April:
Visitor in Blackwood Grove - 9
Captain Sonar - 3
The Mind - 3
Azul - 2
Mythic Battles: Pantheon - 2
Rising Sun - 2
Santorini - 2
10 Minute Heist: The Wizard's Tower - 1
878: Vikings – Invasions of England - 1
Bärenpark - 1
Caribbean - 1
Century: Spice Road - 1
Finans - 1
For Sale - 1
NMBR 9 - 1
Root - 1
Too Many Bones - 1
Som for en del andre var måneden præget af niende ombæring Djengis, hvor jeg bl.a. havde fornøjelsen af prøve
Root og blive overbevist om, at det har et godt KS-køb. Ligeledes havde jeg fornøjelsen af at prøve - og blive komplet rundforvirret af
-
Too Many Bones. Det var sjovt at prøve og fremragende selskab, men det er nok ikke noget, jeg kommer til at dyrke i større stil.
878 er et glimrende spil, men jeg foretrækker stadig 1775 og 1812. Endelig fik jeg en del underholdning ud af
Visitor in Blackwood Grove, der er hurtigt og lettilgængeligt.
Uden for DC var
Rising Sun fedt at prøve, men det virker for langt, og selv efter tre spil er jeg stadig ikke helt gode venner med forhandlingsaspektet.
Sidste spil, der skal nævnes, er gode (?), gamle (!)
Finans, som vi har haft stående og samle støv i årevis. Det blev endelig hevet frem i weekenden, til min ni-årige søns store begejstring. Han plejer ellers at være meget forbeholden over for brætspil, men det her spillede vi altså i tre timer, han fik hele tiden stryg - mest af spilmekanismerne, ikke så meget af sine medspillere - men han insisterede på at spille videre.
FInans føles en smule mere meningsfyldt end Matador, og der er lidt bedre catch-up muligheder, men det er stadig frygteligt tilfældigt og meget, meget langt. Så ja, der er kommet uendeligt meget bedre familiespil siden da. Men vi hyggede os nu meget fint alligevel