Essen/Spiel 2016 - Hvad glæder I jer til?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
jdkj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jun 12, 2014 4:57 pm

Re: Essen/Spiel 2016 - Hvad glæder I jer til?

Post by jdkj »

Jens_Hoppe wrote:Udover årets Eklund-spil (Bios: Genesis, Pax Renaissance og en udvidelse til Pax Pamir) har jeg primært kig på disse spil:

Great Western Trail. Sidste års "heavy euro" hit var for mig Alexander Pfisters Mombasa, og hans nye GWT ser mindst lige så stort og uoverskueligt komplekst ud. Jeg glæder mig!

The Last Friday, et en-mod-mange spil i stil med Letters from Whitechapel.

Key to the City - London. Spil fra R&D Games om at bygge det moderne London. Skulle efter sigende ligge tæt op af Keyflower.

Terraforming Mars. Ooh, smukt rumspil. Ser ud til at komme på markedet inden Essen.

Inis. Ja, jeg ved også kun hvad Shut Up & Sit Down har fortalt, men det lød nu meget sjovt. :)

Unicornus Knights, fantasy coop, japansk-style! Kan være det ikke er noget, men jeg er forsigtigt nysgerrig.

Phalanxx. Historisk tematiseret spil fra Bernd Eisenstein (Irongames).

Sherlock 13. Deduktions-micro game!


Dette er selvfølgelig blot toppen af isbjerget, og mon det ikke går som det plejer, at det er nogle helt andre spil jeg ender med at synes om.

Af andre titler nævner jeg i flæng: Overseers, Hanamikoji, Insider, Twins, Russian Railroads: American Railroads, T.I.M.E Stories: Expedition Endurance, A Feast for Odin, Of Dreams & Shadows, Evolution: Climate, Railroad Revolution, Garden of Minions, Yokohama, Solarius Mission, Sola Fide: The Reformation, The Flow of History, Agamemnon, Armageddon, Airborne Commander, Cottage Garden, Kanawaga, og flere andre...
Damnit.... det var lige lidt for meget god inspiration til mit Essen indkøb...
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Essen/Spiel 2016 - Hvad glæder I jer til?

Post by Tigrillo »

Jeg har allerede købt disse: Pax Renaissance med udvidelse, Pax Pamir Khyber Knives, Who Soiled the Toilet? De to New York 1901-udvidelser (Goons of New York og de malede figurer), The Flow of History samt en del ældre spil i auktionen og via Geekmarket som skal samles op dernede.

Øverst på min liste nu er:

- Ponzi Scheme hvis den nye fra TMG er der. Jeg håber men tror det ikke.
- Evolution: Climate inkl. promoer. Min kæreste og mig så et par videoer for nyligt og blev ret interesserede i det.
- Peak Oil skal helt sikkert prøves dernede. Heiko er en fantastisk illustrator.
- Dominon: Ice hole and Sauna Promo håber jeg BGG-shoppen har med.
- A Game of Thrones: Hand of the King hvis det er der på engelsk
- A Game of Thrones: The Iron Throne, ditto.
- Junk Art for det er vist på tide jeg får et dexterityspil mere end Rhino Hero.
- Terraforming Mars Launch Kit Promo bare fordi jeg da selvfølgelig skal have promoen også
- Keymelequin så jeg har alt til Keyflower stadigvæk.
- Kanagawa ser flot ud og jeg har lige været der.
- North American Railways ser ud til at være udsolgt men jeg var ikke sikker nok til at købe den på hjemmesiden pga. den dyre fragtpris.
- Cottage Garden fordi jeg elsker Patchwork og den her ligner.
- Crisis, inspireret af græsk økonomi. Ser spændende ud men har den nok interaktion? Jeg hader Worker Placement normalt.
- Santiago. Forhåbentligt har Trefl deres nye udgave af det med.
- Grifters. Greed er et fedt spil for to og Grifters minder lidt om det.
- Play Jeju ved jeg intet om men jeg læste at det var sjovt så jeg vil prøve det.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Essen/Spiel 2016 - Hvad glæder I jer til?

Post by Frouvne »

Så er det lige oppe over! Og jeg har vist ikke rigtig fået foretaget mit research i år... :oops: Når jeg hurtigt løber Eric Martins fine liste igennem tænker jeg, at jeg nok kommer til at lurepasse lidt i år. Et par spontan-køb bliver det jo nok til at den nærmeste fremtid, men ellers tænker jeg, at jeg lige vil vente på de første par kommentarer for at se, om der er noget, man absolut ikke kan undvære.

Når jeg kigger på Eric Martins liste er der dels nogle spil, der allerede sidste år kom ind i samlingen og som alligevel figurerer på årets liste, f.eks. Eight Epics, der i øvrigt nok er et af de spil fra sidste års Spiel, jeg har spillet mest. Dels er der nogle titler som vi allerede har spillet de seneste uger, nemlig Terraforming Mars og Tramways som begge varmt kan anbefales. Endelig er der nogle spil der allerede står på hylderne i uspillet stand: Dawn of the Zeds (Third edition) og Guilds of London og nogle titler, der forhåbentlig er på vej Bios: Genesis og America. Så jeg har også allerede sikret mig at have noget, der smager af Spiel 2016 på hylderne selvom vi endnu ikke helt er nået dertil.

På listerne bliver jeg mest fristet af Key to the City - London. Det tror jeg, at jeg kommer til at anskaffe mig snarligt. The Game: Extreme kommer helt sikkert også i kurven på et tidspunkt, når jeg alligevel køber ind. Det haster ikke men forgængeren har været en stor succes, så det skal selvfølgelig også prøves. Den megen hype omkring Cry Havoc har gjort mig nysgerrig - men jeg tror måske jeg formår at kæmpe imod og vente og se tiden an. Fabled Fruit er pt nok et af de spil, der er størst sandsynlighed for at jeg kommer til at impuls-købe ... jeg forventer ikke noget fantastisk men et solidt lille spil, der vil blive spillet en del.
frouvne, administrator

Image
Post Reply