og så har vi trænet Flick 'em Up!: Dead of Winter, hvilket har givet mig rig mulighed for at få styr på reglerne. Jeg kender desværre ikke recepten for hvordan man bevarer den nysgerrighed overfor brætspil... men man kan jo altid krydse fingre.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Goblen »

I går blev det til endnu mere Dice Throne Season 2 hvor min Tactician fik høvl af Vampire Lord, men min Samurai klarede sig noget bedre :-) Med de spil jeg fik under bæltet i dag også (januar) er jeg oppe på 11 spil Dice Throne, og der kommer til at være mange flere. Det spil er fantastisk. Dice chugging og kort i intense 1:1 battles er lige mig.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2018

Post by Frouvne »

Årets sidste dag plejer at betyde en stærk slutspurt for mit vedkommende. Sådan skulle det ikke være denne gang. Dagen bød på Timeline: American History og de to quiz-spil Året der gik 2016 og Året der gik 2018.
frouvne, administrator

Image
Post Reply