Månedens spiloplevelse december 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse december 2016

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse blev månedens spiloplevelse i december 2016 for dig?

For mit vedkommende så måneden således ud:

Fabled Fruit - 14
The Game: Extreme - 11
Coup - 3
Spejle Æg - 2
Bausack - 1
Cry Havoc - 1
Escape the Room: Secret of Dr. Gravely's Retreat - 1
Fauna - 1
Klumpeduns - 1
Pickomino - 1
Red7 - 1
Scythe - 1
Tumblin-Dice - 1

Cry Havoc var på mange måder nok det mest interessante spil, men det kom ikke rigtig til at folde sig ud og vise sig fra sin bedste side i vort spil. Så det må jeg vende tilbage til og se om det virkelig er så godt, som jeg forventer og som jeg syntes, det trods alt gav indikationer på at kunne være. Tumblin-Dice var ikke overraskende et spil, der faldt i min smag og som jeg godt kunne finde på at anskaffe mig. Fabled Fruit syntes jeg dog, har været den mest interessante oplevelse. På sigt måske ikke det mest interessante spil, men jeg kan ikke forestille mig andet end, at vi kommer til at spillet os igennem det henover den kommende måned eller to. Så Fabled Fruit bliver mit valg for december måned 2016.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2016

Post by Sveinmain »

33 spillsesjoner i desember, og er godt fornøyd med det da desember er en travel måned med mye annet som skjer.
Nye spill i rødt!

Splendor x5
Spyfall x4
Flamme Rouge x3
KLASK x3
Between Two Cities x2
Diamant x2
Kingdom Builder x2
Agricola: All Creatures Big and Small x1
The Downfall of Pompeii x1
Egizia x1
Honshu x1
Lunarchitects x1
Piece o' Cake x1
Pirate Versus Pirate x1
Survive: Escape from Atlantis! x1
Timeline: Discoveries x1
Vikings x1
13 days x1
Heave Ho x1

Månedens beste spill: Flamme Rouge - Et fantastisk sykkelspill, hvor en kan gi alt fra start og håpe det holder helt til mål!
2. plass: Diamant - Ny utgave fra Iello, som oser av kvalitet - kister med lokk, og gode kort, samt noen nye diamantkort siden forrige utgave.
3. The Downfall of Pompeii - flytt inn i byen, asken kommer, og løp det du klarer før lavaen tar deg. Flott katastrofespill.
Runners up: 13 days.

Survive og Lunarchitects var helt greie spill - som ikke nådde opp i konkurransen.

29. plass: Spyfall - mer en lek enn et spill. Gøy å ha prøvd det!
30. plass: Kingdom builder - skjønner fortsatt ikke at dette ble SDJ, og at det er laget 7 utvidelser av spillet...
31. plass: Egizia - liker fortsatt ikke dette spillet. Veldig random med oppdragskortene en trekker, ikke ulikt Ticket to ride hvor en kan trekke ruter en allerede har klart...
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2016

Post by Goblen »

FUSE 8
Kanagawa 5
World of Tanks: Rush 3
Great Western Trail 2
Kingdomino 2
Patchwork 2
Battlestar Galactica 1
Dreamwell 1
Honshu 1

December måned - 25 spil - de var alle fantastiske. De sjoveste spil var FUSE. Det var simpelthen så sjovt at disarme bomber i totalt kaos med terninger, stressende timer og folk der bare råber og skriger. Battlestar var den mest intrigante (på den fede måde), og Great Western var den bedste spilleoplevelse. Men der var ingen dårlige oplevelser.

Min "dårligste" oplevelse var at jeg ikke fik prøvet hverken Twilight Struggle fra min Secret Santa eller Mechs vs. Minions der var min julegave til mig selv.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2016

Post by Jonezy »

Fik da spillet lidt i julemåneden. Nye oplevelser i orange:

Rollet x4
T.I.M.E Stories: Under the Mask x4
Ave Caesar x2
Sentinels of the Multiverse x2
Zombicide Black Plague: Wulfsburg x2
Augustus x1
Cottage Garden x1
Dream Home x1
Junk Art x1
Kingdomino x1
Las Vegas x1
Pandemic Legacy: Season 1 x1
Uluru x1
Scythe x1
Tumblin-Dice Medium x1


Time Stories: Under the Mask var endnu en fornøjelse i Time Stories serien, som har været et kæmpe hit for mig i år. Dog nok det scenarie, som har stået svagest for os, men mere Time Stories er altid fedt og tror faktisk at det får hæderen som månedens oplevelse stadigvæk.

Cottage Garden er et cool lille hygge spil, som kæresten godt gider igen, da hun tævede mig i det. Dream Home er så endnu mere hyggeligt i mine øjne, men nok ikke noget man skal spille for mange gange i træk, da det nok bliver lidt samey, men top artwork og tema til en hyggelig drafting filler/gateway.

Uluru var faktisk et ret sjovt puzzle spil, hvor man på tid skal stille nogle farvede brikker efter bestemte kriterier. Det skal dyrkes noget mere og ryger straks i filler for gamers rotationen.

Tumblin-Dice var et sjovt terninge flicking spil, som helt sikkert er en god griner når det kommer frem i ny og næ. Det er sjovt at flicke terninger og jeg venter stadig på at Kung Fu Zoo skal blive til noget seriøst så man ret faktisk kan købe det.

Det var et kærligt gensyn med SotM, som trods lidt for meget bogholderi stadig er et ret unikt og sjovt co-op spil. Zombicide Black Plague var som altid en fornøjelse og jeg har fået total ny yndlings helt i Celia fra den tud grimme Gipi guestbox, da hun starter med en healing spell, som gør at man kan tage mange flere chancer. Det lykkedes mig også sensationelt at vinde et helt spil Junk Art selvom jeg normalt er episk ringe til stacking spil.

Faktisk ingen dårlige oplevelser overhovedet og det var også rigtig fedt at genoptage vores Pandemic Legacy kampagne igen selvom det var med røvfuld til os.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse december 2016

Post by Larsine »

Det blev kun til 30 spil december 2016, det laveste antal spil I en måned side december 2015.

Spillene fordelte sig på følgende:

Last Will x 6
Codenames x 4
7 Wonders Duel x 3
Codenames: Pictures x 2
Five Crowns x 2
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x 2
Timeline: Inventions x 2
Waggle Dance x 2
Battlestar Galactica x 1
The Crazy Gift Game x 1
Flowerpower x 1
Lost Cities x 1
Mystic Vale x 1
Patchwork x 1
Pizza Delivery x 1

Som sædvanligt er spil med rødt nye spil, og af de to er det Last Will der løber med æren som månedens oplevelse. Det var min gave fra min Secret Santa, og der fulgte en udvidelse med som jeg dog ikke har fået spillet endnu. Et ganske sjovt spil om at formøble din formue, så du kan arve en stører formue. Masser er forskellige strategier og taktiker for at nå dit mål.

The Crazy Gift Game behøver jeg til gengæld ikke at spille igen. Et forsøg på at lave den berygtede pakkeleg bedre... men det blev bare ikke.
Post Reply