Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag? Maj 2018
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Goblen »

Den stod på det lige modtagede Roll Player i dag (2 spil) :-) Og det spil er rigtig godt. Simpelt og nemt at forstå og masser af indhold for sådan en gammel Role player som mig.

Kommer til at blive spillet meget mere.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by BlueSwan »

Har her til aften spillet Scythe og Agricola med to fra min lille Helsinge gruppe.

De to andre havde kun spillet Scythe én gang før og jeg har spillet det en del, så jeg gav dem store klø - måske lidt for store. Men jeg spillede Polonia, som ellers ikke normalt betragtes som en af de stærkeste faktioner. Michael spillede Rusviet og blev nr.2, mens Tony aldrig fik Saxerne op at køre.

Bagefter introducerede jeg dem til Agricola, som jeg frygtede lidt at de ville synes var for tørt. Det var dog slet ikke tilfældet. Vi havde et brutalt spil, hvor alle havde svært ved at få en ordentlig madproduktion op at køre, så først (alt for) sent i spillet fik vi forøget vores familier. Igen gav min større erfaring mig sejren. Men nøj hvor er det bare et godt spil. Hårdt og krævende præcis som jeg kan lide det. Jeg begyndte i hobbyen efter at Agricola havde haft sin storhedstid, så fik aldrig rigtig spillet det ordentlig ud over nogle få gange med familievarianten, der jo slet ikke er så fed som det rigtige spil. Nu har jeg så spillet det to gange i år i den rigtige version og det har været fantastiske spil. Ryger helt klart op i min top 10 - uden tvivl.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Frouvne »

Den ugentlige spilaften bød på Rising Sun. Det var mit andet spil ... og så tænker jeg egentlig også, at nu har jeg prøvet det. Det er sådan set et o.k. spil, men det bliver lige lovlig langt og så er jeg måske bare ikke så begejstret for bluff-elementet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Goblen »

I vores mandagsgruppe stod den på endnu mere Roll Player :) Synes det spil holder max., og med en syg datter hjemme i dag fik jeg lige tæv i det igen her til morgen. Helt perfekt. Det virker bedre end Sagrada synes jeg.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Mikkel »

Goblen wrote:I vores mandagsgruppe stod den på endnu mere Roll Player :) Synes det spil holder max., og med en syg datter hjemme i dag fik jeg lige tæv i det igen her til morgen. Helt perfekt. Det virker bedre end Sagrada synes jeg.
Jeg fik det introduceret for en uge siden, mens jeg ventede på at mit KS eksemplar skulle dukke op.

Og hold nu fest! Jeg er lige så imponeret over det som du og har fået det her for nylig. Så nu glæder mig som en lille dreng til juleaften til at spille det igen.
Jeg tror det bliver et af de her små guldklumper i min samling. Længe siden jeg har haft det sådan med et spil :D
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Goblen »

I går stod den på Grønnegaden-frivilligt arrangement igen. #16 i rækken :-)

Normalt får jeg ikke spillet selv da der skal forklares regler m.m., mne man kunne mærke solen var kommet ud og vi var "kun" 16 mennesker, og da to af grupperne vidste hvad de skulle spille og kendte regler skulle jeg kun forklare til Rising Sun.

Inden det skete fik jeg prøvet et mega simpelt, og ret så underholdende spil. Skumle havde købt The Mind. Et spil hvor vi uden at tale skal lægge numre ned i rækkefølge - uden at vide hvad de andre sidder med. Hold da op det var sjovt.

Så fik jeg senere på aftenen prøvet Magic Maze, så det blev spil i stilhed for mig. Kan godt se hvorfor mange synes det er sjovt - jeg syntes det bare ikke. Det var lidt en "nu har jeg så prøvet det" oplevelse. Spiller det da gerne igen hvis det er det kommer på bordet, men det kommer ikke til at være en del af min samling.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Neumann »

I denne uge er det blevet til et gensyn med The Road to Canterbury, som jeg helt rutinemæssigt får prygl i. Det er blevet til to forsmædelige nederlag i denne omgang. Jeg kan ikke rigtig gennemskue de hellige relikvier eller det rette øjeblik at friste en arm synder helt ned i graven på, så jeg kan få min retmæssige ekstratur.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Myde »

Goblen wrote: Så fik jeg senere på aftenen prøvet Magic Maze, så det blev spil i stilhed for mig. Kan godt se hvorfor mange synes det er sjovt - jeg syntes det bare ikke. Det var lidt en "nu har jeg så prøvet det" oplevelse. Spiller det da gerne igen hvis det er det kommer på bordet, men det kommer ikke til at være en del af min samling.
Jeg har prøvet magic maze en enkelt gang - det behøver heller ikke gentages :P
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Foppwin »

Myde wrote:
Goblen wrote: Så fik jeg senere på aftenen prøvet Magic Maze, så det blev spil i stilhed for mig. Kan godt se hvorfor mange synes det er sjovt - jeg syntes det bare ikke. Det var lidt en "nu har jeg så prøvet det" oplevelse. Spiller det da gerne igen hvis det er det kommer på bordet, men det kommer ikke til at være en del af min samling.
Jeg har prøvet magic maze en enkelt gang - det behøver heller ikke gentages :P
Enig - det er for meget fritidshjem-spil for mig. Jeg må dog indrømme, at når jeg spiller det med børnene, så kan det være meget sjovt, for sværhedgraden bliver skruet op for mission til mission.
Danny

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Goblen »

Foppwin wrote:
Myde wrote:
Goblen wrote: Så fik jeg senere på aftenen prøvet Magic Maze, så det blev spil i stilhed for mig. Kan godt se hvorfor mange synes det er sjovt - jeg syntes det bare ikke. Det var lidt en "nu har jeg så prøvet det" oplevelse. Spiller det da gerne igen hvis det er det kommer på bordet, men det kommer ikke til at være en del af min samling.
Jeg har prøvet magic maze en enkelt gang - det behøver heller ikke gentages :P
Enig - det er for meget fritidshjem-spil for mig. Jeg må dog indrømme, at når jeg spiller det med børnene, så kan det være meget sjovt, for sværhedgraden bliver skruet op for mission til mission.
Meget god beskrivelse :-)

Fik i går så spillet et spil jeg synes er fantastisk og som ikke foregår i stilhed. Har lånt Spirit Island af Stony og fik muligheden for at prøve det inden heldagsevent på lørdag. Fik også mulighed for at prøve at forklare regler og det skal lige øves lidt mere. Vi spillede med ånder med lav kompleksitet, og vi var tæt på at tabe. Kolonisterne smadrerede os til at starte med, men stille og roligt fik vi styr på det, så vi til sidst fik skræmt dem så meget at de vi ødelagde deres sidste store by så stak de af.

Glæder mig til at få min egen kopi af spillet - det er fantastisk.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Jens_Hoppe »

Det blev til et gensyn med Hunt for the Ring i går. Sidste gang jeg spillede det var på Djengis-Con, og der var mit indtryk lidt blandet: Der var nogle gode ting, men i sidste ende var spillet ikke superinteressant, og det tog rigtig, rigtig lang tid (vi nåede kun et halvt spil på en eftermiddag).

Men denne gang var faktisk lidt bedre: Tempoet var bedre, og vi nåede et helt spil på ca. 4 timer, inkl. regelforklaring. Og det var faktisk meget sjovt. Når det er sagt er mit indtryk stadig, at hele "fang tyven" mekanismen ikke er så interessant som i de mere rendyrkede spil i genren (Whitechapel og Whitehall), og for at råde bod på det, er der i stedet tilføjet en masse chrome. Så juryen er stadig ude, men indtil videre kan det blive til 7/10.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Goblen »

Lørdag var vi 14 mennesker samlet til en heldagsevent nede ved mig. Der blev spillet mange spil, og selv fik jeg prøvet nogle fede titler.

Spirit Island - dette spil er ganske enkelt fantastisk. Hele coop-elementet virker godt, og de asymetriske ånde-evner virker rigtig godt.

Efter det blev det til et spil Terraforming Mars med Venus Next udvidelsen. Det spil bliver vist aldrig gammelt :)

Et eventyr fra det nyeste udvidelse satte hjernen endnu mere på prøve i Mansions of Madness 2nd edition. Dog imponerede det ikke så meget som jeg havde håbet på.

Det sidste spil var et nyt for mig. Det blev til et spil Climbers. Det var overraskende sjovt. Kunne godt ende på ønskesedlen :-)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Gunness »

I løbet af weekenden fik jeg introduceret min søster og hendes mand til Visitor in Blackwood Grove. Det fungerede ret godt. Og i går fik jeg spillet Photosynthesis med min datter. Jeg synes stadig, at det er rigtig sjovt, men ikke med to spillere. Der er simpelthen alt for god plads på brættet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2018

Post by Neumann »

Min pinse gik med en forholdsvis gammel (men for mig ny) svend, Concordia. Hurtigste regelgennemgang nogensinde :D

Min datter var svært paranoid over min ret oversigtsprægede regelgennemgang ("Bare grab alle de kort, du kan") og mere end antydede, at jeg holdt nogle gode strategiske fif for mig selv for at kunne tvære hende.

Den mistanke kunne hun gerne have sparet sig. Uden at jeg kunne gøre noget ved det, støvsugede hun puljen for samtlige Jupiter- og Merkur-kort og vandt to komfortable sejre, først 96-60 og næste gang 165-114.

Strategisk intuition slår insiderviden hver gang her på matriklen :cry:
Post Reply