Månedens spiloplevelse maj 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse maj 2018

Post by Frouvne »

Så er der ikke længere nogen vej udenom: Hvilken spiloplevelse udgør Månedens spiloplevelse for dig i maj 2018? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse maj 2018

Post by Goblen »

26 gange deltog jeg i en eller anden form for brætspil i maj :-) Det var en noget blandet oplevelse hvor det er svært at sige hvilken oplevelse der var bedst, men der er ikke nogen tvivl om hvad der var værst.

Det mest spillede spil blev Roll Player med 10 gennemspilninger (blanding af standard og med udvidelsen), og efter det var det bl.a. Agricola med tre spil. Vi har allerede været omkring at jeg er en hedning da det er første gang jeg rigtigt prøver det, men jeg kunne godt lide det :-)

Af de gode oplevelser er Agricola absolut værd at nævne, og med tre spil kunne The Mind også være oplevelsen der vinder for månedens bedste, eller Spirit Island som jeg synes er et fantastisk godt spil. Det bliver dog det mest spillede - Roll Player - der løber med oplevelsen. Spillet er bare skide godt, og passede godt til vores maj-humør herhjemme.

Den dårligste oplevelse kunne have været Magic Maze som ikke sagde mig særligt meget, men jeg kan godt se hvorfor andre synes det er godt. For mig er der ingen tvivl - Kingsport Festival løber med den lidet flatterende titel. Selvom de kalder det Kingsburg re-implementeret kan jeg ikke se det. Slet ikke samme oplevelse for mig, og om det skyldes det noget slidte Cthulhu tema eller måden at styre bygninger, spells osv. på ved jeg ikke - ved dog jeg ikke behøver spille det igen.

Spillene fordelte sig på:

Roll Player x9
Agricola x3
The Mind x3
Azul x2
Kingsport Festival x2
Spirit Island x2
The Climbers x1
Magic Maze x1
Mansions of Madness: Second Edition x1
Roll Player: Monsters & Minions x1
Terraforming Mars x1
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse maj 2018

Post by Larsine »

35 spil blev det til i maj måned. Langet de flest af dem var prototyper

Unpublished Prototype x 11 (Capital Rush x 6, Smell & Tell, Asgers Racerbil, Magic Maze - Traitors, Bastians - West Coast Travlers, Kasper Lapps - Deckbuilding Monster Kortspil)
UNO x 4
Deception: Murder in Hong Kong x 3
A Fake Artist Goes to New York x 3
The City x 2
Om Nom Nom x 2
Acquire x 1
Cottage Garden x 1
Five Crowns x 1
Igel Ärgern x 1
No Thanks! x 1
Pioneers x 1
The Reef x 1
Saint Petersburg x 1
Shit Happens x 1
Ticket to Ride Map Collection: Volume 6 – France & Old West x 1

Nye spil er markeret med rødt.
Smell & Tell var et memoryspil, hvor man skulle lugte til bøtter med forskellige lugte i, finde to der passede samme og gætte hvad de lugtede af. Egentligt intet nyt i forhold til almindeligt memory, men meget sjovt at blive udfordret på lugtesansen.
Asgers Racerbil var et nyt racerspil fra Asger Granerud, som i modsætning til Flamme Rouge gør dit dæk tykkere og tykkere, men med mere og mere tilfældighed. Ganske interessant, selvom jeg synes at det er en skam at det ikke kan betale sig at køre perfekt, og at ens bil nærmest skal være ved at falde fra hinanden når man kører over målstregen.
Deception: Murder in Hong Kong var endnu et social deduction spil. Vi var 6 spillere og jeg tror det fungerer bedre med lidt flere spillere, selvom det slet ikke er dårligt. Bare en skam at der er en spiller der har en markant anderledes rolle end de andre spillere.
A Fake Artist Goes to New York, mere social deduction, men i stedet for at udlede hvem der er den falske kunstner ved det de siger, skal man gøre det ved det de tegner. Ganske interessant, og i en kasse man kan have med alle vegne.
Shit Happens, timeline, dog med dårligheder arrangeret på en 1-100 skala. Er det værre at lugte af lort resten af dine dage eller at blive taget med hånden nede i din lærerindes bukser? Vi grinede meget, men havde ikke brug for at spille det mere end en gang.

Månedens oplevelse går til Deception: Murder in Hong Kong som jeg meget gerne spiller med lidt flere spillere.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse maj 2018

Post by BlueSwan »

12x Kingdom Death: Monster
11x Arkham Horror: The Card Game
7x The Resistance: Avalon
5x Azul
4x For Sale
2x Agricola
2x Deception: Murder in Hong Kong
1x The 7th Continent
1x The Game
1x Pandemic Legacy: Season 2
1x Scythe
1x Warhammer

Jeg bliver nødt til at sige at Kingdom Death: Monster var månedens spiloplevelse. Jeg er igang med en solo-kampagne og brænder efter at fortsætte, men har ikke lige haft tid den sidste uges tid. Om spillet holder til genspilninger ved jeg ikke, men indtil videre er det fedt!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse maj 2018

Post by Gunness »

Fugitive - 4
Mythic Battles: Pantheon - 3
Visitor in Blackwood Grove - 3
Hive - 2
Mr. Jack Pocket - 2
Century: Spice Road - 1
The Grizzled - 1
Photosynthesis - 1
Pulsar 2849 - 1
Rising Sun - 1
Sagrada - 1
This War of Mine: The Board Game - 1

This War of Mine var så afgjort den oplevelse, der stak ud, men Pulsar 2849 virkede nu også lovende.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse maj 2018

Post by Frouvne »

Maj måned skete der godt nok ikke meget på den brætspilsmæssige front.

Lovecraft Letter - 3
Gloomhaven - 2
Jump Drive - 2
Rising Sun - 1
Rory's Story Cubes - 1

Rising Sun var det fint nok at prøve igen … og så er det nok også spillet. Det bliver i hvert tilfælde ikke på mit inititativ, det kommer på bordet igen. Jump Drive er en meget reduceret udgave af RftG … faktisk syntes jeg slet ikke jeg får meget af den samme følelse. Men en ok filler. Dejligt endelig at få prøvet Gloomhaven. Jeg kan godt forstå at det er blevet meget populært. Personligt kan jeg ikke se mig selv finde det frem ofte nok og solo gider jeg det ikke. Jeg vil med glæde spille det igen - men mit eget eksemplar kom hurtigt ud af døren. Jeg tror ikke, jeg ville have tålmodighed til opsætningen. Alt i alt tænker jeg dog, at det var Gloomhaven, der leverede månedens oplevelse.
frouvne, administrator

Image
Post Reply